Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia: české ceny detailně

Ondřej Láník
Diskuze (299)
Již v základní ceně 249 900,-Kč jsou obsaženy čtyři airbagy, systém ABS s brzdovým asistentem a elektrohydraulický posilovač řízení. Příplatek za vznětové motory činí více než 70 tisíc korun. Za automatickou převodovku dáte reálně jen 13,5 tisíce korun.

Prodej nové generace vozu Škoda Fabia bude na českém trhu oficiálně zahájen 30. března 2007. Základní cena modelu Škoda Fabia 1,2 HTP/44 kW činí 249 900,-Kč. Součástí standardní výbavy jsou čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS, regulace brzdného momentu motoru MSR, brzdový asistent Dual Rate nebo elektrohydraulický posilovač řízení.

Verze Fabia Classic je v nabídce od 265.900,- Kč a model Fabia Ambiente, jehož sériová výbava obsahuje kromě jiného i 15´´ kola, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety nebo palubní počítač je v nabídce od 279 900,-Kč.

Nová Škoda Fabia nabízí ve všech směrech více prostoru. Například co se týče místa na zadních sedadlech a objemu zavazadlového prostoru (300 až 1163 l) patří k největším vozům ve své třídě. V novém voze nechybí ani nová praktická řešení: například kryt zavazadlového prostoru lze umístit ve dvou polohách a tak je objem zavazadlového prostoru snáze využitelný. Mezi technické novinky přispívající k bezpečnosti provozu patří například i nová světelná technika, která je dostupnou alternativou ke standardním halogenovým světlometům: mlhové světlomety s "Corner" funkcí nebo projektorové halogenové světlomety s žárovkou H7, které se na přání dodávají také s funkcí dynamického natáčení světelného modulu při jízdě do zatáčky.

Předváděcí vozy budou zákazníkům k dispozici u autorizovaných prodejců Škoda Auto koncem března, první zákazníci budou moci s novou Škodou Fabia vyjet od obchodníků v pátek 30. března 2007.

ŠKODA FABIA Ceny v České republice
Výbava Fabia Classic Ambiente Sport Elegance
Benzinové motory
1,2 HTP/44 kW 249.900,- 265.900,- 279.900,- 319.900,- -
1,2 12V HTP/51 kW - 282.900,- 296.900,- 336.900,- 351.900,-
1,4 16V/63 KW - 310.900,- 324.900,- 364.900,- 379.900,-
1,6 16V/77 kW - 335.900,- 349.900,- 389.900,- 404.900,-
1,6 16V/77 kW A - 365.900,- 379.900,- 419.900,- 434.900,-
Naftové motory
1,4 TDI/51 kW - 360.900,- 374.900,- 414.900,- 429.900,-
1,4 TDI/59 kW - 377.900,- 391.900,- 431.900,- 446.900,-
1,9 TDI/77 kW - 400.900,- 414.900,- 454.900,- 469.900,-

Kompletní ceník nového modelu Škoda Fabia je k dispozici u autorizovaných prodejců Škoda Auto v České republice, kteří jsou již připraveni přijímat první objednávky. Na internetových stránkách výrobce bude kompletní ceník zveřejněn v průběhu příštího týdne.

Motory TDI: šetření je na začátku dost drahé

Ceny vznětových motorizací jsou výrazně vyšší než v případě stejně výkonných zážehových motorů. Příplatek u tříválce 1,4 TDI činí ve srovnání s motorem 1,2 12V HTP 78 tisíc korun. Jízdní výkony obou motorizací jsou podobné. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá benzinovému motoru s 51 kW 14,9 s, naftovému 14,8 s, nejvyšší rychlost je shodná (163 km/h) a tak nejdůležitějšími faktory zůstávají kultura projevu motoru, cena a spotřeba paliva. Ta je pochopitelně výhodou turbodieselu, který v kombinovaném cyklu potřebuje 4,8 l nafty na 100 km, do benzinového tříválce musíte dopravit na stejné vzdálenosti 5,9 l benzinu.

V případě 77kilowattových čtyřválců je cenový rozdíl 65 tisíc korun. Jízdní parametry hovoří jednoznačněji pro turbodiesel (190 km/h, akcelerace 0-100 km/h za 10,8 s) spotřeba 4,9 l nafty na 100 km je výrazně nižší než u motoru 1,6 16 V/77 kW (6,9 l/100 km).

