Nový Forester - první jízdní dojmy

Nový Forester - první jízdní dojmy

 
 

SUV s nejnižším těžištěm se dočkalo druhé generace. Nectnosti zmizely, spotřeba klesla, cena se nezvýšila.

Na český trh přichází druhá generace Subaru Forester. První generace se představila v roce 1997 a již tehdy stanovila nové standardy a nové pojetí automobilů SUV. Druhá generace Subaru Forester je zcela nové konstrukce. Mezi nejvýznamnější vylepšení patří změny v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Oproti předchozí generaci došlo ke zlepšení jízdních vlastností vozu použitím pomocného rámu přední nápravy osvědčeného u Imprezy a dále bylo omezeno naklánění vozu v zatáčkách. Významnou roli zde hraje další snížení těžiště díky hliníkové střeše a kapotě motoru. Byla také zvýšena tuhost karoserie, přičemž došlo k přepracování všech deformačních zón. Také v krutu snese nyní Forester větší namáhání.

Nový Subaru Forester je k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami – vedle atmosféricky plněného plochého čtyřválcového dvoulitru je v nabídce i jeho přeplňovaná verze. Oba motory byly oproti svým předchůdcům důkladně přepracovány. Snížena byla i hmotnost těchto agregátů stejně tak jako celého automobilu, což přineslo snížení spotřeby paliva přibližně o 10 %. Druhá generace Subaru Forester je vybavena přímo řazenou pětistupňovou převodovkou nebo čtyřstupňovou samočinnou. Atmosférická verze s přímo řazenou převodovkou je navíc vybavena i redukovaným převodem. U přeplňovaného dvoulitru byl maximální výkon zvýšen na 130kW při 5600 otáčkách.

Nový Forester má vpředu nápravu typu McPherson, ta však dostala nový pomocný rám, který výrazně napomohl dalšímu zlepšení jízdních vlastností. Tento rám byl původně vyvinut pro soutěžní Imprezy, aby se záhy stal součástí i sériových. Zvětšená tuhost přední části je nejzřetelnější zejména při rychlém projíždění prudkých vraceček stejně tak jako při ostrém brzdění či zrychlování. Vzadu je typický víceprvkový závěs.

Typickou vlastností designu nového Subaru Forester je především sportovní osobitost. Přesto však si tento automobil zachovává jasnou příbuznost ke značce Subaru. Masivní maska chladiče dodává celé přední části výraz síly a robustnosti, kulaté mlhové světlomety v nárazníku potom dodávají výrazně sportovní charakter. Zadní část tohoto automobilu zaujme především provedením rozměrných koncových svítilen kombinovaných s nezaměnitelným tvarem pátých vzhůru výklopných dveří. Novým prvkem designu Forestera jsou mohutné blatníky, které zvýrazňují ostré prolisy.

Zcela nová přístrojová deska modelu Forester vyniká sportovním charakterem kombinovaným s kvalitními materiály a pečlivým zpracováním. Přístroje stejně tak jako všechny ovládací prvky jsou prakticky uspořádány a jsou jasně srozumitelné. Díky novému uspořádání interiéru se zvětšil i vnitřní prostor vozu - cestující zde mají více místa pro hlavu, nohy i ruce. V novém Foresteru lze nyní nalézt mnoho nejrůznějších odkládacích schránek a přihrádek pro rozmanité drobnosti. Jednoduše přístupný zavazadlový prostor je plně čalouněn a nabízí velmi praktickou vlastnost v podobě několika odkládacích přihrádek v podlaze. Samozřejmostí jsou i asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla.

Karoserie druhé generace modelu Forester je nyní tužší a lehčí zároveň. K nejvýznamnějším prvkům pasivní bezpečnosti patří především dva čelní airbagy stejně tak jako dvojice sdružených bočních bezpečnostních nafukovacích vaků chránících před nárazy z boku nejen hrudník, ale i hlavu. Novinkou jsou i aktivní opěrky hlav na předních sedadlech stejně tak jako zádržné systémy v podobě pyrotechnických předpínačů bezpečnostních pásů a omezovačů jejich tahu.

Přepracovány jsou i kotoučové brzdy s novým brzdovým posilovačem. Forester tak nabízí nejen kratší brzdnou dráhu než kdy před tím, ale i možnost citlivějšího dávkování brzdného účinku.

Nová generace Subaru Forester navazuje již při uvedení na trh na svého předchůdce, který byl vyhlášen americkými pojišťovnami sdruženými v Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) jako nejbezpečnější automobil své kategorie. Nový Forester posunul tuto laťku ještě výš.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař

Skutečné jistoty všude pomalu ubývají. Jednou z…

Subaru Forester 2006: první dojmy Subaru Forester 2006: první dojmy

Symetricky uspořádaný pohon všech kol, ležaté motory…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…