Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan uvažuje o výkonnějším pick-upu Navara s logem Nismo

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Nismo se za třicet let existence přetvořilo z vyloženě závodní divize Nissanu do role firemního tunera. Jeho snažení možná neunikne ani nová generace pick-upu Navara.

Nejnovější generace slavného „terénního náklaďáku“ s vycházejícím sluncem ve znaku byla odhalena letos v červnu. Do Evropy se D23 podívá nejspíše až na podzim 2015. Zatím se dá koupit mimo starý kontinent se čtyřválcovým turbodieselem 2,5 l se 120 kW a 403 N.m, případně je k mání i výkonnější varianta stejného agregátu, která nabízí 140 kW a 450 N.m. Točivý moment přenášejí šestistupňové přímo řazené, případně sedmistupňové samočinné skříně. Připravena je i pohonná jednotka stejného objemu, ale spalující benzin.

Už teď se ovšem šušká o tom, že nová Navara dostane i aerodynamický balíček od Nisma a nějakého toho koně pod kapotu navíc. Nissan se sice z Dakaru už dávno stáhl, ale zase si budou moci užívat soukromníci. Konkrétnější specifikace zatím neznáme, ale co se tedy vlastně chystá?

Nismo se snaží o expanzi napříč výrobním programem mateřské značky a doma v Japonsku pořádá vlastní festival. Navíc bylo jaksi nutné oslavit vzpomínané třicetiny. Celosvětového šéfa prodeje právě zde 2. prosince vyzpovídal server Car Advice. „Pick-up by se měl po celém světě prodávat více než dobře, poněvadž se jedná o globální model,“ vysvětloval Darren Cox a dodal, že sportovní verze Nismo by mohla být zajímavá i při expanzi na další trhy. Zatím ale probíhá víceméně pouze marketingový průzkum. „Dovedu si představit, že se na nás obrátí spousta lidí s dotazem, zda bychom chtěli vyrábět ostřejší auto. Ale je zároveň hodně odlišné od toho, co děláme v současnosti. Neočekávejme jej tedy v dohledné době,“ dodal ještě.

Více informací neprozradil, avšak myšlenka není nereálná. Ani v případě SUV zřejmě nezůstane pouze u Juke Nismo. Andy Palmer, který prosazoval posílený Qashqai, už odešel, ale prezident sportovní odnože Shoichi Miyatani nevyloučil v případě slušné poptávky příchod většího modelu se spoilery a nadupanými motory. Jenže i tady má hlavní slovo nejdříve marketing a zpětná vazba od klientů. Bez nich současný automobilový svět nefunguje, chcete-li své vozy prodat a vydělat na nich, musíte nejdříve vědět, jestli je vůbec bude někdo kupovat. A Nissan rozhodně nechce opakovat komerční neúspěch konkurenční Toyoty Hilux vyladěné u TRD.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)