Odborníky překvapuje, laiky nadchne
Sedmimístný model ve své druhé generaci opět posouvá hranice automobilové bezpečnosti o výrazný skok dál. Základem souboru systémů označovaného jako IntelliSafe je ultrapevná bezpečnostní klec z borem legované oceli. Tu doplňují technologie a prvky aktivní a pasivní bezpečnosti – k již známým asistentům se nově řadí další, z toho hned dvě světové novinky v podobě systému ochrany při neúmyslném sjetí ze silnice a funkce automatického zabrzdění v křižovatce. Důležitým prvkem jsou také zdokonalená sedadla zkonstruovaná tak, aby pohlcovala vertikální síly, a tím při případné nehodě zabránila poranění páteře.
Nabídka výhradně čtyřválcových dvoulitrových motorů Drive-E, které si ve Volvu na rozdíl od většiny dalších automobilek vyvíjejí sami, je jedním z pilířů budoucího úspěchu nových modelů. Nové motory jsou výrazně úspornější, kompaktnější a lehčí. Základní verzí je dieselový motor D4 s výkonem 140 kW a 400 N.m točivého momentu, silnější varianta D5 je osazena dvěma turbodmychadly (165 kW, 470 N.m). Benzínové motory zastupují T5 s turbem (187 kW, 350 N.m) a T6 přeplňovaný turbem i kompresorem o síle 235 kW a 400 N.m. Nejvýkonnější z nabízených motorizací pak bude plug-in hybrid T8, který v čistě elektrickém režimu zvládne dojezd 40 km, celá hybridní soustava pak disponuje silou více než 400 koní a 640 N.m točivého momentu.
Volvo XC90 se vedle ocenění bezpečnosti a dalších technologií dočkalo také pozitivních ohlasů na svou novou tvář. Například Frankfurter Allgemeine jej označuje za „štíhlého obra s elegantními rysy“, což potvrzuje i hodnocení na stránkách The Wall St. Cheat Shee: „Stylisticky může XC90 soutěžit s těmi nejlepšími vozy ve svém segmentu. Celkově dosáhlo Volvo téměř nemožného úkolu vytvořit velké sedmimístné SUV tak, aby vypadalo štíhlejší, než ve skutečnosti je.“
Interiér z dílny týmu šéfdesignéra Thomase Ingenlatha je pak tím nejluxusnějším, jaký dosud Volvo představilo. Typicky skandinávský design sázející na jednoduché linie i tvary a mimořádný komfort se zde snoubí s nejmodernějšími bezpečnostními a informačně-zábavními technologiemi. Vybraným materiálům, preciznímu zpracování a atraktivním prvkům typu skleněného krystalu ve voliči automatické převodovky majestátně vévodí multimediální dotykový displej v podobě tabletu, umístěný ve středové konzole. Tvoří srdce zbrusu nového palubního ovládacího systému, který umožňuje přístup k celé řadě služeb fungujících na základě cloudu a internetového připojení. Nejdůležitější informace jsou prostřednictvím head-up displeje promítány na spodní část čelního skla. Pohodu na cestě umocní špičkový audiosystém Bowers & Wilkins s devatenácti reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem HARMAN o výkonu 1 400 W, který díky přímému šíření zvuku dokáže simulovat reálný a živý poslech jako v nahrávacím studiu či v koncertním sále stockholmské filharmonie.
Promyšlený styl Volva XC90 druhé generace nezůstal nepovšimnut ani mimo automobilový svět. Průkopnický design a vysokou úroveň kvality ocenila také porota nejprestižnější designové mezinárodní soutěže Red Dot, která letos na jaře udělila nové XC90 ocenění Red Dot: Best of the Best. Své ano vyslovili nové devadesátce i čeští čtenáři magazínů Auto motor a sport a AUTO7, kteří ji v mezinárodní soutěži Best Cars Nejlepší auta roku 2015 zvolili absolutním vítězem kategorie Terénní auta. Jak zhodnotili redaktoři Südwest Presse: „S novou XC90 Švédi prokázali, že jsou schopni postavit se čelem německým luxusním značkám.“
Objednejte si svou testovací jízdu na www.volvocars.cz.