Nissan 350Z - překvapení z USA

Nissan 350Z - překvapení z USA

 
 

Futuristicky tvarované dvoumístné kupé bylo vytvořeno v nissanově americkém designovém studiu a navazuje svým nekompromisním řešením na originální 240Z z roku 1970 a především na studii "Z concept car".

Design a karosérie

Futuristicky tvarované dvoumístné kupé bylo vytvořeno v nissanově americkém designovém studiu a navazuje svým nekompromisním řešením na originální 240Z z roku 1970 a především na studii "Z concept car" představenou na autosalonu v Ženevě roku 2001. Agresivně tvarovaný automobil s výrazně vystouplými blatníky, originálně tvarovanou přední maskou s xenonovými světlomety, se s protáhlou a nízkou karosérií v konkurenci rozhodně neztratí. I přes relativně velkou délku, přesahující 4,3 metru, je vůz určen jen pro 2 cestující a za sedadly nalezneme jednoduchou přepážku oddělující zavazadlový prostor od interiéru.

Zajímavým prvkem designu jsou kliky dveří, které jsou vystouplé, chromované a ještě navíc vertikálně položené. Zadní partie vozu patří k vůbec nejpovedenějším částem Nissanu 350Z. Můžeme zde obdivovat hladké a plynulé tvary víka zavazadlového prostoru, trojúhelníkovitě tvarovaná světla a decentní spoiler na odtokové hraně. Celé dílo potom korunují dvě chromované koncovky výfuků.

Motor uložený až za přední nápravou zaručuje perfektní váhové rozdělení, kdy na přední nápravu připadá 53 % a na zadní 47 % hmoty.

Motor a převodovka

Nissan 350Z je poháněn šestiválcovým motorem 3.5 V6 s výkonem 287 koní (210 kW), má šestistupňovou manuální převodovku a pohon zadních kol.

Agregát 3.5 V6 nebyl speciálně zkonstruován pro tento vůz, používá se například v Nissanu Pathfinder či Renaultu Vel Satis. Použití osvědčeného motoru vyráběného ve velkých sériích je důležitým krokem, který umožnil stanovit cenu automobilu velmi nízko. Motor byl ovšem vylepšen pro sportovní užití a dostal nové odlehčené písty, odlehčené vačky, proměnné časování ventilů a vyšší kompresní poměr.

Šestiválec s rozvodem DOHC s plynule variabilním časováním ventilů dává z objemu 3498 cm3 výkon 287 k (210 kW) při 6200 ot/min a vynikající točivý moment 380 Nm při 4800 ot/min.

Standardně bude ve voze použita šestistupňová manuální převodovka s těsně zpřevodovanými stupni. Na americkém trhu bude též v nabídce pětistupňové samočinné ústrojí. Poháněná zadní náprava typu multi-link je vybavena samosvorným diferenciálem. Instalována je též trakční kontrola TC a překvapivě též vyspělá elektronická stabilizace VDC (Vehicle Dynamic Control).

Interiér

Vnitřek automobilu v ničem nezaostává za očekáváním a je velmi extravagantní v souladu s exteriérem vozu.

Tříramenný sportovní volant s airbagem je multifunkční a zdobí jej hliníkové panely. Přístroje mají sportovní design s velkým otáčkoměrem uprostřed a jsou pevně spojeny s volantem. Pokud si tedy řidič nastaví volant, automaticky změní polohu též přístrojů, čímž se zaručuje jejich vynikající čitelnost.

Na středovém panelu najdeme velký displej DVD navigačního systému, ovládání rádia a klimatizace. Panel plynule přechází do výrazného středového tunelu, na kterém je umístěna krátká řadicí páka.

Sedadla jsou výrazně anatomicky tvarovaná a celkově působí interiér sportovně a dramaticky. V základním modelu jsou elektricky nastavitelná sedadla čalouněna látkou, ve většině prodaných vozů ovšem bude kožené čalounění.

Důraz klade Nissan i na bezpečnost, kdy jsou 4 airbagy ve standardu a za příplatek lze mít velké hlavové vaky.

Výbava a cena

Vůz elegantního zevnějšku jezdí na 17 či 18palcových kolech a bude k dostání ve 4 různých verzích - základní 350Z a dále Enthusiast, Touring, Performance a Track. Jak názvy napovídají, bude se jednat o různá nastavení podvozku a kombinace výbavy podle předpokládaného použití.

V základu nalezneme elektricky seřiditelná sedadla, kůží potažený volant, rádio s 6 reproduktory a 17palcová kola.

Pro nadšence je určena verze Enthusiast, ve které jsou v základu xenonová světla, TC a ozdobné hliníkové pedály.

Luxusní Touring se chlubí vyhřívanými sedadly s koženým čalouněním, CD changerem na 6 disků a luxusním audiosystémem Bose s výkonem 240 W a 7 reproduktory.

Verze Performance je určena pro lehce sportovní použití a je proto vyzbrojena 18palcovými koly, VDC, diferenciálem s omezenou svorností a monitoringem tlaku v pneumatikách.

Nejdražší sportovní Track má k dispozici tužší podvozek, větší kotouče s vnitřním chlazením, pístky Brembo, odlehčená 18palcová kola s rozměry vpředu 225/50 a vzadu 245/50 ZR 18, spoilery, uzávěru diferenciálu a stabilizaci VDC.

Za příplatek lze získat pro všechny verze DVD navigační systém a boční hlavové airbagy.

Základní model bude od srpna k dostání na trhu v USA, kde stojí 26.800 dolarů, což je fantastická nabídka. Vezmeme-li v úvahu originální design a špičkové jízdní vlastnosti na úrovni BMW M3, Mercedesu CLK 55 AMG či Chevroletu Corvette, pak je cena opravdu velmi výhodná. Pokud však chce zákazník poznat 350Z v tom nejlepším světle, musí si připlatit nemalých $7810, aby za 34.619 dolarů získal ostrou verzi Track. Avšak i tak se jedná o dobrou investici.

V Evropě bude 350Z, jak už to chodí, poněkud dražší než v USA, a jeho ceny se budou pohybovat v rozmezí 29.000 až 38.000 Euro (v přepočtu cca 870.000 až 1.140.000 Kč).

Jízdní vlastnosti

Silný motor, samosvorný diferenciál zadní nápravy a stabilizační systém VDC zaručují vynikající a bezpečné jízdní vlastnosti. Při váze 1447 kg vůz dosáhne 100 km/h za 5,5 sekundy a rozjede se až na 250 km/h.

A to ještě není všechno: v létě 2003 se dostane na trh i kabriolet! Nyní si můžeme jen přát, aby se 350Z dostal i na český trh.

Technické údaje
Motor3,5 V6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3498
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)210/287/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)380/4800
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,5
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4307
Šířka (mm)1816
Výška (mm)1318
Rozvor (mm)2649
Pohotovostní hmotnost (kg)1447
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…