Opel Agila - maximální užitek v minimálním balení

Opel Agila - maximální užitek v minimálním balení

 
 

Prostorný a přizpůsobivý interiér, příjemný design, vyspělá technika - to jsou základní charakteristické rysy nového Opelu Agila. Při délce pouhých 3,5 m nabízí Opel Agila pohodlné cestování čtyřem dospělým pasažérům, prostor pro zavazadla má objem 240 až 1250 litrů.

Dalšími charakteristickými rysy nového modelu automobilky Opel jsou vedle mladistvého stylu a vynikajícího přístupu do vozu díky čtveřici bočních a pátým dveřím v zádi také dobrá kvalita zpracování a extrémně dlouhá - dvanáctiletá - záruka proti prorezivění karoserie.

Přední kola Opelu Agila jsou poháněná buď zážehovým motorem o objemu 1,0 l a výkonu 43 kW/58 k nebo větším motorem o objemu 1,2 l a výkonu 55 kW/75 k. Oba agregáty, patřící do rodiny vyspělých motorů ECOTEC se čtyřventilovou technikou, jsou hospodárné a plní přísné emisní limity normy Euro IV, které vstoupí v platnost teprve v roce 2005.

Vnější design Agily ji okamžitě - zejména díky charakteristické kapotě motoru a mřížce chladiče - zařazuje do modelové rodiny automobilky Opel. Při vnějších rozměrech pouze 3,5 x 1,62 x 1,66 m nabízí Agila čtyři plnohodnotná místa pro dospělé cestující s překvapivým prostorem nad hlavami.

Zadní sedadla a opěradla, dělená v poměru 50: 50, se díky promyšlené konstrukci uchycení dají překlopit jediným pohybem. Vzniklá ložná plocha má zcela plochou podlahu. Díky rozměrným zadním dveřím a nízko položenému prahu zavazadlového prostoru (jen 655 mm nad zemí) je nakládání i velmi rozměrných předmětů snadné.

Pro zavazadla je v zádi připravený prostor základního objemu 240 l (měřeno dle normy VDA), který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1250 litrů (při využití místa až po střechu).

Ve svém interiéru nabízí Agila, která je výsledkem společného vývoje Opelu a japonské automobilky Suzuki, celou řadu odkládacích míst pro uložení nejrůznějších drobností - řidič i pasažéři mají k dispozici odkládací schránky a poličky v palubní desce, kapsy ve všech dveřích, pod sedadlem spolujezdce je malá zásuvka, nechybějí držáky na šálky s nápoji ani síťové kapsy na mapy na zadní straně předních opěradel. Zřetelným rysem interiéru Agily je kvalita použitých materiálů, což platí zejména pro čalounění sedadel.

Díky vyššímu posezu a velké prosklené ploše (na které mají zásluhu i malá okénka za třetím C-sloupkem karoserie) mají všichni cestující výborný výhled z vozu, což ocení především řidič. Zadní sedadla jsou uložená asi o deset centimetrů výše než přední, takže z vozu vidí dobře i malé děti.

Agila se nabízí ve dvou stupních výbavy: Club a Comfort. Už základním provedení Club má např. elektrický posilovač řízení, sklápěcí zadní sedadla, multifunkční informační displej, elektricky nastavitelná vnější zrcátka, kryt a osvětlení zavazadlového prostoru a sadu pro přípravu autorádia, která zahrnuje kabelové rozvody, střešní anténu a reproduktory.

Vyšší stupeň výbavy Comfort nabízí například boční ochranné lišty, zrcátka a nárazníky v barvě karoserie, tónovaná skla, centrální zamykání či elektricky ovládaná přední okna.

Všechny vozy Opel Agila vynikají také bohatou bezpečnostní výbavou, která zahrnuje např. boční výztuhy dveří, speciálně vyztužený skelet kolem prostoru pro cestující, airbag ve volantu nebo tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy s omezovačem napětí v pásu a pyrotechnickými předpínači na předních sedadlech. Speciální ukotvení pedálů PRS (Pedal Release System) dokáže v případě čelního nárazu uvolnit pedály z jejich uchycení, což výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při havárii.

