Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Astra GTC 2.0 Turbo - základní instinkt

Libor Zezulka
Vyzkoušeli jsme atraktivní Astru GTC v kombinaci s nejsilnějším dvousetkoňovým motorem 2,0 Turbo. Byl to nevšední zážitek.

Opel Astra, tři dveře, podvozek klasické koncepce se systém IDS Plus a nejsilnější, turbodmychadlem přeplňovaný benzínový dvoulitr. Takto vypadá testovaná Astra GTC docela obyčejně. Za volantem ovšem není obyčejné vůbec nic.

Při pohledu na české vozovky se tomu ani nechce věřit, ale prodejní výsledky německé automobilky Opel nedosahovaly v posledních letech úrovně, kterou si General Motors představoval. Když se situace stala neúnosnou, zvedl americký vlastník varovně prst a pohrozil, že automobilku z Rüsselsheimu v případě nutnosti úplně vymaže z automobilové mapy. To víte, ekonomické zájmy.

V sázce byly tisíce pracovních míst a značka s dlouholetou tradicí. Vedení General Motors nakonec zvolilo měkčí variantu a místo likvidace automobilky propustilo stovky zaměstnanců. Ve stejnou dobu zasedli za stůl marketingoví mágové Opelu, aby vymysleli netradiční akce, jejichž pomocí dokáží přilákat do autosalonů více zákazníků a tím zvednout prodeje.

Jen si vzpomeňte na víkendové testovací jízdy a noční prodej modelů s obrovskou slevou. Akce zabraly a kupříkladu v České republice zamířil Opel ze spodních příček prodejních tabulek na místa, kam dlouhá léta patřil. Jenže dlouhodobý úspěch podobné akce nezajistí, aby Opel oslovoval stále nové a nové zákazníky, potřebuje atraktivní produkty. A zde se setkáváme se zajímavým rozporem.

Pokud bychom probírali model po modelu, objevíme značné rozdíly. Tak například corsa. Malé auto stále vyvolává v mnoha lidech značné sympatie, za svými největšími konkurenty přesto výrazně zaostává. O mnoho lépe si nevede v České republice agila, výrazem žádná sláva můžeme hodnotit prodeje vectry, špatně na tom na rozdíl od signumu není meriva nebo zafira.

Určitě jste postřehli, že ve výčtu chybí předmět dnešního testu – nová astra. Pokud zůstaneme v České republice a srovnáme prodejní čísla Astry s ostatními modely Opelu, zjistíme, že se astra zcela vymyká. Statistiky bohužel nerozlišují novou a starou astru, které se stále prodávají vedle sebe, ale v celkovém součtu si Opel připsal za první pololetí 1326 prodaných aster, což znamená druhé nejlepší číslo segmentu za Dacií Logan.

Za úspěchem Opelu Astra ovšem nestojí pouze invence marketingových pracovníků, ale kvalita samotného vozu. Jak známo, základ úspěchu rovná se špičkový produkt a Opelu se v tíživé situaci podařilo vyrobit automobil oproštěný od konzervativního designu a tím v souboji s věčným rivalem Volkswagen Golf strhnout výhodu optické přitažlivosti na svou stranu.

Hatchback s příchutí kupé

Co Opel započal s pětidveřovým provedením, dotáhl s třídveřovou variantou do konce a poslal novou Astru GTC (tak se třídveřová astra oficiálně jmenuje) mezi nejzajímavější a nejdynamičtější třídveřové hatchbacky současnosti, podle mého názoru určitě nad Golf GTI. Do dění nepochybně hlasitě promluví osmá generace civicu, ale futuristicky střiženou Hondu teprve čeká velká mezinárodní premiéra, takže nepředbíhejme.

Ve srovnání s pětidveřovým, řekněme rodinným provedením, byť s dynamickým nádechem, se třídveřová varianta jednoznačně obrací na sportovněji založené řidiče. Přední části stále dominují velké světlomety s čirou optikou odhalující oddělené světelné zdroje, nepatrně změny v podobě více skloněného žebroví prodělala i mřížka chladiče, velkou proměnu prodělal přední nárazník.

opel nizsistredni testy hothatch opel nizsistredni testy hothatch Ten nyní charakterizují podstatně ostřejší rysy s jinak tvarovanými otvory nasávání vzduchu a celkově vyzývavějším výrazem. To pravé osvěžení přichází s pohledem na zadní část. Ta už nemá s pětidveřovou variantu takřka nic společného a kráčí vlastní cestou, když kombinuje prvky hatchbacku a kupé. Široký C sloupek nepravidelného tvaru umožňuje zachování prostornosti, zadní okénko, jehož linie netradičně končí pod linií předního bočního okna, zase vytváří sportovní dojem, dojem kupé.

