Opel Agila - maximální užitek v minimálním balení

Opel Agila - maximální užitek v minimálním balení

 
 

Prostorný a přizpůsobivý interiér, příjemný design, vyspělá technika - to jsou základní charakteristické rysy nového Opelu Agila. Při délce pouhých 3,5 m nabízí Opel Agila pohodlné cestování čtyřem dospělým pasažérům, prostor pro zavazadla má objem 240 až 1250 litrů.

Dalšími charakteristickými rysy nového modelu automobilky Opel jsou vedle mladistvého stylu a vynikajícího přístupu do vozu díky čtveřici bočních a pátým dveřím v zádi také dobrá kvalita zpracování a extrémně dlouhá - dvanáctiletá - záruka proti prorezivění karoserie.

Přední kola Opelu Agila jsou poháněná buď zážehovým motorem o objemu 1,0 l a výkonu 43 kW/58 k nebo větším motorem o objemu 1,2 l a výkonu 55 kW/75 k. Oba agregáty, patřící do rodiny vyspělých motorů ECOTEC se čtyřventilovou technikou, jsou hospodárné a plní přísné emisní limity normy Euro IV, které vstoupí v platnost teprve v roce 2005.

Vnější design Agily ji okamžitě - zejména díky charakteristické kapotě motoru a mřížce chladiče - zařazuje do modelové rodiny automobilky Opel. Při vnějších rozměrech pouze 3,5 x 1,62 x 1,66 m nabízí Agila čtyři plnohodnotná místa pro dospělé cestující s překvapivým prostorem nad hlavami.

Zadní sedadla a opěradla, dělená v poměru 50: 50, se díky promyšlené konstrukci uchycení dají překlopit jediným pohybem. Vzniklá ložná plocha má zcela plochou podlahu. Díky rozměrným zadním dveřím a nízko položenému prahu zavazadlového prostoru (jen 655 mm nad zemí) je nakládání i velmi rozměrných předmětů snadné.

Pro zavazadla je v zádi připravený prostor základního objemu 240 l (měřeno dle normy VDA), který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1250 litrů (při využití místa až po střechu).

Ve svém interiéru nabízí Agila, která je výsledkem společného vývoje Opelu a japonské automobilky Suzuki, celou řadu odkládacích míst pro uložení nejrůznějších drobností - řidič i pasažéři mají k dispozici odkládací schránky a poličky v palubní desce, kapsy ve všech dveřích, pod sedadlem spolujezdce je malá zásuvka, nechybějí držáky na šálky s nápoji ani síťové kapsy na mapy na zadní straně předních opěradel. Zřetelným rysem interiéru Agily je kvalita použitých materiálů, což platí zejména pro čalounění sedadel.

Díky vyššímu posezu a velké prosklené ploše (na které mají zásluhu i malá okénka za třetím C-sloupkem karoserie) mají všichni cestující výborný výhled z vozu, což ocení především řidič. Zadní sedadla jsou uložená asi o deset centimetrů výše než přední, takže z vozu vidí dobře i malé děti.

Agila se nabízí ve dvou stupních výbavy: Club a Comfort. Už základním provedení Club má např. elektrický posilovač řízení, sklápěcí zadní sedadla, multifunkční informační displej, elektricky nastavitelná vnější zrcátka, kryt a osvětlení zavazadlového prostoru a sadu pro přípravu autorádia, která zahrnuje kabelové rozvody, střešní anténu a reproduktory.

Vyšší stupeň výbavy Comfort nabízí například boční ochranné lišty, zrcátka a nárazníky v barvě karoserie, tónovaná skla, centrální zamykání či elektricky ovládaná přední okna.

Všechny vozy Opel Agila vynikají také bohatou bezpečnostní výbavou, která zahrnuje např. boční výztuhy dveří, speciálně vyztužený skelet kolem prostoru pro cestující, airbag ve volantu nebo tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy s omezovačem napětí v pásu a pyrotechnickými předpínači na předních sedadlech. Speciální ukotvení pedálů PRS (Pedal Release System) dokáže v případě čelního nárazu uvolnit pedály z jejich uchycení, což výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při havárii.

V zadních sedadlech jsou integrované kotevní body pro snadnou a spolehlivou instalaci dětských bezpečnostních sedaček systému Opel Fix. Zámky zadních dveří mají také dětskou pojistku proti nechtěnému otevření. Dlouhý seznam nadstandardních doplňků zahrnuje např. druhý airbag pro spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS, klimatizaci či elektrický paket obsahující centrální zamykání a elektricky ovládaná okna předních dveří (standard pro model Comfort).

Při vývoji podvozku Agily vycházeli konstruktéři automobilky Opel z osvědčeného zavěšení DSA, které však patřičně upravili a vylepšili tak, aby plnilo všechny požadavky na bezpečnost a komfort jízdy. Vůz má rozvor 2,36 m, krátké převisy karoserie, vpředu jsou závěsy typu McPherson, vzadu pak nezávislé zavěšení s Panhardskou tyčí.

Řízení vozu - zejména parkování - usnadňuje standardně montovaný elektrický posilovač řízení EPS, který přispívá i k nižší spotřebě paliva. Průměr otáčení Opelu Agila je 9,95 m. Agila je jediným reprezentantem své třídy mikrovanů, který standardně vyjíždí na čtrnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 155/65 R 14, která také přispívají k výborným jízdním vlastnostem vozu. Agila se může pochlubit velmi krátkou brzdnou dráhou - naměřené hodnoty zpomalení jsou na vůz této kategorie nadprůměrné. Do brzdového okruhu může být zařazen i protiblokovací systém brzd Bosch poslední generace.

