Nový Fiat 500: první informace a fotografie (neoficiálně)
Definitivní sériové podobě nechybí nic podstatného z retrostudie Trepiuno, představené v roce 2005 v Ženevě. Hravý a přitom elegantní design jednoznačně navazuje na původní Fiat 500 a chce být dalším z řady vozů, které jsou populární pro svůj vzhled a styl. Marketingový mix se soustřeďuje na mladé zákazníky, kteří se chtějí odlišit nejen od ostatního automobilového davu koupí pětistovky, ale i od ostatních pětistovkářů. K tomu jim poslouží celá řada personalizačních prvků výbavy a originálního příslušenství. Je docela možné, že k některým z nich přivedly výrobce stránky www.fiat500.com, na nichž si návštěvníci mohou sestavit a upravit svou pětistovku k obrazu svému - prozatím jen virtuálně.
Vůbec poprvé vidíme jak Fiat ztvárnil interiér. Je jednoduchý, ale přitom stylový, právě tak jak to má být. Z vícebarevně zpracované přístrojové desky vystupuje uprostřed řadící páka, před řidičem je na nic si nehrající přístrojový štít s jediným ale rozměrným kruhovým přístrojem. Tříramenný volant barvy slonové kosti a množství pravděpodobně příplatkových chromovaných prvků dotváří individualitu nového minivozu.
K dispozici bude speciální telefonní sada, čtrnáctipalcová nebo patnáctipalcová kola, vložka s dvoujitou variabilní podlahou zavazadlového prostoru nebo nosič snowbordů upevněný na zadní sklo.
Na trhu se Fiat 500 objeví na podzim příštího roku, následovat bude sportovní verze a v roce 2008 příjde otevřený model, který ale bude mít místo jen pro dva cestující. Za sedadly bude již jen prostor pro zavazadla a skládací střechu. Výroba bude probíhat v Polsku, společně s nástupcem letitého Fordu Ka.
Nová pětistovka bude pravděpodobně využívat známé zážehové motory o objemu 1,1 l a 1,2 l, k dispozici by měl být i motor 1,3 JTD Multijet.