Největší změny pochopitelně nastaly v zadních partiích, astra se viditelně přikrčila k zemi, zadní okno se zmenšilo na nutné minimum (také dozadu není skoro nic vidět) a nárazník získal ostřejší rysy. Třídveřová Astra GTC ztratila překvapivě málo z praktičnosti pětidveřové varianty, zavazadlový prostor se v základním uspořádání zmenšil pouze o 10 litrů na 340 litrů, které můžete sklopením sedadel rozšířit na 1070 litrů.

Dynamický tvar zadní části si vybral daň v podobě nevelkého vstupního otvoru a vysoké nakládací hrany (65 cm od země), jež navíc vyčnívá 20 cm nad podlahou kufru. Tato skutečnost neulehčuje nakládání těžších předmětů, ale ruku na srdce, do kdo bude v GTC převážet zahradní nábytek? Pokud vás přesto parametry zavazadelníku, zde máte další čísla. Šířka kufru je 1060 mm, jeho hloubka 800 mm a výška činí 420 mm.

Na půli cesty

Na rozdíl od vnějšku se uvnitř třídveřová astra zase tolik nezměnila, takže se například popisem palubní desky nebudu zabývat příliš podrobně (pro podrobnější informace nahlédněte do testu astry 1.8 sport, astry 1.7 CDTI, astry 2.0 turbo nebo astry caravan 1.7 CDTI). Jsou zde nicméně skutečnosti, které si pozornost zaslouží. Tak za prvé nástupní prostor uvolníte otevřením velmi dlouhých, ale opticky nikterak vysokých dveřích.

Přestože dveře vypadají robustně, zavření nedoprovází temné zadunění – identifikátor high class, ale klasické cvaknutí zámků. Nu což, pořád zůstávám v nižší střední, řeknu si a mírně přikrčen zapadám do sportovních sedaček. Kolem mě se rozprostře zajímavý svět tvořený kvalitními materiály na pohled i dotek, takže začínám o třídní příslušnosti zase přemýšlet. Jo, tohle se Opelu vážně povedlo.

Ať se podívám doprava, doleva, dopředu, dozadu nebo nad sebe, vidím pečlivě vybrané materiály a kvalitní zpracování, které odpovídá premiantům segmentu. I na místech, kde Opel pravděpodobně z ekonomických důvodů použil tvrdý plast, dokázal šetření chytře zamaskovat, takže celek vypadá velmi hodnotně. Tlačítka, ovladače, polstrování, dekory, to všechno vypadá snad dražší, než ve skutečnosti je.

Přestože palubní deska mohla ležet o nějaký centimetr níže, na sporťák se zdá přece jen příliš vysoká, padla mi Astra GTC do oka. Abych nezapomněl, sportovní ambice naznačuje středová konzola v barvě hliníku, ve skutečnosti vyrobená z plastu, ozdobné lišty na palubní desce a dveřích, multifunkční sportovní tříramenný volant taktéž s rádoby hliníkovým dekorem a chromované sportovní pedály.

opel nizsistredni testy hothatch opel nizsistredni testy hothatch Nutností jsou sportovní sedadla, v Astře GTC s výborným bočním vedením opěradla i sedáku a dostatečně podpírající stehna jako i udržující trup ve vzpřímení poloze v prudkých zatáčkách. Sedadly v „gétécéčku“ Opel dokázal, že není problém vyrobit sportovní a zároveň komfortní sedačky, v nichž se pohodlně usadí řidiči a pasažéři různých velikostí. Kéž by příklad Opelu následovali další automobilky.

Pokud bych měl sedadlům něco vytknout, bude to systém sklápění, který umožňuje sklopení v jednom kroku, ale opětovné vrácení do původní polohy vyžaduje posunutí sedadla vzad, zatáčení za táhlo a teprve narovnání opěradla. Tohle například golf zvládá jedním pohybem. Na odkládací plochy se v sporťácích příliš nehledí, Opel zůstal v tomto směru někde na půli cesty.

Před spolujezdcem se sice v palubní desce rozprostírá objemná přihrádka, ale ostatní odkládací plochy jsou spíše symbolické: drobná přihrádka na středovém tunelu, úzké kapsy na dveřích, malinký popelníček. Marně jsem hledal držák na nápoje. Alespoň přihrádka na brýle neschází. V této situaci byste určitě nečekali, že se cestující vzadu dočkají úchytů na nápoje a drobné odkládací kapsy.

