Nissan chce být nejprodávanější asijskou značkou v Evropě
Plánem Nissanu je být do roku 2016 nejprodávanější asijskou značkou v Evropě. Řekl to výkonný viceprezident Colin Dodge v rozhovoru pro server Automotive News Europe.
Nissanu se na evropských trzích daří, a to i přes zdejší propad prodejů, model Qashqai byl dokonce v říjnu desátým nejprodávanějším vozem v Evropě. Podle Dodge je to tím, že mainstreamové Nissany prodávané na starém kontinentu zde byly vyvinuty a jsou zde vyráběny.
Pomáhá i technika od Renaultu, jako turbodiesely a manuální převodovky, která se v Evropě také vyrábí. „Japonské automobilky nejsou silné v manuálech, takže máme výhodu proti jiným japonským firmám,“ tvrdí manažer Nissanu.
V boji o nejprodávanější asijskou značku na starém kontinentu má Nissanu pomoci nový model nižší střední třídy, který se stane nástupcem Almery. Chystaný automobil se v roce 2014 začne vyrábět v anglickém Sunderlandu.
Podle Dodge tento vůz nabídne velice atraktivní design, bude úsporný a relativně levný. Také má být vybaven technikou, kterou zákazníci ocení. Cílem je prodávat 80.000 až 100.000 exemplářů tohoto modelu ročně.
Viceprezident japonské automobilky si je vědom toho, že se Nissan nestane asijskou jedničkou v Evropě, pokud nebude nabízet kompaktní hatchback. „Kompakty tvoří 20 procent z celkového evropského trhu, takže by bylo od nás lehkomyslné, pokud bychom byli i nadále mimo tento segment,“ říká Dodge, který poslední Almeru v rozhovoru pro Automotive News Europe označil za propadák.
Nissan si také mnohé slibuje od ruského trhu, kde chce letos prodat asi 170.000 aut, z toho 10.000 značky Infiniti. Nissan hodlá v továrně svého ruského partnera AvtoVAZ vyrábět nejen vozy obnovené značky Datsun, ale také novou Almeru.
Prodej Datsunů bude obnoven v roce 2014, zatím jsou v plánu dva modely. Podle Dodge vozy značky použijí platformu Lady Kaliny. Karoserii i kabiny však mají mít Datsuny odlišné.