Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota RAV4 nabízí tři motory a vylepšený pohon všech kol

Michal Fokt
Diskuze (25)
Toyota odhaluje podrobnosti o evropské verzi svého kompaktního SUV RAV4. Oproti současné verzi došlo k celé řadě zlepšení, na našem trhu se objeví v polovině března.

Světová premiéra modelu Toyota RAV4 proběhla v listopadu loňského roku na autosalonu v Los Angeles a ačkoli bylo jasné, že se jedná o globální model, evropská varianta má oproti té americké jistá specifika, zejména co se volby pohonných jednotek týče. Naopak design zevnějšku i kabiny zůstává beze změn a vůz tak nezapře specifickými tvary karoserie příslušnost k aktuálnímu stylistickému směru japonské automobilky.

Evropská verze, která se představí příští měsíc na ženevském autosalonu, tak přinese novinky v oblasti pohonných jednotek a jejich kombinací s různými typy převodovek. Stejně jako u nejbližší japonské konkurence v podobě Hondy CR-V a Mazdy CX-5 nabídka benzinových motorů začíná a končí na dvoulitru, u Toyoty je ale ze zmíněné trojice nejslabší (111 kW) a dodává se pouze pro verzi 4x4, zatímco soupeři jej mají k mání i s pohonem pouze předních kol. Pořídit jej bude možná buď se šestistupňovým manuálem nebo s převodovkou CVT, označenou Multidrive S a opatřenou sedmi předvolenými rychlostními stupni pro možnost sekvenčního řazení.

S pohonem předních kol se bude prodávat výhradně dvoulitrový turbodiesel s výkonem 91 kW a to pouze se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a v kombinaci se systémem Stop & Start. Silnější 2,2 D-4D s výkonem 110 kW už je opět vyhrazen variantě AWD a kromě zmíněného manuálu jej lze mít i se šestistupňovým automatem, doplněným pádly pod volantem.

Toyota RAV4 se dále chlubí pevnější a přitom lehčí konstrukcí karoserie, nově nastaveným řízením s větší zpětnou vazbou a přepracovaným podvozkem se vzpěrami McPherson vpředu a dvojitými lichoběžníky vzadu, které zajistí jak zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti, tak jízdního komfortu.

U Toyoty jsou ale pyšní zejména na nový systém pohonu všech kol Dynamic Drive System, tvořený elektrickým posilovačem řízení, systémem jízdní stability a pohonem všech kol Dynamic Torque Control AWD. Ten lze provozovat ve třech režimech.

Standardní mód upřednostňuje pohon přední nápravy a pomocí elektromagnetické mezinápravové spojky, umístěné před zadním diferenciálem, posílá točivý moment dozadu pouze v případě zhoršení adheze předních kol nebo pokud systém rozpozná nedotáčivost. Dále je tu režim AWD Lock, jenž napevno nastaví rozdělení síly mezi obě nápravy v poměru 50:50, přičemž funguje do rychlosti 40 km/h.

Nejsofistikovanější je režim Sport, jenž nejen že zostří (v závislosti na motorizaci) reakce na pohyby plynového pedálu, případně otáčky motoru, ale také aktivněji zapojuje pohon 4x4. Jakmile dojde k natočení volantu, systém začne na zadní kola preventivně posílat 10 % síly motoru a pokud zaznamená nedotáčivost, upraví poměr na 50:50.

Další funkcí systému je automatická aktivace pohonu 4x4 při rozjezdu na kluzkém povrchu a to opět až do poměru 50:50, ke zrušení dojde po překonání rychlosti 25 km/h. Při brzdění dochází k deaktivaci pohonu 4x4, aby bylo možné plně využít systémy ABS a VSC.

Nová Toyota RAV4 se na našem trhu začne nabízet od 1. března a my co nejdříve poté přineseme velký redakční test.

Toyota RAV4 2014
Motor2,0 Valvematic2,0 D-4D2,2 D-4D2,2 D-4D
Převodovka, pohon6MT 4x4CVT 4x46MT 4x26MT 4x46AT 4x4
Výkon [kW/min-1]111/6200111/620091/3600110/3600110/3600
Točivý moment [N.m/min-1]195/4000195/4000310/1600-2400340/2000-2800340/2000-2800
Zrychlení 0-100 km/h [s]--10,5--
Maximální rychlost [km/h]--180--
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,2-4,95,66,6

