Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazená Kia Sorento má český ceník. Nenároční se vejdou pod milion

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
Třetí generaci SUV Sorento v aktualizovaném balení jsme již viděli, nyní ale známe kompletní český ceník, včetně nového osmistupňového automatu a výbavy GT Line.

Kia Sorento se v čerstvém hávu představila již během loňského července doma v Jižní Koreji, premiéra pro Evropany následovala o pár týdnů později na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě drobných kosmetických změn jsou hlavní novinky dvě: osmistupňová samočinná převodovka a výbavový stupeň GT Line napříč celou řadou.

V České republice můžete Sorento koupit s jedním jediným motorem. Jde o 2,2litrové CRDi, které lze pořídit nejen jako čtyřkolku, ale i s pohonem předních kol. Jednotka se páruje se šestistupňovou manuální převodovkou, případně s novým automatem se čtyřmi jízdními režimy: Eco, Comfort, Sport a Smart. Ten poslední mění chování vozu dle stylu, jakým s ním řidič zrovna jede.

Zatímco předchůdce se i kvůli absenci pohonu předních kol na našem trhu pod milion nevešel, nové vydání za takovou částku pořídíte. Se základním výbavovým stupněm Comfort startuje ceník na 949.980 Kč s manuální převodovkou, příplatek za automat činí dalších 50.000 Kč. Již v tomto balení jde o slušně vybavené auto, nechybí sedmnáctipalcová kola, LED denní svícení, manuální klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaný volant a sedačky vpředu i vzadu či 7“ displej se zadní parkovací kamerou. Auto s tímto stupněm výbavy pořídíte výhradně jako předokolku.

Pro čtyřkolku už budete muset sáhnout po vyšším provedení Exclusive, jež přijde na minimálně 1.049.980 Kč. Součástí už jsou větší osmnáctky, duální elektronická klimatizace, zadní LED světlomety, bezklíčkový přístup a startovací tlačítko, 8“ infotainment s navigací, elektricky nastavitelné sedačky vpředu nebo přední parkovací senzor.

Výbava Premium startuje na 1.139.980 Kč a kromě o palec větších kol nechybí Full LED světlomety s funkcí automatického přepínání dálkových světel, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů nebo prémiové audio Harman Kardon.

Nejvyšší GT Line už stojí 1.299.980 Kč a páruje se výhradně s automatem. Obutí tvoří devatenáctky, pod kterými jsou uschovány červeně lakované třmeny brzdičů. Dále nechybí přední mlhovky se čtyřmi individuálními LED diodami, zdvojená koncovka výfuku či roletky v zadních oknech. V ceně dostanete i paket Tech, jenž ve dvou nižších výbavách stojí 90.000 Kč. Součástí je pokročilý adaptivní tempomat, systém nouzového brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu či 360° monitorovací systém.

To samé platí pro paket Leather (jinak 45.000 Kč) s koženým čalouněním sedaček a ventilováním u řidiče a spolujezdce. S nejvyšší výbavou už si tak připlatíte jen za metalický nebo perleťový lak (20.000 Kč), případně panoramatické střešní okno a LED bodové osvětlení interiéru (35.000 Kč). V nabídce korejské automobilky samozřejmě nechybí ani tradiční záruka na 7 let nebo 150.000 kilometrů, přičemž první tři roky jsou nájezdem neomezeny.

Kia Sorento MY18: technická data a české ceny
Motor2.2 CRDI2.2 CRDi2.2 CRDi2.2 CRDi
Převodovka/pohon6M/4x28A/4x26M/4x48A/4x4
Zdvihový objem [cm3]2199219921992199
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]147/3800147/3800147/3800147/3800
Točivý moment [N.m/min-1]441/1750-2750441/1750-2750441/1750-2750441/1750-2750
Maximální rychlost [km/h]205205205205
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,79,499,4
Cena Comfort [Kč]949.980999.980--
Cena Exclusive [Kč]--1.049.9801.099.980
Cena Premium [Kč]--1.139.9801.189.980
Cena GT Line [Kč]---1.299.980

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
8. 2. 2018 16:01
Re: Prvni pouzitelna...
Stejně tak nemá cenu vymýšlet do takového auta jiné motory. 2.2 diesel úplně dostačující. Mluvím z pohledu člověka co to auto využívá jako rodinný prostředek.
8. 2. 2018 15:11
Re: Prvni pouzitelna...
Taky si myslím, že je ta motorizace akorát. Tohle je rodinné auto. Takže s ním stejnak nikdo nebude lítat. Bude využívat všech výhod, co to auto nabízí.
8. 2. 2018 11:37
Re: Prvni pouzitelna...
Myslím, že ne ;-)
Avatar - wakantanka
8. 2. 2018 10:16
Re: KIA
Mno očividne zopár tisíc zúfalcov sa v Európe nájde [odkaz]
8. 2. 2018 09:04
Re: Prvni pouzitelna...
Tohle měřítko neobstojí. Auto je těžké a řekl bych, že dynamicky auto funguje jako průměrné auto nižší střední.
Přitom se nejedná o z celkového pohledu o špatný vůz. Naopak, jen by mu slušela větší nabídka motorových variant. Tady je údaj o zrychlení celkem důležitý, protože po překročení 100km/h se další potřeba zrychlit stává poměrně zdlouhavou záležitostí.
Jinak je auto utlumené, prostorné a pohodlné. Tam není na co žehrat.
Reálně si myslím, že za milion se budou prodávat nejvíce vybavená auta.