Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC90: Druhá generace vyroste a použije novou techniku

David Bureš David Bureš 4. 4. 2014 • 17:30
8
3
Zobrazit náhledy (8)
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
Druhá generace Volvo XC90 použije novou modulární platformu SPA a novou generaci motorů VEA.

Příchod dlouho očekávané druhé generace SUV Volvo XC90 se už pomalu blíží. Redaktor britského Autocaru měl možnost se svézt s prototypem vozu, jeho jízdní dojmy odhalují i zatím nezveřejněné informace o tomto automobilu.

Druhá generace XC90 se mezigeneračně natáhne o výrazných 10 centimetrů, což bude znamenat délku 4,9 metru. Auto bude proti předchůdci o něco širší, natáhne se také rozvor náprav.

Základem automobilu je nová modulární platforma SPA. Ta je natolik flexibilní, že může být použita pro vozy dlouhé 4,55 metru až 5,07 metru. V budoucnu se stane základem většiny modelů značky.

Růst rozměrů bude znamenat prostornější interiér, třeba do třetí řady sedadel se nyní posadí i dospělí. Nová jsou sedadla, která nabídnou širší možnosti nastavení.

Interiéru bude v duchu dnešní doby dominovat dotyková obrazovka, v případě XC90 bude mít úhlopříčku 9,5 palce. Specialitou displeje bude fakt, že jej bude možné ovládat i rukou s nasazenou rukavicí, speciální filtr pak zamezí tomu, aby se obraz odrážel v čelním skle. Díky obrazovce bude na palubní desce jen minimum tlačítek.

Redaktor britského magazínu měl možnost se svézt ve dvou prototypech XC90. První byl poháněn benzinovým čtyřválcem s výkonem okolo 300 koní (221 kW), který používá turbodmychadlo i kompresor, druhý čtyřválcovým turbodieselem.

Oba agregáty pochází z nové generace jednotek VEA (nazývané též Drive-E), která bude znamenat konec šestiválců i pětiválců. Novou techniku se Volvo chce definitivně odstřihnout od dřívějšího vlastníka, automobilky Ford. Přechod na menší jednotky s nižším počtem válců má pak znamenat větší úspornost, zároveň ale vyšší výkon. Staré motory zmizí z vozů Volvo do roku 2015.

Motory budou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, oba vyzkoušené prototypy měly pohon všech kol. Vedle variant s konvenčním pohonem se počítá i s XC90 Plug-In Hybrid.

V současnosti je nastavení podvozku auta hotovo z 80 procent, ze zbytku je dokončeno asi 65 procent. Nová XC90 bude podle Autocaru představena za méně než rok, obecně se očekává, že její premiéra proběhne ještě letos.

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
5. 4. 2014 09:55
dosavadní XC90-ky
s pětiválcovými diesely a klasickou palubkou ještě zažijí prodejní boom
Avatar - Warrual
4. 4. 2014 23:31
Re: volvo
Aby si posádka zapnula klimu nebo něco tak se bude muset proklikat v menu celýho auta jako to už hodně aut má dneska. Kde je to zjednodušení? Jinak sem na vzhled 90ky hodně zvědavej
Avatar - salamoon
4. 4. 2014 22:10
volvo
Interiéru bude v duchu dnešní doby dominovat dotyková obrazovka.....Díky obrazovce bude na palubní desce jen minimum tlačítek.

no "vyborne" :no:
Články odjinud