Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan rozšířil svého jízdního asistenta o detekci pohybu

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Jízdní a parkovací asistent Around View Monitor od společnosti Nissan byl rozšířen o novou funkci, kterou je detekce pohybu v okolí vozidla.

Japonská automobilka Nissan v pondělí představila novou technologii jízdního asistenta „Moving Object Detection“ (MOD), jehož účelem, jak sám název napovídá, je detekce pohybujících se objektů kolem vozidla a upozornění na jejich přítomnost. Technologie MOD byla vyvinuta jak nová funkce pro jízdního a parkovacího asistenta s názvem Around View Monitor (AVM).

MOD pomocí obrazovky systému AVM a zvukového upozornění varuje řidiče před pohybujícími se objekty v blízkosti vozidla, tedy například na chodce při parkování, startování vozidla nebo jízdě nízkou rychlostí. Účelem nové technologie je poskytnout řidiči lepší přehled o aktuální situaci, především při vyjíždění z místa nebo najíždění do křižovatky s obtížnou viditelností vpravo nebo vlevo.

Základní systém asistence při jízdě AVM byl světu poprvé představen v říjnu 2007 a od roku 2008 byl k dispozici zájemcům o vozy Infiniti EX a FX.

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Avatar - igi2
28. 7. 2010 10:11
Re: preco v automobiloch vzdy posledne?
přu musí být mnohem dokonalejší. Pokud takový systém selže ve foťáku, zkazíš fotku. Pokud se zblázní v autě a začne např. bezdůvodně panicky brzdit na dálnici protože "viděl" neexistujícího chodce, je na malér zaděláno...
28. 7. 2010 08:42
Re: preco v automobiloch vzdy posledne?
At rada systemu tu je radu let tak pevne verim, ze v automobilovem prymyslu mnoho systemu musi projit casouvou zkousku a hlavne klesnou na minimalni cenu.

Jakekoliv nove technicke prvky u aut jsou pekne, ale neumerne zvysuji vyrobu a tobe jako vyrobci nejakeho produktu se ti taky nebude chtit zrovna si zvysovat naklady, kdyz je nemuzes promitnout jednoznacne do ceny, jelikoz marze v nekterych segmentech jsou dost nizke nato aby se tim nekdo zabyval.

At jsou tyto prvky novinkou, modnim ci technickym trendem, nejsou rozhodujici pro tebe jako potencionalniho zakaznika pri rozhodovani auta ve vyssi stredni tride ci luxusni tride... a proto nikdo z vyrobcu zase tak horlive nespecha se zavedenim techto technickych nadstandartu.

28. 7. 2010 07:40
preco v automobiloch vzdy posledne?
Nechapem, rozne systemy na detekciu pohybu, rozpoznavanie tvari, objektov a pod. su vo fotoaparatoch, videokamerach a roznych priemyselnych systemoch davno vyuzivane a v automobiloch sa objavuju ako novinky. Vysvetli mi to niekto?