Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová pražská taxislužba chce zatočit s podváděním zákazníků

Jan Mička
Diskuze (66)
V Praze se rozjela nová taxislužba. Jedním z cílů je zarazit podvádění cestujících.

Za novou taxislužbou Tick Tack stojí podnikatel Radim Jančura. Přestože je flotila složena z luxusních sedanů Audi A6 a velkoprostorových Volkswagenů Multivan, necílí primárně na zámožnější klientelu. Společnost chce poskytovat nadstandardní služby jako v autobusech Student Agency a vlacích RegioJet, ale hlavně zatočit s podváděním zákazníků, kterým jsou pražští taxikáři pověstní. Jančura hovořil o zařízení, kterému se říká „turbo“. To mnohanásobně navyšuje cenu jízdného, což pociťují hlavně cizinci. Výjimkou nejsou případy, kdy dostal zákazník za pár kilometrů jízdy po pražském centru naúčtováno i 800 korun.

Radim Jančura říká, že řidiči Tick Tack nemají důvod zákazníky okrádat. Všichni jsou se společností vázáni pracovní smlouvou, jízdné tedy nejde do jejich kapes. Technicky to prý není ani možné. Každý z vozů má totiž instalované zařízení, které pozná, že řidič někoho veze. Taxametry jsou instalovány ve vnitřních zpětných zrcátkách, účtenka obsahuje identifikační číslo cesty pro případ pozdější kontroly.

Flotila vozů prozatím čítá 150 kusů modelů Audi A6, brzy se však má rozrůst až na 500. Všechny vozy jsou financovány prostřednictvím operativního leasingu, obměňovat se mají každého půl roku. Zákazníkům to zajistí lepší pocit na palubě a hlavně vědomí, že jedou ve zcela novém voze.

Vozový park zajišťuje Porsche Česká republika. Modely jsou vybaveny tablety pro sledování filmů během jízdy, zákazník se díky GPS navigaci může dozvědět, v jaké fázi cesty se zrovna nachází. Nechybí konektory pro připojení vlastních externích zařízení, interiéry jsou čalouněny světlou kůží. Přestože se zákazníci na palubě dočkají občerstvení nebo třeba vlhčených ubrousků na ruce, nejsou sazby jízdného nikterak vysoké. Nástupní sazba je 40 korun, cena za kilometr jízdy pak 28 korun. Ta se však dá díky zákaznické kartě snížit na 25 korun. Podle slov Radima Jančury nemá společnost v plánu ohromit zákazníky cenou, ale nadstandardními službami. I tak se ale očekává snížení sazeb již zavedených taxislužeb.

Radim Jančura se na tiskové konferenci vyjádřil, že chce jezdit také pro firmy. Tick Tack je totiž jako jedna z mála pražských taxislužeb plátcem DPH, což firmám umožní odečet DPH.

Jan Mička
Diskuze (66)
29. 11. 2013 09:00
Re: Měl nakoupit elektro, hybridy nebo CNG
Nesmysl, hybrid je nanic. V práci máme pár priusů a spotřeba není nic moc. A lexusy nejsou v kombíku, MB sice dělá éčko v hybridu, ale je to spíš jen papírově, žádnou výhodu nemá.. CNG by se dalo zvážit - opět MB dělá už z výroby na CNG základní benzín. Ale tankovacích stanic je málo a jednodušší je tankovat diesel do audi. A ty nové nafty už mají filtry pevných čístic, nejnovější emisní normy atd. Přijde mi blbost si planě hrát na ekologii, když to nemá smysl.

Z toho pak u nás ve firmě vznikl takový paskvil jako superb 1.6 TDi, protože je na služebáky přísný limit CO2. To že to * jede a kvůli malému výkonu a nutnosti vytáčení žere stejně jako dvoulitr už nikoho nezajímá.
29. 11. 2013 08:54
Re: Absurdní
>:-[] :yes:
28. 11. 2013 21:03
Re: Měl nakoupit elektro, hybridy nebo CNG
problém je, že ty auta jsou na operativní leasing na 1 rok. A rozhodně se po roce snadněji pronajmou nebo rozprodají A6 v naftě, než hybridy.
28. 11. 2013 17:46
Měl nakoupit elektro, hybridy nebo CNG
Podle mě auta, která jezdí převážně ve městech mají jezdit na elektřinu, cng, případně mají mít hybridní pohon. Jestli to jsou TDI, tak je to vůl. Podle mě by to měli i města vyžadovat, aby taxislužby měly ekologický vozový park.
Nafta by měla být pro auta, která jezdí štreky mimo město. Do města nepatří.
28. 11. 2013 14:15
Re: Absurdní
Používat cizí termity je velké rizoto, protože když někdo není dostatečně suterénní, vypadá pak jako decibel :-!