Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Forester - první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
SUV s nejnižším těžištěm se dočkalo druhé generace. Nectnosti zmizely, spotřeba klesla, cena se nezvýšila.

Na český trh přichází druhá generace Subaru Forester. První generace se představila v roce 1997 a již tehdy stanovila nové standardy a nové pojetí automobilů SUV.

Druhá generace Subaru Forester je zcela nové konstrukce. Mezi nejvýznamnější vylepšení patří změny v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Oproti předchozí generaci došlo ke zlepšení jízdních vlastností vozu použitím pomocného rámu přední nápravy osvědčeného u Imprezy a dále bylo omezeno naklánění vozu v zatáčkách. Významnou roli zde hraje další snížení těžiště díky hliníkové střeše a kapotě motoru. Byla také zvýšena tuhost karoserie, přičemž došlo k přepracování všech deformačních zón. Také v krutu snese nyní Forester větší namáhání.

Nový Subaru Forester je k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami – vedle atmosféricky plněného plochého čtyřválcového dvoulitru je v nabídce i jeho přeplňovaná verze. Oba motory byly oproti svým předchůdcům důkladně

přepracovány. Snížena byla i hmotnost těchto agregátů stejně tak jako celého automobilu, což přineslo snížení spotřeby paliva přibližně o 10 %.

Druhá generace Subaru Forester je vybavena přímo řazenou pětistupňovou převodovkou nebo čtyřstupňovou samočinnou. Atmosférická verze s přímo řazenou převodovkou je navíc vybavena i redukovaným převodem. U přeplňovaného dvoulitru byl maximální výkon zvýšen na 130kW při 5600 otáčkách.

Nový Forester má vpředu nápravu typu McPherson, ta však dostala nový pomocný rám, který výrazně napomohl dalšímu zlepšení jízdních vlastností. Tento rám byl původně vyvinut pro soutěžní Imprezy, aby se záhy stal součástí i sériových. Zvětšená tuhost přední části je nejzřetelnější zejména při rychlém projíždění prudkých vraceček stejně tak jako při ostrém brzdění či zrychlování. Vzadu je typický víceprvkový závěs.

Typickou vlastností designu nového Subaru Forester je především sportovní osobitost. Přesto však si tento automobil zachovává jasnou příbuznost ke značce Subaru. Masivní maska chladiče dodává celé přední části výraz síly

a robustnosti, kulaté mlhové světlomety v nárazníku potom dodávají výrazně sportovní charakter. Zadní část tohoto automobilu zaujme především provedením rozměrných koncových svítilen kombinovaných s nezaměnitelným tvarem

pátých vzhůru výklopných dveří. Novým prvkem designu Forestera jsou mohutné blatníky, které zvýrazňují ostré prolisy.

Zcela nová přístrojová deska modelu Forester vyniká sportovním charakterem kombinovaným s kvalitními materiály a pečlivým zpracováním. Přístroje stejně tak jako všechny ovládací prvky jsou prakticky uspořádány a jsou jasně srozumitelné. Díky novému uspořádání interiéru se zvětšil i vnitřní prostor vozu - cestující zde mají více místa pro hlavu, nohy i ruce.

V novém Foresteru lze nyní nalézt mnoho nejrůznějších odkládacích schránek a přihrádek pro rozmanité drobnosti. Jednoduše přístupný zavazadlový prostor je plně čalouněn a nabízí velmi praktickou vlastnost v podobě několika odkládacích přihrádek v podlaze. Samozřejmostí jsou i asymetricky dělená a sklopná

zadní sedadla.

Karoserie druhé generace modelu Forester je nyní tužší a lehčí zároveň. K nejvýznamnějším prvkům pasivní bezpečnosti patří především dva čelní airbagy stejně tak jako dvojice sdružených bočních bezpečnostních nafukovacích vaků chránících před nárazy z boku nejen hrudník, ale i hlavu. Novinkou

jsou i aktivní opěrky hlav na předních sedadlech stejně tak jako zádržné systémy v podobě pyrotechnických předpínačů bezpečnostních pásů a omezovačů jejich tahu.

Přepracovány jsou i kotoučové brzdy s novým brzdovým posilovačem. Forester tak nabízí nejen kratší brzdnou dráhu než kdy před tím, ale i možnost citlivějšího dávkování brzdného účinku.

Nová generace Subaru Forester navazuje již při uvedení na trh na svého předchůdce, který byl vyhlášen americkými pojišťovnami sdruženými v Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) jako nejbezpečnější automobil své kategorie.

Nový Forester posunul tuto laťku ještě výš.

Ondřej Šuch
Diskuze (0)