Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2015: Už zase o kousek lepší

Michal Fokt
Diskuze (4)
Nissan představil v Japonsku kupé GT-R 2015 a co byste řekli - už zase na něm něco vylepšil. A není to jen lepší koberec v kufru...

Nissan už zvládl na svém imagemakeru GT-R provést tolik změn, že by určitě bylo zajímavé porovnat tu úplně první specifikaci s tou nejnovější, která právě debutovala v Japonsku. Je rozhodně pozoruhodné, kolik úprav lze udělat na jednom autě, byť nelze přehlédnout, že plíživě nahoru leze i cena, čímž Japonci prošlapávají cestičku druhé, hybridní generaci GT-R, která rozhodně za hubičku nebude.

Nissan GT-R modelového roku 2015 dostává upravené tlumiče a vylepšený software řídící jednotky, což má zajistit lepší stabilitu auta v zatáčkách a cit v řízení. Setrvačník má nová, tišší ložiska, která současně zajistí jeho hladší běh, tišší pak budou díky nové směsi destiček i brzdy Brembo.

Dále byl vylepšen tlumič řízení, jenž přenáší méně vibrací a i další změny měly zjevně za úkol zajistit větší akustický komfort japonského sporťáku. Čalounění kufru má lepší zvukově izolační schopnosti a díky změně směsi i vnitřní struktury se ztišily také runflaty Dunlop, přičemž současně mělo dojít i ke zlepšení kvality jízdy a stability v přímém směru na silnicích s horším povrchem.

Za zmínku přitom stojí, že v plánu je pro GT-R ještě jeden velký facelift, jenž přijde s největší pravděpodobností za rok a prodlouží gétéerku život ještě přibližně o dva roky.

Michal Fokt
Diskuze (4)
Avatar - pelikoš
27. 11. 2014 19:58
jo
zraje jako víno
Avatar - pelikoš
27. 11. 2014 19:57
Re: méně je někdy více
přesně
Avatar - Emel
27. 11. 2014 09:09
Re: méně je někdy více
Umí to i supersporty, třeba 918. Toyota s HSD řeší jiné zadání, GT-R bude spíš pokukovat po těch supersportech.
27. 11. 2014 08:42
méně je někdy více
Přítomnost elektromotoru zřejmě omezí potenciál pro tuning a celkově mně připadá, že smysluplně spojit elektromotor a spalovák umí zatím jenom Toyota, kde HSD elegantně vyřešilo typické problémy automatické převodovky, zbytečných spojek a u Lexusu pohon 4x4.