Nissan GT-R 2015: Už zase o kousek lepší
Nissan už zvládl na svém imagemakeru GT-R provést tolik změn, že by určitě bylo zajímavé porovnat tu úplně první specifikaci s tou nejnovější, která právě debutovala v Japonsku. Je rozhodně pozoruhodné, kolik úprav lze udělat na jednom autě, byť nelze přehlédnout, že plíživě nahoru leze i cena, čímž Japonci prošlapávají cestičku druhé, hybridní generaci GT-R, která rozhodně za hubičku nebude.
Nissan GT-R modelového roku 2015 dostává upravené tlumiče a vylepšený software řídící jednotky, což má zajistit lepší stabilitu auta v zatáčkách a cit v řízení. Setrvačník má nová, tišší ložiska, která současně zajistí jeho hladší běh, tišší pak budou díky nové směsi destiček i brzdy Brembo.
Dále byl vylepšen tlumič řízení, jenž přenáší méně vibrací a i další změny měly zjevně za úkol zajistit větší akustický komfort japonského sporťáku. Čalounění kufru má lepší zvukově izolační schopnosti a díky změně směsi i vnitřní struktury se ztišily také runflaty Dunlop, přičemž současně mělo dojít i ke zlepšení kvality jízdy a stability v přímém směru na silnicích s horším povrchem.
Za zmínku přitom stojí, že v plánu je pro GT-R ještě jeden velký facelift, jenž přijde s největší pravděpodobností za rok a prodlouží gétéerku život ještě přibližně o dva roky.