Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai 1.5 dCi: Co myslíte, kam zajede s plnou nádrží?

Miro Mihalik
Diskuze (61)
Sedm testovacích jezdců z Evropského technického centra Nissanu (NTCE) v Bedfordshiru se muselo v kanceláři pěkně nudit. Proto natankovali plnou a zkusili, kam to až zajede.

Inkriminovaným automobilem byl Nissan Qashqai 1.5 dCi s výkonem 78 kW (106 k) a točivým momentem 240 Nm. S lehkou špičkou pravé nohy se postupně střídali na trase z jihozápadu britských ostrovů, a když na druhý den (26. září) dorazili do městečka John o´Groats, na severovýchodě Skotska, měli za sebou 867 mil, tedy 1387 kilometrů, přičemž palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 4,2 l.

Co je zajímavé na této zprávě? Testovacím pilotům se v podstatě nepovedlo splnit jejich záměr, protože do stanoveného cílu přijeli dříve, než se jim minulo palivo. V 65litrové nádrži totiž ještě zbylo 7 litrů nafty, což by stačilo na dalších 176 km. Pokud tedy máte Nissan Qashqai 1.5 dCi v garáži, můžete u piva nadhodit téma k vášnivé diskuzi. Moc lidí vám asi neuvěří, že vaše auto zvládne na jednu nádrž 1563 kilometrů.

Miro Mihalik
Diskuze (61)
19. 10. 2007 06:49
Re: TRÉNUJ
Tiež jedna možnosť. ;-) :yes:
19. 10. 2007 06:48
Re: TRÉNUJ
1.Nemusíš vyskakovať v reakcii na môj príspevok. Iba naväzoval na Tvoj ako doplnenie nie ako vyvracanie Tvojich skúseností.

2.To čo popisujem ako úsporný štýl jazdy mám spoľahlivo vyskúšané. Platí to hlavne pre jazdu po meste, na diaľnici je jasné, že ak chceš ísť 130, tak nemáš možnosť ktovieako šetriť. Jasne že pri 100 km/h je spotreba výrazne nižšia. Ale pri tejto rýchlosti nie si žiadna brzda, ako si všímam väčšina súkromných áut ani rýchlejšie nejazdí, veď jazdia za svoje.

3. Ešte úspornejšie je dobiehať na neutrál, bez plynu a tak podobne. Robím to tiež, ale nie v takom meradle, aby som brzdil iných. Spôsob, ktorý som hore popísal, je lepší.

4. Neverím príliš redaktorom motoristických časopisov. Sú zhýčkaní množstvom áut, na ktorých jazdia a často jazdia horšie, ako ktokoľvek z nás, bežných motoristov. Všimni si, pri každej prezentácii vždy lezú najprv do najsilnejšieho auta, a tie slabšie motorizácie až potom, keď zostane čas. V jednom časopise istý pán redaktor tvrdil, že úsporne jazdíš vtedy, keď motor viac vytáčaš a radíš len každý druhý kvalt. Teda 1-3-5. Čo si o takom "odborníkovi" mám myslieť? Fakt, niektorí redaktori sú "trubky" a nevedia jazdiť.

5. GTI nemusí vždy trepať, pretože je to GTI a pretože má štýl písania, ktorý má. Nemá vždy pravdu, ale často ju má. Nie je nutné oponovať vždy, keď zbadáš vizitku GTI.

6. Na smog a pindy zabudni, to nebolo vôbec o Tebe. Si príliš vzťahovačný, debatí sa tu o téme všeobecne, to, že vlákno začína takmer tvojim príspevkom neznamená, že sa všetko točí len okolo neho.

7. S tou maximálne ekonomickou jazdou je to ťažké. Dobre, brzdíš premávku, tým pádom spôsobuješ ostatným nervy, vysokú spotrebu, myšičkami sa zaradia pre Teba a keď si posledný na semaforoch, je obvykle po ekonomike. Navyše je tá "ekonomika" diskutabilná, lebo v záujme čo najnižšej spotreby si ničíš auto iným spôsobom, a to už ktovieako úsporné nie je. Náklady na prevádzku auta, to nie je len palivo. (To bola pointa môjho prvšieho príspevku, ak Ti to ušlo).

