Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan získal úvěr od americké vlády na elektromobily

Dan Vořechovský
Diskuze (47)
Americká vláda poskytne japonské automobilce Nissan půjčku ve výši 1,4 miliardy dolarů. Z půjčky bude financováno nové vybavení továrny v Tennessee pro výrobu elektromobilů.

Japonská automobilka Nissan Motor včera s americkou vládou uzavřela smlouvu o půjčce ve výši 1,4 miliardy dolarů (zhruba 26,5 miliardy Kč). Půjčka bude směřovat na modernizaci továrny Nissanu v Tennessee, v které se má v budoucnu vyrábět až 150 tisíc elektromobilů ročně. V továrně se budou vyrábět také akumulátory, které budou zdrojem energie. Americké ministerstvo energetiky, které tuto zprávu přineslo, rovněž oznámilo, že tím ve Spojených státech vznikne 1 300 nových pracovních míst.

Americký ministr pro energetiku Steven Chu oznámil, že jde o investici do budoucí čisté energie, která Spojené státy přiblíží k omezení jejich závislosti na zahraniční ropě a pomůže snížit znečištění oxidem uhličitým. Kromě toho, že má půjčka podpořit rozvoj vozidel šetrných k životnímu prostředí, má také pomoci restrukturalizovat americký automobilový průmysl.

V továrně v Tennessee se bude vyrábět pětimístný sedan automobilky Nissan Leaf, který bude poháněn pouze elektřinou, kterou vozu dodají plně dobíjecí Li-Ion akumulátory. Produkce akumulátorových bloků pro tento model by měla dosáhnout až 200 tisíc kusů ročně. Další informace o modelu Leaf včetně videa naleznete v našem článku Video: Nissan Leaf – Detailní prohlídka sériového elektromobilu.

Dan Vořechovský
Diskuze (47)
1. 2. 2010 10:38
Re: Mám strach, že ten dojazd je teoretický ..
mimo beznou realitu jses jen ty, spousta ridicu nema problem jezdit za udavanou "deklarovanou" spotrebu nebo jeste nizsi ;-)

nikdo ti zadnou spotrebu nedeklaruje ;-)
1. 2. 2010 08:10
Re: Mám strach, že ten dojazd je teoretický ..
Stále hľadáš dôvody, prečo nie. A nerozmýšľaš, ako by to šlo...
Smutné, že takto uvažujú kvantá ľudí. Potom sa niet ani čo čudovať, že ideme stále :no: ...
31. 1. 2010 22:47
Re: Mám strach, že ten dojazd je teoretický ..
Tých 150 km by naozaj aj mohlo stačiť, ale ak si zoberieme realitu, svetlá, klímu, zápchy, mínusové teploty a nejaké to audio, tak mám veľký strach, že reálny dojazd nám spadne dosť výrazne ...

Myslím, že to je podobné ako pri "klasických" autách - deklarované spotreby sú jednoducho mimo bežnú realitu ...

Avatar - Blue Sun
31. 1. 2010 21:40
Re: 1 200 kg/150 km - to je ešte málo : ).
300 km ve městě? Proč, když po městě 95% lidí najezdí do 40 km za den? 150 km dojezdu jim vystačí na celý týden. Dojezd 300 km stačí i na meziměstský provoz v případě rozumné infrastruktury pro dobíjení. A to všechno přijde časem, asi jako v případě prvních aut.
Nebudu vás přesvědčovat, jste odborník na energetiku. Já se hybridy a elektropohony zabýval jen pár let v rámci diplomky a doktorátu a s odborníky se porovnávat nehodlám...
31. 1. 2010 20:05
Re: 1 200 kg/150 km - to je ešte málo : ).
[odkaz]

Povedal by som, že 300 km je minimum pre "normálnu" použiteľnosť v meste ...a to ešte na pekných pár rokov vývoja ...

Hybrid má určite lepšie vlastnosti už len preto, že sa dá kombinovať s rôznymi motormi a batériami ...

Hlavne rekuperácia energie pri brzdení by bola super vec ...hlavne paradoxne pre "neekologickú" jazdu štýlu plyn-brzda : ).

Za také auto by som si priplatil i ja a nepotreboval by som na to žiadne presviečanie či dotáciu ...

Tie dnešné hybridy sa mi ešte nezdajú - za tú cenu zas toľko človek neušetrí ...ak vôbec ...

Hneď by som zobral tú novú Kiu Forte LPG s hybridným pohonom - to sa mi páči - ale nedováža sa : (.