Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Fordu pro rok 2016: Edge, Kuga a nové luxusní modely Vignale

David Bureš
Diskuze (20)
Mezi letošními novinkami Fordu samozřejmě nebude chybět ani Focus RS. Čeští zákazníci by se pak po letech mohli dočkat modelu EcoSport.

Evropská divize Fordu dlouhá léta strádala a byla v červených číslech. Loni se to ale konečně změnilo a Ford of Europe vykázal zisk 259 milionů dolarů (6,2 miliardy Kč). V tomto úspěchu chce pokračovat i nadále, pro letošní rok si automobilka pro starý kontinent připravila novinky hlavně z řad SUV.

Podle šéfa českého zastoupení Fordu Jana Laube bude hlavním letošním tahákem značky crossover Edge, který se v druhé generaci stává globálním modelem. Na českém trhu se bude vůz prodávat se dvěma verzemi turbodieselu 2.0 TDCi se 132 a 154 kW. První exempláře Edge se u českých prodejců objeví na přelomu května a června.

Nový Edge doplní modernizovaná Kuga. Ta už bude možná odhalena tento měsíc, při příležitosti světového kongresu mobilů ve španělské Barceloně. Do prodeje ale vstoupí až před koncem roku. Očekávejme novou šestiúhelníkovou masku chladiče avizovanou modelem pro USA, kde se Kuga prodává s označením Escape. Uvnitř se pak dočkáme především inovovaného multimediálního systému Sync.

Důležitou novinkou Kugy navíc bude rozšíření nabídky o luxusní provedení Vignale. Ford vůbec chce s touto značkou výrazně expandovat. Verze Vignale se po Mondeu dočkají vedle Kugy také S-Max a Edge, později bude dostupná také pro Focus a Fiestu. Vybrané novinky Vignale uvidíme už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Českou nabídku by pak po letech čekání mohlo rozšířit i malé SUV EcoSport. To se prodává již od léta 2012, do Evropy ale dorazilo až o rok a půl později. České zastoupení posléze vůz kvůli cenovým a technickým důvodům záměrně dále pozdržovalo, v druhé polovině roku by se ale v Česku už mohlo přece jen ukázat. Jsme zvědavi, jak se EcoSportu bude v nabitém segmentu malých SUV dařit. Pozici určitě nebude mít lehkou.

Zapomenout bychom neměli ani na Focus RS, jehož první exempláře se u českých zákazníků objeví na začátku března. České zastoupení značky eviduje už 40 objednávek a slibuje, že se jistě dostane na každého zájemce. Výroba Focusu RS totiž postupně naroste z dnešních 75 aut denně až na 105 aut denně.

Ford by v letošním roce rád zvýšil svůj podíl na českém trhu z loňských 6,68 % na sedm procent. Vedle nových modelů chce automobilka nadále zlepšovat své služby. Postupně přibudou další nové prodejny Ford Store dle nového konceptu, které exkluzivně nabídnou i ty nejatraktivnější modely, jako jsou Mustang, Focus RS nebo modely Vignale. Loni se showroomy Ford Store otevřely v Ořechu u Prahy a v Pardubicích, na konci letošního roku jich má být šest – přibudou třeba v Brně a v Ostravě.

Novinkou českého zastoupení je navíc partnerství s Armádou ČR. Automobilka chce pomoci s vylepšením obrazu armády, samotným vojákům nebo válečným veteránům nabídne zajímavé zvýhodnění na své vozy. Vojáci se u Fordu mohou dočkat slevy 10 až 23 % pří nákupu nového auta, případně výhodnějšího operativního leasingu nebo zvýhodněných servisních služeb. Značka chce tímto způsobem oslovit asi 40.000 osob z řad vojáků, členů aktivních záloh nebo armádních veteránů.

David Bureš
Diskuze (20)
15. 2. 2016 21:06
Re: Edge a ecosport
RAV-ka a CX5 sú však o level menšie.Je však fakt, že za Ford je to viac ako sebavedomá cena.
14. 2. 2016 13:40
Re: Mondeo v EU a jeho SYNC ???
Facelift Mondea uz byl predstaven v USA....tak ze by mel rychleji dorazit i do Evropy...a v lete se ocekava zavedeni Sync 3 i v cestine.....
Avatar - miromen
14. 2. 2016 13:16
Re: Dizajn je najväčšia tragédia Fordu...
Vyjimkou je minimalně Focus. Ktery jak v recenzich zazniva nikdy bliže interierem ke Golfu nebyl , navic sedadla ma ještě velkorysejši + klasika v podobě lepšiho posazu vzadu. Ale to je dano tim že u koncernovych vozu se v nižši středni sedi huře ve všech modelech včetně Golfa. Takže materialy ho v interieru trumfne akorat Golf , Octavia a Leon evidentně zaostavaji. Golf oproti Focusu boduje hlavně polstrovanyma přihradkama. Naopak Focus ma funkčnějši interier co se odkladacich mist tyče a to dost vyrazně. A z osobni zkušenosti mužu řict že interier Focusu je oproti Golfu lepe zpracovan a hlavně je bytelnějši. Navic mi celkově přijde Focus jako poctivěji udělane auto , těch detailu a věci ktere mi davaji za pravdu je poměrně dost. Tohle jsem nečekal ale je tomu tak. Nevyhodou Focusu je naopak menši podelny prostor a misto pro levou nohu spolujezdce takže pro čahouny neni. Ale hlavni devizou Focusu oproti nejen koncernu je podvozek , ten je opravdu vyborny.
Avatar - Verny_2013
14. 2. 2016 11:48
Re: Dizajn je najväčšia tragédia Fordu...
Tak musím oponovat, že jde Fordí design do kytek, je patrné od fokusu 3 gen. a jen se problém prohlubuje. A je to patrné jak na exteriéru, celkové promyšlenosti auta a zejména v interiéru. I v tomto článku se na 2 ze tří aut objevuje ten odpudivý fordí kydanec uprostřed palubku . Vrchol je výběr materiálů v interiéru, tvrdé plasty šeď a čerň bez jakéhokoliv nápadu. Celková kvalita jde prostě do kytek. Sedačky nikdy nebyly fordí doména ale to co předvedli u Mondea se sedákem krátkým jen 47-48 cm, navíc s nevhodným sklonem to je vrchol. Ale je to jejich věc, vysvědčení jim dají sami zákazníci. Mě jenom mrzí že jedno z mých nejoblíbenější aut Focus 1 gen byl v interiéru sice ulítlej ale celkově to auto mělo hlavu a patu a navíc skvěle a bezporuchově jezdilo. S 1,6 od Yamahy to byl ve své době nejlepší hatch v nižší střední. Kdyby nereznul, mám ho dodnes.
Avatar - Bubáq
14. 2. 2016 10:46
Re: Edge a ecosport
A co názor na Ecosport?
Jeho první testy předloni v Německu dopadly fakt katastrofálně: přespříliš tvrdý podvozek (uskákaná koza), nepovedené motory s velkými turbodírami, vrzající a hlučný interiér... Prostě katastrofa nejvyšší úrovně.