Nissan 350Z - překvapení z USA

Nissan 350Z - překvapení z USA

 
 
23.7. 2002

Futuristicky tvarované dvoumístné kupé bylo vytvořeno v nissanově americkém designovém studiu a navazuje svým nekompromisním řešením na originální 240Z z roku 1970 a především na studii "Z concept car".

Design a karosérie

Futuristicky tvarované dvoumístné kupé bylo vytvořeno v nissanově americkém designovém studiu a navazuje svým nekompromisním řešením na originální 240Z z roku 1970 a především na studii "Z concept car" představenou na autosalonu v Ženevě roku 2001. Agresivně tvarovaný automobil s výrazně vystouplými blatníky, originálně tvarovanou přední maskou s xenonovými světlomety, se s protáhlou a nízkou karosérií v konkurenci rozhodně neztratí. I přes relativně velkou délku, přesahující 4,3 metru, je vůz určen jen pro 2 cestující a za sedadly nalezneme jednoduchou přepážku oddělující zavazadlový prostor od interiéru.

Zajímavým prvkem designu jsou kliky dveří, které jsou vystouplé, chromované a ještě navíc vertikálně položené. Zadní partie vozu patří k vůbec nejpovedenějším částem Nissanu 350Z. Můžeme zde obdivovat hladké a plynulé tvary víka zavazadlového prostoru, trojúhelníkovitě tvarovaná světla a decentní spoiler na odtokové hraně. Celé dílo potom korunují dvě chromované koncovky výfuků.

Motor uložený až za přední nápravou zaručuje perfektní váhové rozdělení, kdy na přední nápravu připadá 53 % a na zadní 47 % hmoty.

Motor a převodovka

Nissan 350Z je poháněn šestiválcovým motorem 3.5 V6 s výkonem 287 koní (210 kW), má šestistupňovou manuální převodovku a pohon zadních kol.

Agregát 3.5 V6 nebyl speciálně zkonstruován pro tento vůz, používá se například v Nissanu Pathfinder či Renaultu Vel Satis. Použití osvědčeného motoru vyráběného ve velkých sériích je důležitým krokem, který umožnil stanovit cenu automobilu velmi nízko. Motor byl ovšem vylepšen pro sportovní užití a dostal nové odlehčené písty, odlehčené vačky, proměnné časování ventilů a vyšší kompresní poměr.

Šestiválec s rozvodem DOHC s plynule variabilním časováním ventilů dává z objemu 3498 cm3 výkon 287 k (210 kW) při 6200 ot/min a vynikající točivý moment 380 Nm při 4800 ot/min.

Standardně bude ve voze použita šestistupňová manuální převodovka s těsně zpřevodovanými stupni. Na americkém trhu bude též v nabídce pětistupňové samočinné ústrojí. Poháněná zadní náprava typu multi-link je vybavena samosvorným diferenciálem. Instalována je též trakční kontrola TC a překvapivě též vyspělá elektronická stabilizace VDC (Vehicle Dynamic Control).

Interiér

Vnitřek automobilu v ničem nezaostává za očekáváním a je velmi extravagantní v souladu s exteriérem vozu.

Tříramenný sportovní volant s airbagem je multifunkční a zdobí jej hliníkové panely. Přístroje mají sportovní design s velkým otáčkoměrem uprostřed a jsou pevně spojeny s volantem. Pokud si tedy řidič nastaví volant, automaticky změní polohu též přístrojů, čímž se zaručuje jejich vynikající čitelnost.

Na středovém panelu najdeme velký displej DVD navigačního systému, ovládání rádia a klimatizace. Panel plynule přechází do výrazného středového tunelu, na kterém je umístěna krátká řadicí páka.

Sedadla jsou výrazně anatomicky tvarovaná a celkově působí interiér sportovně a dramaticky. V základním modelu jsou elektricky nastavitelná sedadla čalouněna látkou, ve většině prodaných vozů ovšem bude kožené čalounění.

