Omlazená Kia Sorento má český ceník. Nenároční se vejdou pod milion
Kia Sorento se v čerstvém hávu představila již během loňského července doma v Jižní Koreji, premiéra pro Evropany následovala o pár týdnů později na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě drobných kosmetických změn jsou hlavní novinky dvě: osmistupňová samočinná převodovka a výbavový stupeň GT Line napříč celou řadou.
V České republice můžete Sorento koupit s jedním jediným motorem. Jde o 2,2litrové CRDi, které lze pořídit nejen jako čtyřkolku, ale i s pohonem předních kol. Jednotka se páruje se šestistupňovou manuální převodovkou, případně s novým automatem se čtyřmi jízdními režimy: Eco, Comfort, Sport a Smart. Ten poslední mění chování vozu dle stylu, jakým s ním řidič zrovna jede.
Zatímco předchůdce se i kvůli absenci pohonu předních kol na našem trhu pod milion nevešel, nové vydání za takovou částku pořídíte. Se základním výbavovým stupněm Comfort startuje ceník na 949.980 Kč s manuální převodovkou, příplatek za automat činí dalších 50.000 Kč. Již v tomto balení jde o slušně vybavené auto, nechybí sedmnáctipalcová kola, LED denní svícení, manuální klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaný volant a sedačky vpředu i vzadu či 7“ displej se zadní parkovací kamerou. Auto s tímto stupněm výbavy pořídíte výhradně jako předokolku.
Pro čtyřkolku už budete muset sáhnout po vyšším provedení Exclusive, jež přijde na minimálně 1.049.980 Kč. Součástí už jsou větší osmnáctky, duální elektronická klimatizace, zadní LED světlomety, bezklíčkový přístup a startovací tlačítko, 8“ infotainment s navigací, elektricky nastavitelné sedačky vpředu nebo přední parkovací senzor.
Výbava Premium startuje na 1.139.980 Kč a kromě o palec větších kol nechybí Full LED světlomety s funkcí automatického přepínání dálkových světel, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů nebo prémiové audio Harman Kardon.
Nejvyšší GT Line už stojí 1.299.980 Kč a páruje se výhradně s automatem. Obutí tvoří devatenáctky, pod kterými jsou uschovány červeně lakované třmeny brzdičů. Dále nechybí přední mlhovky se čtyřmi individuálními LED diodami, zdvojená koncovka výfuku či roletky v zadních oknech. V ceně dostanete i paket Tech, jenž ve dvou nižších výbavách stojí 90.000 Kč. Součástí je pokročilý adaptivní tempomat, systém nouzového brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu či 360° monitorovací systém.
To samé platí pro paket Leather (jinak 45.000 Kč) s koženým čalouněním sedaček a ventilováním u řidiče a spolujezdce. S nejvyšší výbavou už si tak připlatíte jen za metalický nebo perleťový lak (20.000 Kč), případně panoramatické střešní okno a LED bodové osvětlení interiéru (35.000 Kč). V nabídce korejské automobilky samozřejmě nechybí ani tradiční záruka na 7 let nebo 150.000 kilometrů, přičemž první tři roky jsou nájezdem neomezeny.
Kia Sorento MY18: technická data a české ceny | ||||
Motor | 2.2 CRDI | 2.2 CRDi | 2.2 CRDi | 2.2 CRDi |
Převodovka/pohon | 6M/4x2 | 8A/4x2 | 6M/4x4 | 8A/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2199 | 2199 | 2199 | 2199 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 147/3800 | 147/3800 | 147/3800 | 147/3800 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 441/1750-2750 | 441/1750-2750 | 441/1750-2750 | 441/1750-2750 |
Maximální rychlost [km/h] | 205 | 205 | 205 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 | 9,4 | 9 | 9,4 |
Cena Comfort [Kč] | 949.980 | 999.980 | - | - |
Cena Exclusive [Kč] | - | - | 1.049.980 | 1.099.980 |
Cena Premium [Kč] | - | - | 1.139.980 | 1.189.980 |
Cena GT Line [Kč] | - | - | - | 1.299.980 |