reklama


Nová Škoda Fabia: české ceny detailně

Nová Škoda Fabia: české ceny detailně

 
 

Již v základní ceně 249 900,-Kč jsou obsaženy čtyři airbagy, systém ABS s brzdovým asistentem a elektrohydraulický posilovač řízení. Příplatek za vznětové motory činí více než 70 tisíc korun. Za automatickou převodovku dáte reálně jen 13,5 tisíce korun.

Prodej nové generace vozu Škoda Fabia bude na českém trhu oficiálně zahájen 30. března 2007. Základní cena modelu Škoda Fabia 1,2 HTP/44 kW činí 249 900,-Kč. Součástí standardní výbavy jsou čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS, regulace brzdného momentu motoru MSR, brzdový asistent Dual Rate nebo elektrohydraulický posilovač řízení.

Verze Fabia Classic je v nabídce od 265.900,- Kč a model Fabia Ambiente, jehož sériová výbava obsahuje kromě jiného i 15´´ kola, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety nebo palubní počítač je v nabídce od 279 900,-Kč.

Nová Škoda Fabia nabízí ve všech směrech více prostoru. Například co se týče místa na zadních sedadlech a objemu zavazadlového prostoru (300 až 1163 l) patří k největším vozům ve své třídě. V novém voze nechybí ani nová praktická řešení: například kryt zavazadlového prostoru lze umístit ve dvou polohách a tak je objem zavazadlového prostoru snáze využitelný. Mezi technické novinky přispívající k bezpečnosti provozu patří například i nová světelná technika, která je dostupnou alternativou ke standardním halogenovým světlometům: mlhové světlomety s "Corner" funkcí nebo projektorové halogenové světlomety s žárovkou H7, které se na přání dodávají také s funkcí dynamického natáčení světelného modulu při jízdě do zatáčky.

Předváděcí vozy budou zákazníkům k dispozici u autorizovaných prodejců Škoda Auto koncem března, první zákazníci budou moci s novou Škodou Fabia vyjet od obchodníků v pátek 30. března 2007.

ŠKODA FABIA Ceny v České republice
VýbavaFabiaClassicAmbienteSportElegance
Benzinové motory
1,2 HTP/44 kW249.900,-265.900,-279.900,-319.900,--
1,2 12V HTP/51 kW-282.900,-296.900,-336.900,-351.900,-
1,4 16V/63 KW-310.900,-324.900,-364.900,-379.900,-
1,6 16V/77 kW-335.900,-349.900,-389.900,-404.900,-
1,6 16V/77 kW A-365.900,-379.900,-419.900,-434.900,-
Naftové motory
1,4 TDI/51 kW-360.900,-374.900,-414.900,-429.900,-
1,4 TDI/59 kW-377.900,-391.900,-431.900,-446.900,-
1,9 TDI/77 kW-400.900,-414.900,-454.900,-469.900,-

Kompletní ceník nového modelu Škoda Fabia je k dispozici u autorizovaných prodejců Škoda Auto v České republice, kteří jsou již připraveni přijímat první objednávky. Na internetových stránkách výrobce bude kompletní ceník zveřejněn v průběhu příštího týdne.

Motory TDI: šetření je na začátku dost drahé
Ceny vznětových motorizací jsou výrazně vyšší než v případě stejně výkonných zážehových motorů. Příplatek u tříválce 1,4 TDI činí ve srovnání s motorem 1,2 12V HTP 78 tisíc korun. Jízdní výkony obou motorizací jsou podobné. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá benzinovému motoru s 51 kW 14,9 s, naftovému 14,8 s, nejvyšší rychlost je shodná (163 km/h) a tak nejdůležitějšími faktory zůstávají kultura projevu motoru, cena a spotřeba paliva. Ta je pochopitelně výhodou turbodieselu, který v kombinovaném cyklu potřebuje 4,8 l nafty na 100 km, do benzinového tříválce musíte dopravit na stejné vzdálenosti 5,9 l benzinu.

V případě 77kilowattových čtyřválců je cenový rozdíl 65 tisíc korun. Jízdní parametry hovoří jednoznačněji pro turbodiesel (190 km/h, akcelerace 0-100 km/h za 10,8 s) spotřeba 4,9 l nafty na 100 km je výrazně nižší než u motoru 1,6 16 V/77 kW (6,9 l/100 km).