Důraz klade Nissan i na bezpečnost, kdy jsou 4 airbagy ve standardu a za příplatek lze mít velké hlavové vaky.

Výbava a cena

Vůz elegantního zevnějšku jezdí na 17 či 18palcových kolech a bude k dostání ve 4 různých verzích - základní 350Z a dále Enthusiast, Touring, Performance a Track. Jak názvy napovídají, bude se jednat o různá nastavení podvozku a kombinace výbavy podle předpokládaného použití.

V základu nalezneme elektricky seřiditelná sedadla, kůží potažený volant, rádio s 6 reproduktory a 17palcová kola.

Pro nadšence je určena verze Enthusiast, ve které jsou v základu xenonová světla, TC a ozdobné hliníkové pedály.

Luxusní Touring se chlubí vyhřívanými sedadly s koženým čalouněním, CD changerem na 6 disků a luxusním audiosystémem Bose s výkonem 240 W a 7 reproduktory.

Verze Performance je určena pro lehce sportovní použití a je proto vyzbrojena 18palcovými koly, VDC, diferenciálem s omezenou svorností a monitoringem tlaku v pneumatikách.

Nejdražší sportovní Track má k dispozici tužší podvozek, větší kotouče s vnitřním chlazením, pístky Brembo, odlehčená 18palcová kola s rozměry vpředu 225/50 a vzadu 245/50 ZR 18, spoilery, uzávěru diferenciálu a stabilizaci VDC.

Za příplatek lze získat pro všechny verze DVD navigační systém a boční hlavové airbagy.

Základní model bude od srpna k dostání na trhu v USA, kde stojí 26.800 dolarů, což je fantastická nabídka. Vezmeme-li v úvahu originální design a špičkové jízdní vlastnosti na úrovni BMW M3, Mercedesu CLK 55 AMG či Chevroletu Corvette, pak je cena opravdu velmi výhodná. Pokud však chce zákazník poznat 350Z v tom nejlepším světle, musí si připlatit nemalých $7810, aby za 34.619 dolarů získal ostrou verzi Track. Avšak i tak se jedná o dobrou investici.

V Evropě bude 350Z, jak už to chodí, poněkud dražší než v USA, a jeho ceny se budou pohybovat v rozmezí 29.000 až 38.000 Euro (v přepočtu cca 870.000 až 1.140.000 Kč).

Jízdní vlastnosti

Silný motor, samosvorný diferenciál zadní nápravy a stabilizační systém VDC zaručují vynikající a bezpečné jízdní vlastnosti. Při váze 1447 kg vůz dosáhne 100 km/h za 5,5 sekundy a rozjede se až na 250 km/h.

A to ještě není všechno: v létě 2003 se dostane na trh i kabriolet! Nyní si můžeme jen přát, aby se 350Z dostal i na český trh.

Technické údaje
Motor3,5 V6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3498
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)210/287/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)380/4800
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,5
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4307
Šířka (mm)1816
Výška (mm)1318
Rozvor (mm)2649
Pohotovostní hmotnost (kg)1447
Rallye Dakar 2019
Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně

Lídři zemí Evropské unie se ve čtvrtek na summitu v…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 





 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Dnes 16:43

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Jágrovu Veroniku už to zkrátka nebaví! Hokejista bude na Vánoce sám

Jágrovu Veroniku už to zkrátka nebaví! Hokejista…

Vztah Jaromíra Jágra (46) a jeho plavovlasé bohyně Veroniky Kopřivové (27) je čím dál podivnější. Přestože by…

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se vánočně na výstavách betlémů

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Hemský o následcích otřesu mozku: Hokej miluju, ale už nechci trpět

Hemský o následcích otřesu mozku: Hokej miluju, ale…

Pouhých sto metrů od pardubické arény v moderním tréninkovém centru si denně dává do těla. Aleš Hemský ještě…

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině Canadiens i stesku po synech

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině…

Stíhá hrát za Kladno i za Kometu. A po návratu z NHL hned ukázal svou extratřídu. Hokejový útočník Tomáš…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…