P.S.V "nevýznamných zátvorkách" bývajú často skryté významné fakty. ;-)
18. 10. 2007 13:27
Re: TRÉNUJ
Další takovej :-| . Klaudie, pochopil si, na co jsem ve svém příspěvku narážel? Podle mě ne, když reaguješ jen na nevýznamnou závorku. Takže vám to budu muset pánové Klaudius a Gti asi hláskovat.

Vůbec jsem nedebatoval o způsobu ekonomické jízdy a tedy taky nejsem s tebou v rozporu. Koneckonců celou problematiku velmi dobře popsal na svém blogu PERUN. Takže řeči o "pindách" a "smogu" si nech pro někoho jiného.

Sám se pohybuji vozem většinou po městě a o plynulosti provozu vím své. Přestože spotřeba není pro mě nejdůležitější, nikdy jsem se nedostal na hodnotu v techničáku, dokonce ani nadohled. Abych byl přesný. V mém stojí pro město 12,9 L/100km. I v zimě nebo při až nesnesitelné zasekanosti a dlouhých kolonách jsem nešel ve městě přes 11,3 L/100km. Typicky jezdím kolem 9,5 až 10,5. Naopak v mimoměstském provozu typicky jsem 1 až 2 L/100km nad techničákem a neudělám s tím nic, to bych auto už musel leda tlačit. Celkově jsem pod kombinovanou spotřebou. Toto jsem napsal, jen pro tvůj klid o smog v našem městě.

Ještě k té závorce. Musím si stát na svém. Maximálně ekonomická jízda brzdí provoz. A teď má argumentace. Uvedu příklady. ECO rallye, zažil jsi je někdy na cestě? A nebrzdili tě, když v proti směru jelo auto? Jistě, je to extrémní příklad, ale jde o maximálně ekonomickou jízdu a mistry v oboru. Další příklad. Jedeš po dálnici a snažíš se jet spořivě. Kdy tvé auto spotřebuje méně paliva při 100km/hod nebo při 135km/hod? Vsadil bych se, že v prvním případě. A nebudeš tím brzdit v pátek odpoledne na výjezdu z PH ostatní? Třetí případ. Město. Pokud by si chtěl maximálně provozu ulehčit, tak musíš s provozem splynout, což někdy vyžaduje větší než ekonomickou akceleraci. Tedy opět budeš brzdit. Důkazem ti může být, že ti tam někdo udělal myšku, případně se ti před auto prostě dostal - asi si ho brzdil, ikdyž si se rozjížděl ne pomalu.

Ale zpět k mému původnímu asi nepochopenému příspěvku. Jako pokaždé Gti bohorovně něco plácl. Hodil všechny řidiče i auta do jednoho pytle. A protože to bylo tak do očí bijící nesmysl, tak jsem - maje v čerstvé paměti aktuální test z roadlooku - mu to vyvrátil jednoduchým proti příkladem. Takže když redakce při maximálně úsporné jízdě s Freelanderem se dostala k deklarované spotřebě na vzdálenost 2L/100km, což je opravdu mnoho (přesněji o 25,3% více) a faktu, že to nejsou žádní amatéři a tedy nejde o chybu řidiče. Logicky z toho plyne, že ne vždy se dá vejít do hodnot uváděných v papírech. Můžeš přistoupit na 3 možnosti - 1) kecá Gti, 2) redaktoři jsou trubky a po letech praxe neumí jezdit, 3) lže autor článku, když píše o maximální ekonomické jízdě. Já si vybral za 1). A proč? Redakce je pro mě důvěryhodnější, než anonymní přispěvatel, který tu sám o svém voze (spotřebě) nenapíše, ale ostatní k tomu neurvale vybízí (jeho reakce na povaleče).

Teď mi zkus napsat, co si skutečně myslíš o prvním příspěvku tohoto vlákna. ;-)
18. 10. 2007 10:39
Re: TRÉNUJ
No vidíš, a keď je takýchto plné mesto, potom sa divíme smogu, dopravným zápcham a plaču nad vysokou spotrebou. Najprv sa treba naučiť jazdiť, až potom pindať na spotrebu... ;-)
18. 10. 2007 10:33
Re: TRÉNUJ
Podobnú skúsenosť má kolega so Shumou. Nech jazdí ako jazdí, po meste proste 8 litrov a nehne sa to. Či je brzda alebo pirát, stále rovnako...

P.S. Stále si nenapísal, s akým autom jazdíš. Umne si sa tomu vyhol. Prečo to tajíš, priateľu? :-)