3.11. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nová technika Hyundai: Motor pro hybridy a automat pro předokolky

 

Novou technikou chce korejská automobilka snížit spotřebu paliva svých aut. Nové zážehové šestnáctistovky se dočkáme již v příštím roce.

Automobilka Hyundai na své již tradiční mezinárodní konferenci věnované pohonným systémům představila novou techniku. Nový motor rodiny Kappa najde uplatnění v chystaných hybridech, osmistupňový automat je upraven pro použití ve vozech s pohonem předních kol.

Zážehový agregát 1.6 GDI poskytne nejvyšší výkon 77 kW a točivý moment 147 N.m. Jedná se o první jednotku Hyundaie, která kombinuje Atkinsonův cyklus, chlazený systém recirkulace výfukových plynů (EGR) a dlouhozdvihovou koncepci. Tato kombinace byla použita pro zvýšení tepelné účinnosti, čtyřválec chce také nabídnout nižší spotřebu paliva.

Atkinsonův cyklus snižuje ztráty sání pozdějším zavíráním sacích ventilů a relativním zvýšením expanzního poměru přispívá k vyšší hospodárnosti. Proudění oleje zjednodušila integrace řídicího ventilu olejového okruhu na straně sání do systému plynule proměnného časování ventilů CVVT. Pro rychlejší reakce systému byl navíc zvětšen fázový úhel systému CVVT.

Pro dosažení rychlejšího spalování konstruktéři speciálně zkonstruovali rovné sací potrubí, které zlepšuje vířivé proudění recirkulovaných výfukových plynů. Vstřikovače GDI pracují s nejvyšším vstřikovacím tlakem 200 barů, což zajišťuje čisté spalování.

Blok a hlava válců jsou termostatem udržovány na odlišných provozních teplotách (105 ℃, resp. 88 ℃). Toto řešení s vyšší teplotou chladicí kapaliny v bloku válců zlepšuje tření a snižuje riziko k detonačnímu spalování. Blok válců se přitom rychle zahřeje na provozní teplotu, čímž se sníží tření a zvýší účinnost, zatímco relativně nízké teploty v hlavě válců potlačují sklon k detonačnímu spalování, čímž se zase snižuje spotřeba paliva.

Nový agregát se na trhu objeví na začátku roku 2016. Hyundai to zatím nepotvrdil, motor by nicméně mohl debutovat v konkurentovi Toyoty Prius chystaném právě pro příští rok.

Psali jsme: Hyundai chystá konkurenta pro Prius, korejský hybrid dorazí v roce 2016

Hyundai už osmistupňový automat používá v modelech s pohonem zadních kol (jmenovitě Genesis a Equus), nově je chce využít i v předokolkách. Použit bude pro velké modely poháněné motory Lambda, Theta GDI Turbo a R. Objevit by se mohl třeba v SUV Santa Fe nebo sedanu Azera.

Ve srovnání se stávající šestistupňovou samočinnou převodovkou má nový automat nabídnout o 7,3 % nižší spotřebu paliva. Navzdory vyššímu počtu stupňů je navíc o 3,5 kilogramu lehčí. V praxi má řidiče potěšit též lepší akcelerace na nižší stupně a nižší spotřeba ve vyšších rychlostech.

Nová je skříň ventilu převodovky, která umožňuje přímé ovládání spojky elektromagnetickým ventilem místo dosavadních několika ventilů. Tímto zjednodušením konstrukce automobilka snížila riziko případného úniku oleje. Přepracováno bylo olejové čerpadlo, jehož ozubené soukolí je kompaktnější než dosud.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…