Michal Fokt
Diskuze (25)
23. 2. 2013 17:24
VYZKOUŠENO
V Toyotě Dolák v Příbrami (a i snad v Plzni a táboře) už novou Ravku mají :-) A to jak showroomovku, tak předváděčku :-) Měl jsem možnost otestovat benzínový automat CVT a musím říct, že oproti předchůdci auto hodně ztichlo, je komfrotnější í zpracováním i jízdně, to znamená naladění podvozku.. Mimo jiné teda HODNĚ vyrostla :-) posuvná zadní sedadla potřeba vážně nejsou, protože místa na nohy je opravdu habaděj a kufr to samé :-)
Co se týče designu, mě se na fotkách taky moc nelíbila, ale ve skutečnosti je to něco docela jiného, jako u většiny aut :-) Podle mě je to design, kterému si člověk bude postupně přicházet na chuť a rozhodně se jen tak neokouká :-) ROZHODNĚ ALE DOPORUČUJI VIDĚT NAŽIVO A VYZKOUŠET :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
22. 2. 2013 10:02
Re: ostudná fotka - pohled zezadu
alebo CX-5, v Mazde to tiez vedeli urobit.
22. 2. 2013 09:57
Re: ostudná fotka - pohled zezadu
Přitom to jde řešit docela dobře. Stačí se podívat třeba na nový Ford Kuga. U Toyoty mají s umístěním výfuku problém ale i jiné modely, namátkou Avensis... jenže Avensis má jezdit jen po asfaltu, tam to tak nevadí.
22. 2. 2013 09:51
Re: ostudná fotka - pohled zezadu
ja som sice vyfuk nikdy nesuchol, aj ked som jazdil po kadecom. ale aj tak suhlas s tym umiestnenim - je to ako past na oko. hanba, ze to nevyriesili v novej generacii poriadne.
22. 2. 2013 09:45
max sklamanie
jazdim aktualnu generaciu ravky a tato nova je pre mna naozaj sklamanim.

exterier by som az tak velmi neriesil, auto zvonku vemi neocumujem, ale aj tak mi ten styl, ktory bol robeny pre yaris (a ktoremu sekne) na ravke skratka nesedi. zadok je katastrofa. presklenie na na zadnych dverach mi kvoli stupajucej linii pride uz velmi slabe. a osobne mi rezerva na zadnych dverach vyhovovala a takisto aj otvaranie doboku. teraz je to uz nenavratne prec. amici budu mat aspon rezervu v kufri (asi), europa lepidlo. no co uz. a este vyfuk. zase to vyzera, ako kus odpadavajucej rury. to je uz cista hanba.

kapitola sama o sebe je interier. pre mna sa tam slovo design ani len neobtrelo. vsetko je to len scapane dohromady ako prislo. ziadna ucelena linia, myslienka. sice jednoduche, ale hrozne. take americke "retro" z rokov 80-tych. pre amikov asi fajn, pre mna nie. dajme, ze 4 druhy pouzitych materialov a textur, na mna kus vela. len blbec mohol mohol dat ten leskly plast na palubku smerom dohora. nech ziju odrazy (sucasna verzia ma len 2 pruhy a aj tie robia odraz [odkaz] )
prechod medzi dverami a palubkou je, vlastne nie je. ergonomicke preslapy - ovladanie okien pred madlom dveri, chyba uz aj v aktualnej generacii, stale si tam vykrucam zapastie; diera pod ovladanim klimy, tie gombiky (ako vidim sport, vyhrievanie sedadiel) nie su prave najlepsie dosiahnutelne; tam, kde bola sikovna odkladacia schranka pred spolujazdcom je teraz... diera. a odo/trip prepinac v kaplnke, to je fakt zly sen.
zrusene posuvania zadnych sedadiel je dalsie, sice mensie, ale predsalen minus, snad budu aspon pohodlnejsie.

co samozrejme nie je mozne s fotiek posudit je samotna jazda. tam sa necham prekvapit. na aktualnej generacii je trochu otravne pipanie esp, ozve sa, ked uz davno viem, ze sa smykam :-) privital by som mensiu nedotacavost na snehu - to sa asi splni. a odhlucnenie zadnej napravy by mohlo byt lepsie. a som zvedavy, ako sa prejavi narast do dlzky, priestorovo je na tom teraz vhladom na dlzku ravka aj tak dobre, ale hlavne je velmi dobre manevrovatelna aj v meste, tak som zvedavy, co tie extra cm urobia.

a este jedno velke sklamanie - absencia hybridu. s tym sa v horizonte 2-3 rokov nepocita. pravdepodobne toyota urobi hybridnu ravku subezne s lexusackym NX, ktory ma byt postaveny na platforme ravky a ten sa predpoveda na rok 2015.

takze toyota, za novu rav4 :no: :-(