Opel Agila - maximální užitek v minimálním balení

Opel Agila - maximální užitek v minimálním balení

 
 

Prostorný a přizpůsobivý interiér, příjemný design, vyspělá technika - to jsou základní charakteristické rysy nového Opelu Agila. Při délce pouhých 3,5 m nabízí Opel Agila pohodlné cestování čtyřem dospělým pasažérům, prostor pro zavazadla má objem 240 až 1250 litrů.

Dalšími charakteristickými rysy nového modelu automobilky Opel jsou vedle mladistvého stylu a vynikajícího přístupu do vozu díky čtveřici bočních a pátým dveřím v zádi také dobrá kvalita zpracování a extrémně dlouhá - dvanáctiletá - záruka proti prorezivění karoserie.

Přední kola Opelu Agila jsou poháněná buď zážehovým motorem o objemu 1,0 l a výkonu 43 kW/58 k nebo větším motorem o objemu 1,2 l a výkonu 55 kW/75 k. Oba agregáty, patřící do rodiny vyspělých motorů ECOTEC se čtyřventilovou technikou, jsou hospodárné a plní přísné emisní limity normy Euro IV, které vstoupí v platnost teprve v roce 2005.

Vnější design Agily ji okamžitě - zejména díky charakteristické kapotě motoru a mřížce chladiče - zařazuje do modelové rodiny automobilky Opel. Při vnějších rozměrech pouze 3,5 x 1,62 x 1,66 m nabízí Agila čtyři plnohodnotná místa pro dospělé cestující s překvapivým prostorem nad hlavami.

Zadní sedadla a opěradla, dělená v poměru 50: 50, se díky promyšlené konstrukci uchycení dají překlopit jediným pohybem. Vzniklá ložná plocha má zcela plochou podlahu. Díky rozměrným zadním dveřím a nízko položenému prahu zavazadlového prostoru (jen 655 mm nad zemí) je nakládání i velmi rozměrných předmětů snadné.

Pro zavazadla je v zádi připravený prostor základního objemu 240 l (měřeno dle normy VDA), který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1250 litrů (při využití místa až po střechu).

Ve svém interiéru nabízí Agila, která je výsledkem společného vývoje Opelu a japonské automobilky Suzuki, celou řadu odkládacích míst pro uložení nejrůznějších drobností - řidič i pasažéři mají k dispozici odkládací schránky a poličky v palubní desce, kapsy ve všech dveřích, pod sedadlem spolujezdce je malá zásuvka, nechybějí držáky na šálky s nápoji ani síťové kapsy na mapy na zadní straně předních opěradel. Zřetelným rysem interiéru Agily je kvalita použitých materiálů, což platí zejména pro čalounění sedadel.

Díky vyššímu posezu a velké prosklené ploše (na které mají zásluhu i malá okénka za třetím C-sloupkem karoserie) mají všichni cestující výborný výhled z vozu, což ocení především řidič. Zadní sedadla jsou uložená asi o deset centimetrů výše než přední, takže z vozu vidí dobře i malé děti.

Agila se nabízí ve dvou stupních výbavy: Club a Comfort. Už základním provedení Club má např. elektrický posilovač řízení, sklápěcí zadní sedadla, multifunkční informační displej, elektricky nastavitelná vnější zrcátka, kryt a osvětlení zavazadlového prostoru a sadu pro přípravu autorádia, která zahrnuje kabelové rozvody, střešní anténu a reproduktory.

Vyšší stupeň výbavy Comfort nabízí například boční ochranné lišty, zrcátka a nárazníky v barvě karoserie, tónovaná skla, centrální zamykání či elektricky ovládaná přední okna.

Všechny vozy Opel Agila vynikají také bohatou bezpečnostní výbavou, která zahrnuje např. boční výztuhy dveří, speciálně vyztužený skelet kolem prostoru pro cestující, airbag ve volantu nebo tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy s omezovačem napětí v pásu a pyrotechnickými předpínači na předních sedadlech. Speciální ukotvení pedálů PRS (Pedal Release System) dokáže v případě čelního nárazu uvolnit pedály z jejich uchycení, což výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při havárii.

