Chcete tovární závoďák NSX GT3? Honda vám ho prodá!

 

Honda oficiálně zahajuje prodej modelu NSX GT3 a program podpory pro soukromé závodní týmy na sezónu 2018.

Honda odhalila závodní derivát supersportu NSX pro třídu GT3 již na jaře loňského roku. V současnosti má tento model na svém kontě přes 85.000 km testování i nasazení v ostrých závodech severoamerické série IMSA WeatherTech SportsCar Championship, v jejichž letošní sezóně již získal několik výrazných úspěchů.

Vývoj i testování NSX GT3 je nyní již v tak pokročilé fázi, že Honda oficiálně potvrdila spuštění globálního zákaznického programu pro tento model, jehož cena je stanovena na 465.000 euro (zhruba 12.200.000 Kč).

Honda uvádí, že výroba karoserie i přeplňovaného zážehového šestiválce o objemu 3,5 litru pro NSX GT3 probíhá v Ohiu vedle NSX pro běžný silniční provoz, zatímco za kompletaci závodních vozů a jejich finální přípravu pro zákazníky je zodpovědná partnerská společnost JAS Motorsport s hlavním sídlem v italském Miláně.

Honda NSX: Sériová výroba nového supersportu zahájena

Honda NSX GT3 s rozvorem náprav 2630 mm, celkovou délkou 4612 mm, šířkou 2040 mm a hmotností 1240 kg se od silničního provedení odlišuje na první pohled aerodynamicky optimalizovaným zevnějškem, jemuž vévodí rozměrné přítlačné křídlo na zádi i interiérem s ochrannou klecí, jediným skořepinovým sedadlem a pro závodní účely přepracovanou palubní deskou i volantem.

Nejzásadnější změny se ovšem odehrály v oblasti motoru. Ze čtyř motorů zůstal jen jeden a to již zmiňovaný šestiválec, zatímco trojice elektromotorů spolu s akumulátory i komplikovaný pohon všech kol a devítistupňová převodovka jsou pryč. S motorem nyní spolupracuje šestistupňová sekvenční převodovka, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena kola zadní nápravy.

Podvozek Hondy NXS G3 se pyšní stavitelnými tlumiči značky Bosch, kterou nese i ABS M4, zatímco dodavatelem brzdových kotoučů o průměru 390 mm vpředu a 355 mm vzadu i šestipístkových, resp. čtyřpístkových třmenů je Brembo. Kovaná kola jsou standardně 18palcová.

Vyzkoušeli jsme novou Hondu Civic Type R. Proč má tři výfuky? A je pořád tak tvrdá?

Honda hodlá ve spolupráci s JAS Motorsport nabízet model NXS GT3 zákazníkům po celém světě a série prvních dvanácti vozů má být pro soukromé týmy připravena včas, aby mohly být nasazeny v závodech sezóny 2018.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel

Nářez, který Honda NSX předvádí prvních 100 milisekund po…

Video: Godzilla vs NSX a závod na čtvrt míle Video: Godzilla vs NSX a závod na čtvrt míle

To nejlepší ze současného Japonska na jedné silnici -…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…