3.11. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nová technika Hyundai: Motor pro hybridy a automat pro předokolky

 

Novou technikou chce korejská automobilka snížit spotřebu paliva svých aut. Nové zážehové šestnáctistovky se dočkáme již v příštím roce.

Automobilka Hyundai na své již tradiční mezinárodní konferenci věnované pohonným systémům představila novou techniku. Nový motor rodiny Kappa najde uplatnění v chystaných hybridech, osmistupňový automat je upraven pro použití ve vozech s pohonem předních kol.

Zážehový agregát 1.6 GDI poskytne nejvyšší výkon 77 kW a točivý moment 147 N.m. Jedná se o první jednotku Hyundaie, která kombinuje Atkinsonův cyklus, chlazený systém recirkulace výfukových plynů (EGR) a dlouhozdvihovou koncepci. Tato kombinace byla použita pro zvýšení tepelné účinnosti, čtyřválec chce také nabídnout nižší spotřebu paliva.

Atkinsonův cyklus snižuje ztráty sání pozdějším zavíráním sacích ventilů a relativním zvýšením expanzního poměru přispívá k vyšší hospodárnosti. Proudění oleje zjednodušila integrace řídicího ventilu olejového okruhu na straně sání do systému plynule proměnného časování ventilů CVVT. Pro rychlejší reakce systému byl navíc zvětšen fázový úhel systému CVVT.

Pro dosažení rychlejšího spalování konstruktéři speciálně zkonstruovali rovné sací potrubí, které zlepšuje vířivé proudění recirkulovaných výfukových plynů. Vstřikovače GDI pracují s nejvyšším vstřikovacím tlakem 200 barů, což zajišťuje čisté spalování.

Blok a hlava válců jsou termostatem udržovány na odlišných provozních teplotách (105 ℃, resp. 88 ℃). Toto řešení s vyšší teplotou chladicí kapaliny v bloku válců zlepšuje tření a snižuje riziko k detonačnímu spalování. Blok válců se přitom rychle zahřeje na provozní teplotu, čímž se sníží tření a zvýší účinnost, zatímco relativně nízké teploty v hlavě válců potlačují sklon k detonačnímu spalování, čímž se zase snižuje spotřeba paliva.

Nový agregát se na trhu objeví na začátku roku 2016. Hyundai to zatím nepotvrdil, motor by nicméně mohl debutovat v konkurentovi Toyoty Prius chystaném právě pro příští rok.

Psali jsme: Hyundai chystá konkurenta pro Prius, korejský hybrid dorazí v roce 2016

Hyundai už osmistupňový automat používá v modelech s pohonem zadních kol (jmenovitě Genesis a Equus), nově je chce využít i v předokolkách. Použit bude pro velké modely poháněné motory Lambda, Theta GDI Turbo a R. Objevit by se mohl třeba v SUV Santa Fe nebo sedanu Azera.

Ve srovnání se stávající šestistupňovou samočinnou převodovkou má nový automat nabídnout o 7,3 % nižší spotřebu paliva. Navzdory vyššímu počtu stupňů je navíc o 3,5 kilogramu lehčí. V praxi má řidiče potěšit též lepší akcelerace na nižší stupně a nižší spotřeba ve vyšších rychlostech.

Nová je skříň ventilu převodovky, která umožňuje přímé ovládání spojky elektromagnetickým ventilem místo dosavadních několika ventilů. Tímto zjednodušením konstrukce automobilka snížila riziko případného úniku oleje. Přepracováno bylo olejové čerpadlo, jehož ozubené soukolí je kompaktnější než dosud.

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…