Nová Honda Accord pro Evropu: nové fotografie a informace

Nová Honda Accord pro Evropu: nové fotografie a informace

 
 

Nový Accord pokračuje po cestě, kterou již velmi dobře prošláply předchozí generace. Přídává na rozměrech, sportovních jízdních vlastnostech, ale nezapomíná ani na high-tech novinky, spotřebu a ekologii.

Design nové generace je radikální evolucí předchozího Accordu. Do stylistického mixu se vedle charakteristik končící generace přimáchala trocha elegance, velká dávka hran a kubistických tvarů, ale i tvarová dynamika. Sedan je konzervativnější karosářskou verzí a pro hondaře asi nebude mezigenerační přechod zásadní problém. Kombi Accord Tourer se proměnilo zásadněji. Jeho záď opustila přísně účelové tvary a vsadila na vyváženost a eleganci. Pro obě verze platí, že jejich spodní část získala na mohutnosti, čímž poněkud ustoupila část horní. Nový automobil vypadá stabilněji.

Vizuální dojmy potrvzuje i sama automobilka. Podrobná technická data zatím nejsou k dispozici, ale máme prý věřit, že Honda Accord je nižší, širší, má níže položené těžiště a větší rozchody kol. V motorovém prostoru jsou jednotky, které plní již dnes emisní normu Euro 5, ačkoli ta vstoupí v platnost až v září 2009. Honda bude tedy jedním z prvních výrobců, který nabízí jednu celou modelovou řadu s motory připravenými na Euro 5.

Základním motorem je zážehový čtyřválec 2,0 i-VTEC (114 kW při 6300 ot./min), který má zvětšené průměry sacích ventilů, optimalizovaný systém časování a zdvihu ventilů a zvětšené průtočné objemy čerstvé směsi a výfukových plynů.

Větší čtyřválec 2,4 i-VTEC má nyní 147 kW při 7000 ot./min a 233 Nm při 4500 ot./min, zvětšený kompresní poměr z 10,5:1 na 11,0:1, větší průměry ventilů, optimalizovaný systém časování ventilů a snížený protitlak výfukového systému.

Očekávanou novinkou je druhá generace turbodieselu, který nyní nese označení 2.2 i-DTEC. Jeho parametry ani teď nejsou ohromující (110 kW při 4000 ot./min, 350 Nm při 2000 ot./min), ale silnou stránkou jeho předchůdce byl hlavně po všech stránkách vyvážený a přitom kultivovaný projev.

Všechny motory jsou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami, zážehové jednotky lze mít za příplatek i s pětistupňovým automatem. Verze s manuální převodovkou mají ukazatel optimálního okamžiku pro přeřazení, což může přinést až pětiprocentní úsporu paliva ve srovnání s řazením průměrného řidiče.

Všechny Accordy mají nový elektrický posilovač řízení, který v rámci stabilizačního systému napovídá řidiči v krizových situacích, kterým směrem je vhodné natočit volant a předejít tak rychleji potenciální nestabilitě.

Advanced Driving Assist System (ADAS) bude dodáván do výkonnějšího benzinové motorizace a do vznětové motorizace s výbavou Executive. jeho součástí jsou systémy Lane Keeping Assist System (LKAS) - sledování jízdy v jízdním pruhu, asistence při řízení, Adaptive Cruise Control (ACC) - adaptivní tempomat a Collision Mitigation Brake System (CMBS) - sledující vzdálenost před vozidlem a varující před rizikem kolize.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nová Honda Accord pro Evropu: nové…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým…

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…