Nissan Green Program 2010 a HyNet: Elektromobily, čistý diesel a a nakonec vodík
Nissan s čistým turbodieselem bude mít samočinnou převodovku a na domácím trhu se objeví příští rok na jaře. Více zatím japonská automobilka neprozradila. Součástí programu snižování emisí je též vývoj elektřinou poháněných vozidel a kromě jiného i úspora energie při výrobě automobilů a s ní spojené logistice. NGP (Nissan Green Program) 2010 byl poprvé představen v prosinci 2006 a teď byly zveřejněny kromě novinek i jeho průběžné výsledky.
Japonský výrobce v současné době odhaduje, že v roce 2050 budou emise CO2 o 90 procent nižší, než tomu bylo na přelomu 20. a 21, století. Spolu se svým aliančním partnerem Renaultem podepsal již 27 smluv o provozu a propagaci elektromobilů s vládami a zástupci měst po celém světě, od japonské Yokohamy přes Monako po Singapur. V dubnu 2009 pak v Japonsku představil vozy série NECO (Nissan ECO). Je jich celkem šestnáct (!) - modely Tiida, Tiida Latio, Cube, Note, Wingroad, Serena, X-Trail, Lafesta, AD/AD Expert, March (japonská verze Micry), Presage, Pino, Otti, Atlas H43, nová dodávka NV200 Vanette a konečně Moco. Většina z nich využívá k přenosu síly motorů na kola bezstupňové převodovky CVT.
Už v srpnu 2007 se Nissan dohodl s firmami AESC, NEC a NEC TOKIN na společné celosvětové distribuci lithium-iontových baterií, které jsou určeny výhradně pro pohon vozidel. Budou je tedy dodávat i ostatním výrobcům těchto automobilů, pokud o ně projeví zájem. Testovací vozy značky se symbolem vycházejícího slunce už také více než rok brázdí japonské silnice. Kromě nich tak činí i sériová SUV X-Trail 20GT s čistým dieselem M9R pod kapotou, který byl vyvinut společně s Renaultem. Nová generace modelu Cube pak dostala poslední verzi katalyzátoru výfukových plynů, který výrazně redukuje emise a k tomu používá polovinu množství drahých kovů ve srovnání s konvenčními jednotkami.
Pomyslnou třešničkou na dortu je iniciativa na vývoj infrastruktury pro automobily poháněné vodíkem, tedy palivovými články. Ta se ovšem netýká domovské země Nissanu, nýbrž britské divize. Cílem UK Hydrogen Network, jak zní plný název projektu, je vybudovat patřičné zázemí pro automobily tohoto druhu na britské půdě do roku 2015, neboť velké automobilky plánují zahájení jejich masovější produkce právě na tento rok. Britská pobočka Nissanu není výjimkou, takže její připojení k této iniciativě je vcelku logické.