Nový Ford Explorer dostane Curve Control
Ten předchází nehodám při projíždění zatáček. V USA k nim dochází velmi často, každý rok jich statistiky uvádějí na 50 tisíc. Ford chce toto zařízení montovat do prakticky všech svých MPV, crossoverů, SUV, pickupů a dodávek v horizontu příštích pěti let.
Jak novinka funguje? Pokud řidič trhne volantem, ale na blížící se nebezpečí reaguje příliš pozdě a přední kola nezatáčí v potřebném úhlu, Curve Control se automaticky spustí. Vyhodnotí momentální rychlost a poté sama přibrzdí všechna kola. Dokáže zpomalit vozidlo během jedné vteřiny o 16 km/h, to pak neopustí svůj jízdní pruh a nevyjede mimo silnici.
Systém přijde Američanům vhod zejména v táhlých sjezdech z dálnic, či nájezdech na ně. Funguje jak na suchém, tak i mokrém povrchu. Je založen na trakční kontrole AdvanceTrac a elektronické stabilizaci RSC (Roll Stability Control). Senzory hlídají vybočení, rychlost kol, příčnou akceleraci a úhel natočení volantu, veškeré výpočty na základě těchto vstupů probíhají stokrát během 1 s.
Explorer je rovněž vybaven novou generací adaptivního tempomatu, který využívá radar, systémem varování před kolizemi s automatickým přibrzďováním, nafukovacími bezpečnostními pásy vzadu a inteligentním pohonem všech čtyř kol. Nejspíš dostane také BLIS (Blind Spot Information System), tedy zařízení, jenž hlídá tzv. mrtvý úhel a informuje o vozidle v něm akustickou i vizuální signalizací. Mají jej už řady Taurus a Fusion.
Okenními airbagy disponuje Explorer již od roku 2002, boční nyní zasáhnou v případě nouze rychleji, neboť jejich aktivace probíhá pod vyšším tlakem.