28.1. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nissan představuje kompaktní tříválec s 298 kW, použije ho v Le Mans

 

Nově vyvinutý motor je velice lehký a kompaktní. Ve speciálu pro závod v Le Mans bude spolupracovat s elektromotorem.

Nissan nasadí v letošním ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans netradiční speciál nazvaný ZEOD RC, který se inspiroval koncepcí dřívějšího speciálu DeltaWing. O pohon tohoto vozu se postará přeplňovaný tříválec 1.5 DIG-T R a elektromotor.

S ohledem na závodní použití je výkon spalovacího motoru pěkně vysoký. Jednotka produkuje 298 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 380 N.m při 7500 min-1. O přenos točivého momentu na kola se postará pětistupňová převodovka.

Motor je velice kompaktní a lehký. S výškou 500 mm, délkou 400 a šířkou 200 mm by klidně mohl cestovat na palubě letadla jako příruční zavazadlo. To je nenápadný odkaz na někdejší propagaci tříválce 1.0 EcoBoost od konkurenčního Fordu, který se představitelé americké automobilky snažili převést na palubě letadla.

Jednotka 1.5 DIG-T R váží 40 kilogramů. Na palubu letadla tak sice kvůli váhovým limitům prakticky nesmí, stále je to ale slušná hodnota.

Poměr výkonu motoru a jeho váhy činí 10 koní na kilogram, což je působivé číslo. Nissan tvrdí, že je to lepší poměr než u nejnovějších agregátů Formule 1. S ohledem na motor Renault Energy F1-2014 aliančního partnera Nissanu se zdá, že japonský výrobce ví, o čem mluví. Šestiválec pro F1 má asi 600 koní (760 koní při započítání výkonu dodávaného systémem KERS), jeho hmotnost zveřejněna nebyla.

Související: Nissan ZEOD RC je elektrický závoďák pro Le Mans

Automobilka tvrdí, že při vývoji se dbalo na to, aby motor byl co nejmenší a co nejúčinnější. Blíže však nepopisuje, jak toho dosáhla. Problém s třením každopádně Nissan řešil s olejářskou firmou Total.

Nissan ZEOD RC bude hybridem. Většinu závodu bude automobil poháněn spalovacím agregátem, Nissan ale plánuje, že jedno kolo každého, asi hodinového stintu pojede vůz čistě na elektřinu. Více při současné úrovni techniky a zachování konkurenceschopnosti není možné.

Závodní speciál před červnovým čtyřiadvacetihodinovým závodem v Le Mans čeká náročné čtyřměsíční testování. V příštím roce pak Nissan chce ZEOD RC nasadit v třídě LMP1 vytrvalostního šampionátu FIA World Endurance Championship.

Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…