Automatická volba: šestistupňový tip za 13,5 tisíce
Jedinou šestistupňovou převodovkou v nabídce Fabie je nové automatické ústrojí Tiptronic a to pro nejsilnější benzinový motor. Příplatek za automatickou převodovku činí dle ceníku 30.000,-Kč, ale cenu je nutno ošetřit o další položky výbavy, které s automatem dostáváte automaticky. Jde o - s Tiptronikem standardní - stabilizační systém (jinak od Classic za 15.000,-Kč) a kontrolu tlaku v pneumatikách TPM (1.500,-Kč). Výsledná částka za šestý stupeň a samočinné řazení pak činí optimistických 13.500,-Kč. Na druhou stranu musíte počítat s vyšší spotřebou (o 0,7 l/100 km) a horší dynamikou (z 0 na 100 km/h jste s automatem o 1,4 s pomaleji, konkrétně za 11,5 s).

Výbavy: Škoda Fabia - Fabia

Roli základního modelu Junior přebírá výbava Fabia, která je k dispozici výhradně se základním tříválcem 1,2 HTP/44 kW. Na rozdíl od dosavadního provedení, které bylo opticky degradováno oproti ostatním modelům, se u nové nejlevnější Fabie na první pohled nic nepozná.

Automobil má ve výbavě čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS, regulaci brzdného momentu motoru MSR a brzdový asistent Dual Rate. S novou Fabií končí na českém trhu doba Škodovek bez posilovače řízení, neboť elektrohydraulický posilovač je standardem napříč celou paletou řady Fabia. Místo třináctipalcových kol Juniora dostává mladoboleslavský základ čtrnáctipalcová kola s pneumatikami 165/70 R14, samozřejmostí pro nejlevnější Fabii je sloupek volantu nastavitelný ve dvou osách, pět tříbodových bezpečnostních pásů. Vybírat lze ze stejné barevné palety jako u ostatních verzí (13 barev, z toho 3 bez příplatku, metalický lak za 8 500,-Kč, žlutá Sprint za 5.200,-Kč).

Do základního provedení nelze objednat žádné další prvky mimořádné výbavy s výjimkou přípravy pro rádio (se čtyřmi reproduktory) za 2.000,-Kč, autorádia Beat (4.500,-Kč) a autorádia Dance (8.000,-Kč), schopného přehrávat také formát MP3. Obě autorádia jsou dodávána se zdířkou mezi sedadly pro připojení externího audiozařízení.

Původní Fabia Junior se na českém trhu prodávala za 227.900,-Kč. Pro dovybavení na úroveň nového základního modelu byste museli do Juniora dokoupit airbag spolujezdce (7.500,-Kč), boční airbagy (v hodnotě 8.900,-Kč, ale pro Junior nedostupné) a posilovač řízení (12.000,-Kč), což v praxi znamená, že základní model reálně zlevnil o několik tisíc korun. Za přípravu pro rádio jste museli dát dříve 4.500,-Kč, dnes potřebujete jen 2.000,-Kč.

Výbavy: Škoda Fabia Classic
První běžná úroveň výbavy se od základní liší zpřístupněním rozsáhlého seznamu příplatkové výbavy, která je obvykle dostupná bez vazby na jiné související položky. Standardní výbava je bohatší proti základu mj. o výškové nastavení sedadla řidiče, dělená zadní sedadla, radiopřípravu a tónovaná skla. Příplatek proti základnímu modelu činí 16.000,-Kč.

Z příplatkové výbavy je zřejmě rozumné zvolit centrální zamykání (5.000,-Kč nebo s dálkovým ovládáním za 9.000,-Kč, kombinace s elektrickým ovládáním oken vpředu přijdou na 12.000,-Kč resp. 16.000,-Kč), ceny rádií jsou shodné jako pro základní model. Klimatizace přijdou na 35.000,-Kč (Climatic) resp. 47.000,-Kč (Climatronic). Classic má černou přístrojovou desku Onyx-Onyx s otevřenými schránkami před spolujezdcem.