Automatická volba: šestistupňový tip za 13,5 tisíce

Jedinou šestistupňovou převodovkou v nabídce Fabie je nové automatické ústrojí Tiptronic a to pro nejsilnější benzinový motor. Příplatek za automatickou převodovku činí dle ceníku 30.000,-Kč, ale cenu je nutno ošetřit o další položky výbavy, které s automatem dostáváte automaticky. Jde o - s Tiptronikem standardní - stabilizační systém (jinak od Classic za 15.000,-Kč) a kontrolu tlaku v pneumatikách TPM (1.500,-Kč). Výsledná částka za šestý stupeň a samočinné řazení pak činí optimistických 13.500,-Kč. Na druhou stranu musíte počítat s vyšší spotřebou (o 0,7 l/100 km) a horší dynamikou (z 0 na 100 km/h jste s automatem o 1,4 s pomaleji, konkrétně za 11,5 s).

Výbavy: Škoda Fabia - Fabia

Roli základního modelu Junior přebírá výbava Fabia, která je k dispozici výhradně se základním tříválcem 1,2 HTP/44 kW. Na rozdíl od dosavadního provedení, které bylo opticky degradováno oproti ostatním modelům, se u nové nejlevnější Fabie na první pohled nic nepozná.

Automobil má ve výbavě čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS, regulaci brzdného momentu motoru MSR a brzdový asistent Dual Rate. S novou Fabií končí na českém trhu doba Škodovek bez posilovače řízení, neboť elektrohydraulický posilovač je standardem napříč celou paletou řady Fabia. Místo třináctipalcových kol Juniora dostává mladoboleslavský základ čtrnáctipalcová kola s pneumatikami 165/70 R14, samozřejmostí pro nejlevnější Fabii je sloupek volantu nastavitelný ve dvou osách, pět tříbodových bezpečnostních pásů. Vybírat lze ze stejné barevné palety jako u ostatních verzí (13 barev, z toho 3 bez příplatku, metalický lak za 8 500,-Kč, žlutá Sprint za 5.200,-Kč).

Do základního provedení nelze objednat žádné další prvky mimořádné výbavy s výjimkou přípravy pro rádio (se čtyřmi reproduktory) za 2.000,-Kč, autorádia Beat (4.500,-Kč) a autorádia Dance (8.000,-Kč), schopného přehrávat také formát MP3. Obě autorádia jsou dodávána se zdířkou mezi sedadly pro připojení externího audiozařízení.

Původní Fabia Junior se na českém trhu prodávala za 227.900,-Kč. Pro dovybavení na úroveň nového základního modelu byste museli do Juniora dokoupit airbag spolujezdce (7.500,-Kč), boční airbagy (v hodnotě 8.900,-Kč, ale pro Junior nedostupné) a posilovač řízení (12.000,-Kč), což v praxi znamená, že základní model reálně zlevnil o několik tisíc korun. Za přípravu pro rádio jste museli dát dříve 4.500,-Kč, dnes potřebujete jen 2.000,-Kč.

Výbavy: Škoda Fabia Classic

První běžná úroveň výbavy se od základní liší zpřístupněním rozsáhlého seznamu příplatkové výbavy, která je obvykle dostupná bez vazby na jiné související položky. Standardní výbava je bohatší proti základu mj. o výškové nastavení sedadla řidiče, dělená zadní sedadla, radiopřípravu a tónovaná skla. Příplatek proti základnímu modelu činí 16.000,-Kč.

Z příplatkové výbavy je zřejmě rozumné zvolit centrální zamykání (5.000,-Kč nebo s dálkovým ovládáním za 9.000,-Kč, kombinace s elektrickým ovládáním oken vpředu přijdou na 12.000,-Kč resp. 16.000,-Kč), ceny rádií jsou shodné jako pro základní model. Klimatizace přijdou na 35.000,-Kč (Climatic) resp. 47.000,-Kč (Climatronic). Classic má černou přístrojovou desku Onyx-Onyx s otevřenými schránkami před spolujezdcem.

Původní Fabia Classic se prodávala za podobné ceny, ovšem s méně výkonnými tříválcovými motory (40 kW místo 44 kW, 47 kW místo 51 kW).

Výbavy: Škoda Fabia Ambiente

Ambiente je první výbava s přístrojovou deskou (Onyx-Silver) z měkčeného plastu, která má před spolujezdcem uzavřené schránky a stříbrně lakované doplňky (hlavice řadicí páky, rámeček řadicí páky, vnitřní kliky dveří, dveřní madla, rámečky přívodu vzduchu do interiéru a pojistné tlačítko ruční brzdy atd.). Zvolit lze však také černou přístrojovou desku Onyx-Onyx.

Ve výbavě již nechybí centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, přední mlhové světlomety, černé ochranné lišty dveří a patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/55 R15. Příplatek za to činí proti verzi Classic 14.000,-Kč.

