Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat 500: první informace a fotografie (neoficiálně)

Ondřej Láník
Diskuze (288)
Na francouzském diskuzním serveru Le Forum Français des Scoops se objevily náhledy z interních prezentačních materiálů k novému malému Fiatu 500, který by se již brzy měl začít vyrábět v Polsku.

Definitivní sériové podobě nechybí nic podstatného z retrostudie Trepiuno, představené v roce 2005 v Ženevě. Hravý a přitom elegantní design jednoznačně navazuje na původní Fiat 500 a chce být dalším z řady vozů, které jsou populární pro svůj vzhled a styl. Marketingový mix se soustřeďuje na mladé zákazníky, kteří se chtějí odlišit nejen od ostatního automobilového davu koupí pětistovky, ale i od ostatních pětistovkářů. K tomu jim poslouží celá řada personalizačních prvků výbavy a originálního příslušenství. Je docela možné, že k některým z nich přivedly výrobce stránky www.fiat500.com, na nichž si návštěvníci mohou sestavit a upravit svou pětistovku k obrazu svému - prozatím jen virtuálně.

Vůbec poprvé vidíme jak Fiat ztvárnil interiér. Je jednoduchý, ale přitom stylový, právě tak jak to má být. Z vícebarevně zpracované přístrojové desky vystupuje uprostřed řadící páka, před řidičem je na nic si nehrající přístrojový štít s jediným ale rozměrným kruhovým přístrojem. Tříramenný volant barvy slonové kosti a množství pravděpodobně příplatkových chromovaných prvků dotváří individualitu nového minivozu.

K dispozici bude speciální telefonní sada, čtrnáctipalcová nebo patnáctipalcová kola, vložka s dvoujitou variabilní podlahou zavazadlového prostoru nebo nosič snowbordů upevněný na zadní sklo.

Na trhu se Fiat 500 objeví na podzim příštího roku, následovat bude sportovní verze a v roce 2008 příjde otevřený model, který ale bude mít místo jen pro dva cestující. Za sedadly bude již jen prostor pro zavazadla a skládací střechu. Výroba bude probíhat v Polsku, společně s nástupcem letitého Fordu Ka.

Nová pětistovka bude pravděpodobně využívat známé zážehové motory o objemu 1,1 l a 1,2 l, k dispozici by měl být i motor 1,3 JTD Multijet.

Ondřej Láník
Diskuze (288)
8. 12. 2006 23:28
Re: PO KAPKÁCH
[odkaz] lepší odkaz
8. 12. 2006 23:26
Re: PO KAPKÁCH
Taky jsem slyšel, že C3 má něco společného s 2CV. Ale prostě nevím co. Filosofii? Ne. Vzhled? Ne. 2CV byla reakce na situaci již v 30.letech. Byla to doba po hosp. krizi a z nějaké tehdejší analýzy trhu vyšlo, že lidé si nemohou dovolit tehdejší "velké" Citroëny. A kupují jen ojeté. Tak v roce 1935 přišel z vedení pokyn k zahájení prací na modelu, který bude levný a akorát pohodlný pro 4 lidi. Myšlenka deštníku se čtyřmi koly. Vzniklo vozítko, které bylo 3x lehčí než tehdejší běžné modely (tuším 7 nebo 9) a stálo 1/3 ceny. Velkou smůlou bylo, že konečný výsledek přišel v roce 1939. [odkaz]{82E7E36D-EDA… Bylo vyrobeno několik desítek vozů pro Pařížskou motorshow, na kterou už se ten rok nedostalo kvůli válce. Z důvodů uchování konstrukčních tajemství byly všechny vozy zničeny. Až na 2. Ty byly rozebrány a uloženy ve sklepě nějakého pařížského divadla na dobu po válce. Veřejnost se tak mohla seznámit s kačenkou až v roce 1948 na Pařížské výstavě. A vyráběla se až do roku 1990. Tak vznikají legendy.
8. 12. 2006 20:57
Re: FIAT ROKU MÁ VÍTĚZE
:yes:
Avatar - Ricardo
8. 12. 2006 17:58
Re: it is over
Ten novej brouk má především nemožně vypadající interiér. Uvidíme jak se to vyvine u 500...
8. 12. 2006 13:44
Re: Hezké autíčko
Pokud bude 500vka na lízačku za 179.000 tak ne. ;-)