3.11. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nová technika Hyundai: Motor pro hybridy a automat pro předokolky

 

Novou technikou chce korejská automobilka snížit spotřebu paliva svých aut. Nové zážehové šestnáctistovky se dočkáme již v příštím roce.

Automobilka Hyundai na své již tradiční mezinárodní konferenci věnované pohonným systémům představila novou techniku. Nový motor rodiny Kappa najde uplatnění v chystaných hybridech, osmistupňový automat je upraven pro použití ve vozech s pohonem předních kol.

Zážehový agregát 1.6 GDI poskytne nejvyšší výkon 77 kW a točivý moment 147 N.m. Jedná se o první jednotku Hyundaie, která kombinuje Atkinsonův cyklus, chlazený systém recirkulace výfukových plynů (EGR) a dlouhozdvihovou koncepci. Tato kombinace byla použita pro zvýšení tepelné účinnosti, čtyřválec chce také nabídnout nižší spotřebu paliva.

Atkinsonův cyklus snižuje ztráty sání pozdějším zavíráním sacích ventilů a relativním zvýšením expanzního poměru přispívá k vyšší hospodárnosti. Proudění oleje zjednodušila integrace řídicího ventilu olejového okruhu na straně sání do systému plynule proměnného časování ventilů CVVT. Pro rychlejší reakce systému byl navíc zvětšen fázový úhel systému CVVT.

Pro dosažení rychlejšího spalování konstruktéři speciálně zkonstruovali rovné sací potrubí, které zlepšuje vířivé proudění recirkulovaných výfukových plynů. Vstřikovače GDI pracují s nejvyšším vstřikovacím tlakem 200 barů, což zajišťuje čisté spalování.

Blok a hlava válců jsou termostatem udržovány na odlišných provozních teplotách (105 ℃, resp. 88 ℃). Toto řešení s vyšší teplotou chladicí kapaliny v bloku válců zlepšuje tření a snižuje riziko k detonačnímu spalování. Blok válců se přitom rychle zahřeje na provozní teplotu, čímž se sníží tření a zvýší účinnost, zatímco relativně nízké teploty v hlavě válců potlačují sklon k detonačnímu spalování, čímž se zase snižuje spotřeba paliva.

Nový agregát se na trhu objeví na začátku roku 2016. Hyundai to zatím nepotvrdil, motor by nicméně mohl debutovat v konkurentovi Toyoty Prius chystaném právě pro příští rok.

Psali jsme: Hyundai chystá konkurenta pro Prius, korejský hybrid dorazí v roce 2016

Hyundai už osmistupňový automat používá v modelech s pohonem zadních kol (jmenovitě Genesis a Equus), nově je chce využít i v předokolkách. Použit bude pro velké modely poháněné motory Lambda, Theta GDI Turbo a R. Objevit by se mohl třeba v SUV Santa Fe nebo sedanu Azera.

Ve srovnání se stávající šestistupňovou samočinnou převodovkou má nový automat nabídnout o 7,3 % nižší spotřebu paliva. Navzdory vyššímu počtu stupňů je navíc o 3,5 kilogramu lehčí. V praxi má řidiče potěšit též lepší akcelerace na nižší stupně a nižší spotřeba ve vyšších rychlostech.

Nová je skříň ventilu převodovky, která umožňuje přímé ovládání spojky elektromagnetickým ventilem místo dosavadních několika ventilů. Tímto zjednodušením konstrukce automobilka snížila riziko případného úniku oleje. Přepracováno bylo olejové čerpadlo, jehož ozubené soukolí je kompaktnější než dosud.

Spolupracujeme s TipCars.com
ŽIVĚ: Zeman se poprvé potkal s Jiřím Havlíčkem ŽIVĚ: Zeman se poprvé potkal s Jiřím Havlíčkem

Co přinese první setkání kandidáta na post ministra…

V České poště se mělo podplácet, dva lidé čelí žalobě V České poště se mělo podplácet, dva lidé čelí žalobě

Pražské vrchní státní zastupitelství podalo obžalobu na…

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu

Japonská společnost HI-LEX postaví u Mostu továrnu na…

Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent

Koalice KDU-ČSL a STAN by v únoru podle volebního modelu…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Peněženky se za posledních několik let moc nezměnily a stále slouží k primárnímu účelu - uchovávat vaše finance.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Když pamětník sleduje diskurs panující ve vedení Evropské unie a její aktuální výstupy, nemůže si nevzpomenout…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…