Ambiente je první výbavou, pro kterou lze pořídit do Fabie navigační systém s monochromatickým displejem (35.000,-Kč), k tomu dostanete také displej Maxi-DOT v přístrojovém štítu (jinak za 4.000,-Kč). Klimatizace Climatic zde stojí 20.000,-Kč, Climatronic 32.000,-Kč.

Výbavy: Škoda Fabia Sport

Výbavový stupeň Sport má výhradně černý interiér a přístrojovou desku Onyx-Onyx. Standardem jsou proti Ambiente navíc halogenové projektorové světlomety s žárovkou H7 (jinak jen halogenové s žárovkou H4), patnáctipalcová kola Antares z lehké slitiny, klimatizace Climatic (příplatek za Climatronic pak 12.000,-Kč), Sun Set (skla s vyšším stupněm tónování od B sloupku dozadu), dálkové ovládání centrálního zamykání, autorádio Dance (s MP3), malý kožený paket (tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky obšité kůží) a sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením. Za to vše je nutno proti Ambiente připlatit 40.000,-Kč.

Výbavy: Škoda Fabia Elegance

Nejvyšší výbava je jako jediná dostupná s přístrojovou deskou v kombinaci černá-béžová, ale také v černé Onyx-Onyx. Proti výbavě Sport má navíc mj. ASR, parkovací asistent vzadu, tempomat, 8 reproduktorů, vkládané koberce, loketní opěrku vpředu mezi sedadly, obě přední sedadla výškově nastavitelná, malý kožený paket se čtyřramenným volantem a vyhřívaná přední sedadla. Zaplatíte za to 15 tisíc Kč navíc proti výbavě Sport. Ve srovnání s výbavou Sport schází v Elegance sportovní sedadla a Sun Set. Stupeň Elegance není dodáván s motorem 1,2 HTP/44 kW.

Související články:

Vše o nové Škodě Fabia naleznete v sekci http://news.auto.cz/nova-skoda-fabia.

Ondřej Láník
Diskuze (299)
22. 5. 2007 14:04
Re: Tfuj, to je ale ošklivá krabice!!!
Renault Thalii jste už dlouho neviděl?
22. 5. 2007 14:03
Re: cena
Já bych v takovém případě zkusil něco jiného, třeba Kiu Rio. Je o trochu (ne o tolik) větší než Fabka, kvalita slušná, je to taky HB, motory všechny výkonné, záruka další...
Anebo špatná volba by nemusela být ani Fiesta - ty teď mají v akcích za velmi pěkné peníze - hluboko pod 300 i s klimou :-)
A tipů je jistě víc, stačí se podívat na net.
21. 3. 2007 06:56
Re: Kvalita, výbava, cena a další......
Teraz si presne ukazal svoju uroven IQ....je mi ta luto.
20. 3. 2007 15:08
Re: 1.2 HTP 12V vs. 1.4 TDI 70k
S Fabiou SDI priemer 5 l/100km. Najma mesto, takze ked som bol mimo mesta, dost som si to uzival a tak to slo na 4,6. Ale bez najmensieho problemu sa dalo v meste vojst do 5,5 (vzdy!), a to aj ked som rano, o 5:30 vyrazal do roboty, ktora je vzdialena 3,7km do kopca, dostal som sa bezne do 5,8, rekord, niekolko-krat 5,2. Z roboty rekord 2,8. V meste bezne aj do 5,0. Mimo mesta bez problemov do 4,3, pri trosicku uspornej jazde aj 4,0 (nie na spotrebu, len na rozum a dodrziavanie predpisov). 1.4 TDI ma spotrebu este nizsiu!!!
20. 3. 2007 07:30
Re: Slovák , jak poleno
No konecne som sa schuti zasmial aj ja. Taky "blabol" jak si napisal, to cloveka pobavi. Pokial si stiham vsimat, tak sa bavime o autach a nie o tom, ako komu ktora fabrika plati alebo neplati...Mimochodom, pre Kiu nerobim, ani nemienim, nepaci sa mi ich system a sposob akym s ludmi jednaju. Pacia sa mi iba ich auta. To je trestne? Ak Ta moje "blaboly" unavuju, tak ich necitaj, nikto ta nenuti. ;-) A aby som bol uplny tak este pripomeniem, ze tieto stranky funguju aj prostrednictvom autovia.sk... A uplne nakoniec Ti poradim, aby si si to s tym odporucanim ineho webu ako auto.cz radsej rozmyslel. Na rozdiel od Teba tvorcov auto.cz tesi vysoka navstevnost stranok, aj zaujem zo Slovenska. Budem chodit kam chcem a pisat co chcem (v ramci pravidiel servera a slusnosti pravdaze) aj za cenu ze Ti pride z mojich prispevkov nevolno. To je tvoje riziko, nie moje. ;-)