Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Passat bude představen v červenci, proti předchůdci bude menší

David Bureš
Diskuze (89)
Wolfsburská novinka vsadí na nejmodernější techniku a bezpečnostní systémy. Auto bude úspornější a bezpečnější.

Volkswagen začíná postupně odhalovat informace o osmé generaci modelu Passat. Fotografie novinky spolu s nejdůležitějšími informacemi budou zveřejněny na začátku července, výstavní premiéra auta proběhne na říjnovém autosalonu v Paříži.

Automobilka tvrdí, že novinka bude o něco menší než aktuální verze. Stávající Passat sedan na délku měří 4.769 mm, rozvor činí 2.712 mm. Zmenšení rozměrů však podle Volkswagenu nemá mít vliv na vnitřní prostor, ba naopak – uvnitř má být více místa pro nohy i nad hlavou, vyrůst má také zavazadelník. U kombíku má jeho objem činit 650 litrů, o 47 litrů více než dnes.

Nový Passat (s interním označením B8) bude postaven na koncernové modulární platformě MQB. Díky zmenšení rozměrů a použití vysokopevnostní oceli a hliníku bude nový Passat ve srovnatelné verzi až o 85 kilogramů lehčí než předchůdce. Spolu s úspornějšími motory to povede ke snížení spotřeby paliva – až o pětinu.

Na horní hranici nabídky turbodieselů bude umístěn dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s 176 kW a 500 N.m. Vrcholný vznětový agregát bude standardně kombinován s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

V duchu aktuální módy nebude v nabídce nového Passatu chybět plug-in hybridní verze. Ta skombinuje benzinové 1.4 TSI s elektromotorem, díky čemuž nabídne výkon 150 kW. Čistě na elektřinu má Passat plug-in hybrid ujet až 50 kilometrů.

Vzhled karoserie Passatu B8 se inspiruje dřívějším konceptem Cross Coupé, vnitřek zase použije techniku nového Audi TT. Nový Passat totiž bude dostupný s 12,3palcovou digitální obrazovkou nazvanou Active Info Display, která za příplatek nahradí analogové budíky. Stejně rozměrný, konfigurovatelný displej najdeme už v ingolstadtském kupé.

K dispozici bude také bohatá výbava. Vedle head-up displeje také aktivní parkovací asistent, který auto sám zaparkuje popředu do kolmých parkovacích míst, nebo asistent pomáhající při couvání s přívěsem.

Dále nebudou chybět upozornění na objekty v mrtvých úhlech, adaptivní tempomat s možností zastavení a rozjetí, varování před hrozícím čelním nárazem nebo systém, který může automobil zastavit, pokud je řidič neschopný jízdy.

Prodej osmé generace Passatu bude podle dřívějších zpráv zahájen krátce po jeho říjnové výstavní premiéře.

David Bureš
Diskuze (89)
1. 7. 2014 15:52
Re: tu je novy passat kuk foto
+ je tam nove radio, len pristrojovka nesedi, aj ked sa domnievam, ze ta kolotocarska pristrojovka bude len pre kolotocarov v Cine.
1. 7. 2014 15:49
Re: Benchmark
Zabudol si podotknut, ze Mazda 6 a Mondeo su v tej triede vonkajsimi rozmermi. Minimalne Mazda 6 ponuka nanajvys priemerny priestor vzadu a v kufri na strednu triedu.
1. 7. 2014 15:44
Re: Displeje
To co mas za A3ku?? Ta predoslej generacie jednak nikdy nestichla, jednak ak by si ich odstrihol, tak by ti pisalo zavadu...
1. 7. 2014 15:40
Re: Benchmark
Zo zastavky elektricky si zistil, ze Golf ma tvrdy a odskakujuci podvozok? Ja som sa bol previezt s 1,2TSI 63kW na zimnych pri 10C po cestach 3. triedy (skor to bolo minove pole) a o ziadnom odskakovani ani tvrdom podvozku nemoze byt rec.

Kto ma LED svetla v nepremiovej kategorii? A vobec kto ich ma v danom pokojne aj premiovom segmente? BMW M3 a Mercedes C.

VW ma Dynamic Light Assist so xenonmi od roku 2010, Mercedes az teraz prisiel s tym pri LEDkach, pri xenonoch ponuka smiesnu nahrazku, ktora funguje podla aktualnej rychlosti auta.

4x4 ma Passat asi tak 20-30 rokov, z nepremioviek to ma este akurat tak skarede kacatko Subaru, dalej Insignia a prip. ten hybridny vtip s nazvom 508.

Sledovanie mrtveho uhla od roku 2010 alebo 2011.

Adaptivny tempomat od 2006.

Parkovaci asistent bol uz v B6, ale myslim nie od zaciatku (zda sa mi 2008).

Si neznaly problematiky, Passat mal dane veci davno pred konkurenciou, konkurencia sa vsak medzicasom nanho skoro dotiahla. Tak teraz im zase odskoci. Tak, ako to znova urobil Golf a ako vydarenost MQB ilustroval Leon.
1. 7. 2014 15:27
Re: Benchmark
VW nikdy extremne nenatahoval rozmery aut, bol, je a podla vsetkeho bude majster vo vyuziti priestoru z danych rozmerov. Taka Mazda 3, v ktorej sa vzadu ani neda sediet a ma smiesny kufor, ma razvor ako Passat... Aj Hyundai s i30 k nim patri (v prvej kombi generacii mala dokonca taktiez razvor Passatu). No najvacsi uchylaci v tomto ohlade su zabozruti.

To iste Fabia, smiesne vyzerajuce male auto, ale okrem sirky interieru poraza konkurentov (minimalne do roku 2012, novinky v danej kategorii ma velmi nezaujimaju).