Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf hitem v Norsku, prodalo se už 1000 aut

David Bureš
Diskuze (175)
Druhým nejprodávanějším modelem značky Nissan po crossoveru Qashqai je na norském trhu elektromobil.

Nissan prodal v Norsku během půl roku už 1.000 exemplářů elektrického modelu Leaf. V době od letošního ledna do března byl dokonce dvanáctým nejprodávanějším automobilem na zdejším trhu. Sama automobilka přiznává, že je Leaf v této severské zemi úspěšný díky vládní podpoře a rozvinuté infrastruktuře dobíjecích stanic.

Elektromobily mají v Norsku mnohé výhody. Vztahuje se na ně nulová daň z přidané hodnoty, neplatí se za ně poplatek za registraci nového auta, jsou osvobozeny od vybraného mýtného, v Oslu pak mohou jezdit v pruzích jinak vyhrazených pro autobusy.

Velkou výhodou je pak rozvinutá síť dobíjecích stanic, která jinde v Evropě chybí, což dalšímu rozvoji elektromobilů brání. Jen v Oslu je asi 3.500 veřejných dobíjecích stanic, některé z nich je možné používat zdarma.

Tisící Leaf byl svému norskému majiteli předán před budovou norského ministerstva životního prostředí. Klíčky od auta jeho majiteli předal přímo norský ministr životního prostředí Bård Vegar Solhjell. Předání auta se zúčastnil i Birger N. Haug, místní dealer vozů Nissan, který patří mezi největší prodejce Leafu na světě. Včetně toho tisícího totiž prodal už 550 Leafů.

Leaf se zatím prodává pouze u devíti norských zástupců Nissanu, díky svému úspěchu na zdejším trhu by však měl být brzy nabízen také u dalších prodejců v této severské zemi.

Nissan Leaf se sice stal evropským Autem roku 2011, prodejně úspěšný však zatím příliš není. Za první měsíce letošního roku Nissan prodal jen asi 1.800 Leafů, plán pro rok 2012 je přitom prodej 20 až 25 tisíců exemplářů tohoto elektromobilu.

Automobilka už chystá lehkou úpravu auta, která by Leaf přizpůsobila vkusu evropských zákazníků. Zvýšit se má dojezd vozu (ten v současnosti činí 160 km), upraven bude také přenos síly elektromotoru na kola, aby Leaf nezrychloval tak trhavě jako dosud. Zahájení výroby auta v anglickém Sunderlandu v únoru 2013 pak má Leaf na evropských trzích zlevnit, a to až o třetinu.

David Bureš
Diskuze (175)
13. 7. 2012 11:40
Re: Zero Emission
Hele Ronaulte, vis co ses ? prestarly simpanz, ktery proste mele dokola porad tu svou i kdyz o tom nic nevi.

Kvuli dotacim elektriny z fotovoltaiky a rustu ceny silove energie napriklad cesky tradicni vyrobce Vitkovice Steel ma narust nakladu na urovni vstupu pres 10 milionu mesicne.

A to je 10 mega, o ktere se prodrazi jejich vyrobky, ktere nasledne neprodaji na trhu, protoze je dodaji Cinani nebo Indi a nasledne majiteli dojde trpelivost, zavre to, vyhodi delniky a vykasle se na to.

Protoze v takovem bordelastane jako je CR se neda podnikat.

Ti vyhozeni delnici pujdou na pracak misto aby odvadeli do statni pokladny.
Skonci to tak, ze tu nezustane vubec nic, jen pan opustenych hrobecku pod fotovoltaickymi panely. To je realita.

1. 5. 2012 13:14
Re: No nekúp to ... komletná "akcia" v Nórsku ...
Zato ty si o sebe myslíš, že si ktovieako chytrý, pritom svojimi príspevkami len dokazuješ pravý opak...
1. 5. 2012 13:08
Re: Zero Emission
Taká je proste pravda. Obvykle zo všetkých najťažšia je zrážka s blbcom.
1. 5. 2012 13:01
Re: Zero Emission
Tomuto sa hovorí od prvého do posledného písmena príspevok o ničom.
Avatar - Norge
1. 5. 2012 01:16
Re: No nekúp to ... komletná "akcia" v Nórsku ...
..to co si tak dlho pisal, teda ten clanok ma jednu chybu, a to taku ze je to nezmysel ! Toll.no je Statens vegvesen- cize urad na vydaj potvrdeni a povoleni, dovoz a legalizaciu vozidiel, predanych MIMO Norska, cize ta tabulka, ci aj viacere sa vztahuju na import a to je zasadny rozdiel ! Pri kupe vozidla u predajcu v Norsku sa plati iba iba inskudd a recyklacny poplatok a dan, ktora je ale zahruna v cene vozidla. Ano, nori si velmi chrania svoj trh, a ?? ..tu nejazdia vraky s eu, ale ked uz ich domace a preverit 30rocnu Toyotu, tu nie je ziaden problem. Aby ste si to vedeli aspon trochu predstavit : Forma myslenia : Nor je hrdy, ze zaplatil dane, znamena to totiz, ze sa ma dobre, a v systeme mu z toho plynu mnohe vyhody. Premierny Slovak co Cech, hlada klucky ako zaplatit co najmenej, lebo je presveceny ze ho stat ojeba..va, a tak vlasne deformuje cely svoj svet, a aj ked si mysli, ze usetrene peniaze ma, vskutocnosti, okradol svoje deti a svoju zem ..ale sak napsat ..Dotacia elektromobilou je na svojom mieste v Norsku, el. energia tu nie je problem.
Okrem toho, myslienka elektromobilou je v Norsku celkom stara, viac ako desat rokov, na trhu s jazdenimi vozidlami sa daju bezne kupit elektromobily na jeden plat ! a tie nie su dotovane, ok !!! ..a aproppo, ano, ja co som zapeklito presveceny o benzinovych motoroch, proste musim suhlasit, pretoze to tu vidim kazdy den, ..a preto mesto kde ziju ludia je to proste lepsie ako vyfuky a hluk, a to sa tyka aj autobusov... Je to paradam ked si sadnete do cistehu busu a nie je ho pocut ... Ked ides seliou ani ta netukne, ze by mala mat V12 od CKD ..hmm Je aj tak jedno co si myslis, i co si myslim ja. Tu to funguje, a funguju aj ine veci, som tu rad a pre Vas ktory ste proti, ...tak sup-sup smelo rano opat do officu cez pol mesta v diesly ... >:-[]