Původní Fabia Classic se prodávala za podobné ceny, ovšem s méně výkonnými tříválcovými motory (40 kW místo 44 kW, 47 kW místo 51 kW).

Výbavy: Škoda Fabia Ambiente
Ambiente je první výbava s přístrojovou deskou (Onyx-Silver) z měkčeného plastu, která má před spolujezdcem uzavřené schránky a stříbrně lakované doplňky (hlavice řadicí páky, rámeček řadicí páky, vnitřní kliky dveří, dveřní madla, rámečky přívodu vzduchu do interiéru a pojistné tlačítko ruční brzdy atd.). Zvolit lze však také černou přístrojovou desku Onyx-Onyx.

Ve výbavě již nechybí centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, přední mlhové světlomety, černé ochranné lišty dveří a patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/55 R15. Příplatek za to činí proti verzi Classic 14.000,-Kč.

Ambiente je první výbavou, pro kterou lze pořídit do Fabie navigační systém s monochromatickým displejem (35.000,-Kč), k tomu dostanete také displej Maxi-DOT v přístrojovém štítu (jinak za 4.000,-Kč). Klimatizace Climatic zde stojí 20.000,-Kč, Climatronic 32.000,-Kč.

Výbavy: Škoda Fabia Sport
Výbavový stupeň Sport má výhradně černý interiér a přístrojovou desku Onyx-Onyx. Standardem jsou proti Ambiente navíc halogenové projektorové světlomety s žárovkou H7 (jinak jen halogenové s žárovkou H4), patnáctipalcová kola Antares z lehké slitiny, klimatizace Climatic (příplatek za Climatronic pak 12.000,-Kč), Sun Set (skla s vyšším stupněm tónování od B sloupku dozadu), dálkové ovládání centrálního zamykání, autorádio Dance (s MP3), malý kožený paket (tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky obšité kůží) a sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením. Za to vše je nutno proti Ambiente připlatit 40.000,-Kč.

Výbavy: Škoda Fabia Elegance
Nejvyšší výbava je jako jediná dostupná s přístrojovou deskou v kombinaci černá-béžová, ale také v černé Onyx-Onyx. Proti výbavě Sport má navíc mj. ASR, parkovací asistent vzadu, tempomat, 8 reproduktorů, vkládané koberce, loketní opěrku vpředu mezi sedadly, obě přední sedadla výškově nastavitelná, malý kožený paket se čtyřramenným volantem a vyhřívaná přední sedadla. Zaplatíte za to 15 tisíc Kč navíc proti výbavě Sport. Ve srovnání s výbavou Sport schází v Elegance sportovní sedadla a Sun Set. Stupeň Elegance není dodáván s motorem 1,2 HTP/44 kW.

Související články:

Vše o nové Škodě Fabia naleznete v sekci http://news.auto.cz/nova-skoda-fabia.

Anketa

Která výbava nové Škody Fabia je nejvýhodnější?
Spolupracujeme s TipCars.com
Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň

Rakouská policie večer zadržela ve Vídni muže podezřelého…

ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vede správní…

Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů

Praha nejspíš investuje do městského radiového systému v…

 
Zdroj: Škoda Auto
 

Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: české ceny detailně



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Dnes 18:59

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Šokující zpověď dětské otrokyně: Anneke od 6 let sloužila pedofilům

Šokující zpověď dětské otrokyně: Anneke od 6 let…

Anneke Lucas (53) byla v šesti letech unesena a prodána na pobavení prominentním pedofilům v Belgii.…

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

 

iSport.cz

Pešta po prohře v UFC: Pořád nechápu, jak to škrcení soupeř dotáhl

Pešta po prohře v UFC: Pořád nechápu, jak to škrcení…

Byl to šok. Pro komentátory, pro fanoušky i jeho samotného. Jediný český bojovník v UFC Viktor Pešta do teď…

Hamza o Koukalové: Někteří lidé se chtěli přiživit na jejím úspěchu

Hamza o Koukalové: Někteří lidé se chtěli přiživit…

Jiří Hamza, první muž českého biatlonu, byl hostem nového pořadu iSport TV Overtime. Se šéfredaktorem deníku…

 

Reflex.cz

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

 
 
reklama