Nissanu Leaf se daří po celé Evropě. V Norsku je nejprodávanějším autem vůbec!
Za boomem elektromobilu Nissan Leaf v letošním roce může především příjezd druhé generace, kterou jsme již přivítali na českém trhu. Objednávky byly spuštěny v únoru a novinku si již objednalo 43.000 zákazníků, přičemž Nissan do konce srpna dodal 26 tisíc aut.
Druhá generace Leafu se tak za pár měsíců stala rekordmanem v několika disciplínách. Japonský model už je nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, přičemž svými prodeji překonává dokonce i automobily s plug-in hybridním pohonem. Zajímavý je i fakt, že v Norsku se stal Leaf nejprodávanějším vozem mezi všemi typy pohonu.
Zatímco na jaře se Nissan chlubil jedním prodaným Leafem za každých dvanáct minut, dnes už na udání jednoho kusu potřebuje minut deset. Měsíčně tak japonské automobilce dorazí něco kolem čtyř tisíc žádostí. V souvislosti s tím značka očekává i jeden negativní dopad, a sice prodloužení dodací doby, protože výrobní prostory nejsou nafukovací.
„Silný růst tržeb nového Leafu je charakteristický pro celou Evropu včetně Rakouska, Francie, Německa, Nizozemska, Portugalska či Španělska. V Norsku dokonce narostl prodej tak moc, že se letos Leaf stal nejžádanějším automobilem mezi všemi pohony,“ pochvaluje si automobilka v oficiální tiskové zprávě a dodává, že zájem o auto je i mezi firemními flotilami, do kterých zamířilo na osm tisíc vozů. Aktuálně se Leaf prodává na 51 trzích po celém světě.
„Novou generaci modelu Leaf jsme postavili na základě zpětné vazby více než sta tisíc vlastníků předchozího vydání. Pochvalovali si okamžitý točivý moment, snadné řízení či spolupráci s e-Pedalem. Je to auto stvořené pro každodenní život a prodejní čísla to jednoznačně odrážejí,“ uvedl Gareth Dunsmore, ředitel elektrických vozidel evropského zastoupení Nissanu.
V Norsku se sice Leaf dostal před tolik oblíbené Tesly, Elona Muska to ale příliš mrzet nemusí. Aktuální prodejní výsledky totiž ukazují, že americká automobilka po patnácti letech od svého založení prodává víc vozů než Jaguar.
Tesla totiž za prvních devět měsíců letošního roku prodala již 154.000 elektromobilů, zatímco nový Jaguar si pořídilo 136.000 zájemců. Za růstem americké značky může především nový Model 3, jehož podíl z letošních prodejů je vyčíslen na 82.400 kusů.
A pokud vás druhá generace Nissanu Leaf zajímá podrobněji, brzy se můžete těšit na tradiční redakční test. Právě v těchto dnech nám totiž japonský elektromobil dělá společnost.