No ConFusion – žádný zmatek

No ConFusion – žádný zmatek

 
 

První jizdní dojmy z Fordu Fusion - výše a prostorněji...

První jízdní dojmy z nejnovějšího přírůstku modelové řady Ford jsme vstřebávali v okolí francouzského Versailles – a nikoli náhodou. Jihozápadní okraj Paříže totiž umožnil vyzkoušet auto ve všech předpokládaných hlavních oblastech využití – tedy v hustém městském provozu i na úzkých silničkách venkova.

Především jsme ztratili skepsi, která pramenila z prvních fotografií. Ve skutečnosti vypadá Fusion vyváženěji a hlavně odlišněji od Fiesty, na jejímž podvozku je postaven. Největší odlišnost se dá na první pohled nalézt ve vyšší stavbě, tupějším sklonu přední masky, hranatějších světlometech (ála Vectra) a opravdu VELMI nízko položené hraně zadních dveří.

Těmito odlišnostmi nám také tvůrci automobilu odpovídali na několikrát pokládané otázky o smyslu a uplatnění takového auta na trhu.

Podle poznatků Fordova marketingu totiž nezanedbatelná část zájemců o malé vozy (což jsou v 60% ženy) vyžaduje mimo jiné lepší rozhled, daný vyšším posezem, pocit větší robustnosti a ochrany uvnitř auta, objemnější zavazadlový prostor a větší světlou výšku karoserie.

A tak se zrodil Fusion. Podvozek z malé Fiesty má vnější rozměry vozítka do města - zde je charakter malého vozu zachován. Karoserie má ale vyšší stavbu a optické prvky ála SUV (tupá příď, prolisy nad blatníky) a aby toho nebylo málo, vnitřní rozměry, variabilita sedadel a velikost zavazadlového prostoru se přibližují k vozu typu mini MPV.

Napsáno to vypadá nehezky, nicméně první seznámení s autem proběhlo bez problémů. Nastupuje se na vysoko položené sedadlo a interiér kromě vyšší stavby jakoby z oka vypadl Fiestě – dvoubarevné plasty jsou sice tvrdé, ale nepůsobí stroze. Výška od přední sedačky ke stropu činí 1010 mm, což je vynikající hodnota. Na rozdíl od vozů typu Opel Agila je navíc vyšší stavba karoserie nikoli tím, čím se chlubí auto navenek, ale decentním prvkem užitku pro majitele.

Do zavazadlového prostoru o objemu 337 litrů se nakládá díky nízko položené hraně docela pohodlně a objem je více než dostatečný. Později zkoušíme sklopit zadní i přední opěradlo, čímž vzniká souvislý prostor pro dlouhé cokoli.

Jízda se pak od nižší Fiesty liší jen lepším přehledem o dění kolem vozu – na jízdních vlastnostech se vyšší těžiště nijak výrazně neprojevuje. Boční náklony, citlivost na boční vítr i nedotáčivost – vše je v mezích normy a nijak řidiče neovlivňuje.

Oba motory, které jsme měli příležitost vyzkoušet, tedy zážehový 1,6i i turbodiesel 1,4 TDCi poskytovaly vozu velmi slušné dynamické vlastnosti. Turbodiesel měl očekávatelně náskok ve středních otáčkách a benzínový agregát táhl solidně již od volnoběhu. Ani při vyšších otáčkách nevydával navíc žádný z agregátů nadměrný hluk.

Fusion by se měl v ČR prodávat koncem tohoto roku a můžeme zatím jen odhadovat, jaká bude reakce trhu na jeho přítomnost. Můžeme se sice domnívat, že jediným podstatným přímým konkurentem bude Honda Jazz, ale daleko důležitější se velmi pravděpodobně ukáže výše základní ceny.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém

Moderní auto už si bez velké obrazovky ve středu palubní…

Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA)…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné, Kadlec se trefil dvakrát

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné,…

Z krize k nečekanému výsledku! Fotbalisté Sparty v druhém utkání základní skupiny Evropské ligy porazili…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…