V zadních sedadlech jsou integrované kotevní body pro snadnou a spolehlivou instalaci dětských bezpečnostních sedaček systému Opel Fix. Zámky zadních dveří mají také dětskou pojistku proti nechtěnému otevření. Dlouhý seznam nadstandardních doplňků zahrnuje např. druhý airbag pro spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS, klimatizaci či elektrický paket obsahující centrální zamykání a elektricky ovládaná okna předních dveří (standard pro model Comfort).

Při vývoji podvozku Agily vycházeli konstruktéři automobilky Opel z osvědčeného zavěšení DSA, které však patřičně upravili a vylepšili tak, aby plnilo všechny požadavky na bezpečnost a komfort jízdy. Vůz má rozvor 2,36 m, krátké převisy karoserie, vpředu jsou závěsy typu McPherson, vzadu pak nezávislé zavěšení s Panhardskou tyčí.

Řízení vozu - zejména parkování - usnadňuje standardně montovaný elektrický posilovač řízení EPS, který přispívá i k nižší spotřebě paliva. Průměr otáčení Opelu Agila je 9,95 m. Agila je jediným reprezentantem své třídy mikrovanů, který standardně vyjíždí na čtrnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 155/65 R 14, která také přispívají k výborným jízdním vlastnostem vozu. Agila se může pochlubit velmi krátkou brzdnou dráhou - naměřené hodnoty zpomalení jsou na vůz této kategorie nadprůměrné. Do brzdového okruhu může být zařazen i protiblokovací systém brzd Bosch poslední generace.

Přední kola Agily pohání prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky jeden ze motorů řady ECOTEC. Tyto agregáty mají řadu vyspělých technických prvků, jako např. tzv. "elektronický pedál plynu" (u kterého odpadá mechanická vazba mezi motorem a pedálem plynu).

Oba motory mají čtyřventilovou techniku a vyhovují nejpřísnějším emisním limitům pro čistotu výfukových plynů Euro IV, které vstoupí v platnost až v roce 2005. Čtyřválec o objemu 1,2 l zrychlí Agilu z 0 na 100 km/h za 13,5 s a dokáže ji rozjet až na 155 km/h. Jeho nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 110 Nm při 4000 ot/min a průměrná spotřeba (měřená podle norem MVEG) činí 6,5 l/100 km. Menší tříválec o objemu 1,0 l pak umí Agile udělit rychlost až 142 km/h. Maximální točivý moment tohoto tříválce činí 85 Nm při 3800 ot/min, jeho průměrná spotřeba 6,3 l/100 km.

Oba agregáty jsou dalším vývojovým stupněm motorů používaných v populárních vozech Opel Corsa. Jejich charakteristickým rysem jsou minimální nároky na servis a údržbu. Například ventily a ventilový rozvod nevyžadují žádné seřizování. Všechny díly a komponenty motorů, které je třeba periodicky měnit, jsou velmi dobře přístupné, což snižuje čas a tedy i cenu servisních prací. Opravárenské náklady šetří také promyšlená konstrukce celé karoserie.

Agila se vyrábí v nejmladším závodě automobilky Opel v polských Gliwicích od února roku 2000. Při projektování a stavbě tohoto moderního závodu, který začal pracovat v roce 1998, využil Opel řadu zkušeností ze svého vysoce produktivního německého závodu v Eisenachu.

V prvním roce plné výroby chce Opel vyrobit asi 100 000 vozů Agila.

Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy

I přes letošní navýšení na 11 tisíc korun (407 eur) patří…

Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa

Když jsem se poprvé doslechl o stavbě železniční trati do…

Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek

Případnému odkoupení insolventních aerolinií Air Berlin…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 





 
TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Mládí na plný plyn

TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Klidně i za milion

Dnes 08:00

V Česku se zabydlela další značka francouzských mopedaut pro patnáctileté. Jako první jsme vyzkoušeli hned dva chatenety.




Blesk.cz

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi vydělává na rodinu politika!

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi…

Kdekdo si myslel, že největší hit Heidi Janků Když se načančám složil Ivo Pavlík. Hit má ale jiné autory, a těm…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s Čechem padl na Stoke

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše písnička Bambutijská

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše…

„Jestliže se věci dějí špatně, musí to být proto, že duch pralesa spí. Kdyby byl vzhůru a viděl nás, nikdy by to…

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná oblast jako před dvěma lety

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná…

Šumavský národní park má za sebou nešťastnou noc. Včera se přes Šumavu přehnala ničivá bouřka, která v kombinaci…