V zadních sedadlech jsou integrované kotevní body pro snadnou a spolehlivou instalaci dětských bezpečnostních sedaček systému Opel Fix. Zámky zadních dveří mají také dětskou pojistku proti nechtěnému otevření. Dlouhý seznam nadstandardních doplňků zahrnuje např. druhý airbag pro spolujezdce, boční airbagy, protiblokovací systém ABS, klimatizaci či elektrický paket obsahující centrální zamykání a elektricky ovládaná okna předních dveří (standard pro model Comfort).

Při vývoji podvozku Agily vycházeli konstruktéři automobilky Opel z osvědčeného zavěšení DSA, které však patřičně upravili a vylepšili tak, aby plnilo všechny požadavky na bezpečnost a komfort jízdy. Vůz má rozvor 2,36 m, krátké převisy karoserie, vpředu jsou závěsy typu McPherson, vzadu pak nezávislé zavěšení s Panhardskou tyčí.

Řízení vozu - zejména parkování - usnadňuje standardně montovaný elektrický posilovač řízení EPS, který přispívá i k nižší spotřebě paliva. Průměr otáčení Opelu Agila je 9,95 m. Agila je jediným reprezentantem své třídy mikrovanů, který standardně vyjíždí na čtrnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 155/65 R 14, která také přispívají k výborným jízdním vlastnostem vozu. Agila se může pochlubit velmi krátkou brzdnou dráhou - naměřené hodnoty zpomalení jsou na vůz této kategorie nadprůměrné. Do brzdového okruhu může být zařazen i protiblokovací systém brzd Bosch poslední generace.

Přední kola Agily pohání prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky jeden ze motorů řady ECOTEC. Tyto agregáty mají řadu vyspělých technických prvků, jako např. tzv. "elektronický pedál plynu" (u kterého odpadá mechanická vazba mezi motorem a pedálem plynu).

Oba motory mají čtyřventilovou techniku a vyhovují nejpřísnějším emisním limitům pro čistotu výfukových plynů Euro IV, které vstoupí v platnost až v roce 2005. Čtyřválec o objemu 1,2 l zrychlí Agilu z 0 na 100 km/h za 13,5 s a dokáže ji rozjet až na 155 km/h. Jeho nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 110 Nm při 4000 ot/min a průměrná spotřeba (měřená podle norem MVEG) činí 6,5 l/100 km. Menší tříválec o objemu 1,0 l pak umí Agile udělit rychlost až 142 km/h. Maximální točivý moment tohoto tříválce činí 85 Nm při 3800 ot/min, jeho průměrná spotřeba 6,3 l/100 km.

Oba agregáty jsou dalším vývojovým stupněm motorů používaných v populárních vozech Opel Corsa. Jejich charakteristickým rysem jsou minimální nároky na servis a údržbu. Například ventily a ventilový rozvod nevyžadují žádné seřizování. Všechny díly a komponenty motorů, které je třeba periodicky měnit, jsou velmi dobře přístupné, což snižuje čas a tedy i cenu servisních prací. Opravárenské náklady šetří také promyšlená konstrukce celé karoserie.

Agila se vyrábí v nejmladším závodě automobilky Opel v polských Gliwicích od února roku 2000. Při projektování a stavbě tohoto moderního závodu, který začal pracovat v roce 1998, využil Opel řadu zkušeností ze svého vysoce produktivního německého závodu v Eisenachu.

V prvním roce plné výroby chce Opel vyrobit asi 100 000 vozů Agila.

Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán

Maďarský premiér Viktor Orbán chce, aby Evropská unie…

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors…

ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí

Problém vybuchujících baterií mobilního telefonu Samsung…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český rodák zemřel v 96 letech

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český…

Ve věku 96 let zemřel v pátek večer v Německu pamětník holokaustu Max Mannheimer, známý svým bojem proti…

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila do Čech. Okouzlí čtenáře?

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila…

Jedna z nejočekávanějších knih tohoto roku vychází v Česku. Na pulty knihkupectví dorazila v sobotu a fanoušci…

 

iSport.cz

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón i bez Messiho

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón…

Fotbalisté Barcelony si v 6. kole španělské ligy nic nedělali z absence Lionela Messiho a vyhráli na půdě…

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí, United vyučili mistra

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí,…

Výtečný zápas prožil v šestém kole anglické ligy Petr Čech. Gólman Arsenalu proti Chelsea, svému bývalému klubu,…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…