Přední kola Agily pohání prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky jeden ze motorů řady ECOTEC. Tyto agregáty mají řadu vyspělých technických prvků, jako např. tzv. "elektronický pedál plynu" (u kterého odpadá mechanická vazba mezi motorem a pedálem plynu).

Oba motory mají čtyřventilovou techniku a vyhovují nejpřísnějším emisním limitům pro čistotu výfukových plynů Euro IV, které vstoupí v platnost až v roce 2005. Čtyřválec o objemu 1,2 l zrychlí Agilu z 0 na 100 km/h za 13,5 s a dokáže ji rozjet až na 155 km/h. Jeho nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 110 Nm při 4000 ot/min a průměrná spotřeba (měřená podle norem MVEG) činí 6,5 l/100 km. Menší tříválec o objemu 1,0 l pak umí Agile udělit rychlost až 142 km/h. Maximální točivý moment tohoto tříválce činí 85 Nm při 3800 ot/min, jeho průměrná spotřeba 6,3 l/100 km.

Oba agregáty jsou dalším vývojovým stupněm motorů používaných v populárních vozech Opel Corsa. Jejich charakteristickým rysem jsou minimální nároky na servis a údržbu. Například ventily a ventilový rozvod nevyžadují žádné seřizování. Všechny díly a komponenty motorů, které je třeba periodicky měnit, jsou velmi dobře přístupné, což snižuje čas a tedy i cenu servisních prací. Opravárenské náklady šetří také promyšlená konstrukce celé karoserie.

Agila se vyrábí v nejmladším závodě automobilky Opel v polských Gliwicích od února roku 2000. Při projektování a stavbě tohoto moderního závodu, který začal pracovat v roce 1998, využil Opel řadu zkušeností ze svého vysoce produktivního německého závodu v Eisenachu.

V prvním roce plné výroby chce Opel vyrobit asi 100 000 vozů Agila.

GESTO ROKU: Objevit a využít svůj talent GESTO ROKU: Objevit a využít svůj talent

Společnost Vodafone podporuje středoškoláky i…

Eset varuje: Desítkám tisíc uživatelů Androidu hrozí napadení internetového bankovnictví Eset varuje: Desítkám tisíc uživatelů Androidu hrozí napadení internetového bankovnictví

Desítkám tisíc tuzemských uživatelů mobilních zařízení s…

Švédský premiér Löfven nezískal důvěru parlamentu Švédský premiér Löfven nezískal důvěru parlamentu

Švédský premiér Stefan Löfven nezískal důvěru nového…

Praha, hlavní město bitcoinu. Platby kryptoměnou přijímá po celém Česku na 450 míst Praha, hlavní město bitcoinu. Platby kryptoměnou přijímá po celém Česku na 450 míst

České hlavní město má k bitcoinu blíže než zbytek světa.…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru

BMW řady 3 se v nové generaci G20 připomíná. Od…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 





 
Škoda nechala nahlédnout do interiéru Kodiaqu RS. Rychlé SUV zaujme sedačkami

Škoda nechává nahlédnout do interiéru Kodiaqu RS. Rychlé SUV zaujme sedačkami

Dnes 08:53

Odhalování vrcholné verze Kodiaqu pokračuje. Naposledy mladoboleslavská automobilka nechala nahlédnout do jeho interiéru.




Blesk.cz

Vlašské a lískové ořechy nenechte veverkám! Vyrobte si domácí oříškové máslo!

Vlašské a lískové ořechy nenechte veverkám! Vyrobte…

Vlašské a lískové ořechy patří od nepaměti k nejčastějším potravinám na našem jídelníčku. Ořechy v sobě mají…

Miroslav Koubek (64) doplatil na velkorysost vůči kamarádovi! Exekutoři mu sebrali auto! Co na to Ombudsman Blesku?

Miroslav Koubek (64) doplatil na velkorysost vůči…

Životní cestu dvou Miroslavů – Koubka (64) a Vaitha (48), dobrých kamarádů, přeťal loni v listopadu zásah…

 

iSport.cz

Pátá změna trenéra! Šmejkal asi končí, Teplice chtějí Hejkala ze Sparty

Pátá změna trenéra! Šmejkal asi končí, Teplice…

V Teplicích asi budou padat hlavy. V devět ráno začne jednání klubového představenstva, na kterém se bude řešit…

13 NEJ drsňáků v NHL: Na rváče Vegas si od Vánoc netroufli

13 NEJ drsňáků v NHL: Na rváče Vegas si od Vánoc netroufli

Sem tam shodí rukavice, sem tam rozdají pár hitů a vyrazí pár zubů, nebo vypustí několik štiplavých poznámek…

 

Reflex.cz

U pobřeží USA byla nalezena loď, se kterou James Cook objevil v roce 1770 Austrálii

U pobřeží USA byla nalezena loď, se kterou James…

Námořní archeologové objevili u pobřeží Rhode Islandu vrak lodi. Věří, že by se mohlo jednat o HMS Endeavour, se…

Nejkrvavější válečný střet v dějinách USA? Opomíjená másko-argonská bitva před koncem první světové války

Nejkrvavější válečný střet v dějinách USA? Opomíjená…

První světová válka už se chýlila ke konci, přesto ještě přišla bitva, která zůstala nejkrvavější v dějinách…