Další šok přichází ve chvíli, kdy se z místa spolujezdce či řidiče přesunete na zadní sedadla. Tvar okénka napovídá, že vzadu bude hodně těsno, ale výše zmíněný C sloupek protestuje. Střecha klesá velmi pozvolna, takže vzadu zůstává dostatek místa pro cestujícího s průměrnou i nadprůměrnou výškou. Já jsem se svými 185 cm nepociťoval nedostatek prostoru v oblasti hlavy a už vůbec ne v oblasti kolen.

Opel dokázal, že jeho konstruktéři a designéři používají u práce hlavu. Z hlediska ergonomie nemám mnoho námitek, tlačítka jsou dostatečné veliká, rovněž s tlačítky na volantu se pracuje dobře. Zvyk vyžadují páčky á la BMW s mikrospínači. Pochvalu si zaslouží palubní počítač, který za prvé velmi přesně měří spotřebu, za druhé dokáže rychle reagovat na změnu stylu jízdy při vypočítávání spotřeby aktuální.

opel nizsistredni testy hothatch opel nizsistredni testy hothatch Trochu nelogičnosti se do astry probojovalo se systémem vypínání a zapínání ESP tlačítkem aktivace a deaktivace podvozku IDS Plus, samostatné tlačítko bych ocenil mnohem více, a to i v nesportovním módu. Také si nejsem jist, zda vypnutí podsvícení některých tlačítek při vypnutí audiosystému má nějaký pozitivní efekt. V noci zůstane na středové konzole svítit pouze několik tlačítek.

Jako celkem intuitivní hodnotím rozmístění údajů na displeji a práci s nimi, uživatelsky příznivé ovládání telefonu podtrhuje možnost prohlížení wapových stránek. Jelikož se blíží konec kapitoly věnované interiéru, nabízí se otázka: má Astra GTC nějaké výrazné nedostatky? Pominu-li otřesné pazvuky vycházející z oblasti centrálního displeje při jízdě přes díry a občas vrzající sedadlo řidiče, pak GTC vážné nedostatky nemá.

Turbo síla, turbo žízeň

Kdo by neměl rád turbomotory. Ten pocit, když mírně přimáčknete plyn a v otáčkách, kde klasický atmosférický motor teprve nabírá dech, turbomotor začne „chrlit síru“ a nakopne auto s takovou razancí, že vystřelí okamžitě vpřed. Slovo turbo se v českých poměrech nejčastěji skloňuje ve spojení s naftou, takže jakýkoliv automobil, který se může pochlubit turbobenzínem, okamžitě vyvolá zájem.

Opel do svého GTC narouboval čtyřválcový „turbobenzín“ se zdvihovým objemem 1998 cm3, který dokáže vyvinout v slabším provedení výkon 125 kW při 5200 ot./min. a točivý moment 250 při 1950 – 4000 otáčkách, v silnějším potom 147 kW při 5400 ot./min a točivý moment 262 Nm dostupný v 4200 otáčkách. Našeho GTC se týkala druhá hodnota, to znamená, že jsme testovali absolutně nejsilnější třídveřovou astru, kterou můžete na českém trhu koupit.

Pohled pod kapotu, kterou naštěstí nemusíte podpírat vlastními silami, odhalí plasty minimálně obložený motor s viditelnými částmi. Upřímně řečeno motor vypadá velmi nevinně, až si řeknete, že tato „hračka“ nemůže nahánět hrůzu mnohem větším kubaturám. A vidíte, ona může. Nastartování dvoulitrové turbohračky vypadá docela také nevinně, motor je tichý a hlasitý výfuk se nestihne projevit.

Stačí ale mírně přišlápnout plyn, dostat otáčky těsně nad volnoběh a okamžitě pochopíte, že vás čeká peklo a ráj na zemi zároveň. Už na 1500 otáčkách začíná motor zatahovat, ale mírně nad 2000 otáčkami zjistíte, že si jednotka pouze připravovala půdu, aby na vás mohla vybalit kroutící moment a ukázat, co skutečně umí. To, co následuje za 2000 otáčkami se těžko popisuje jinak, než jako euforie.

opel nizsistredni testy hothatch opel nizsistredni testy hothatch

Křivka výkonu zcela plynule narůstá a společně se slušným točivým momentem dělá z Astry GTC opravdový hot hatch. Motor se nenechá rozhodit přeřazením nahoru ani dolů, s přehledem zvládá situace v nízkých i vysokých otáčkách. To znamená, že pokud například poklidně projíždíte krajinou se zařazenou pětkou, ale potřebujete zrychlit, nemusíte se obtěžovat s podřazováním.

Stačí přišlápnout plynový pedál, dostat otáčky nad 1600 a vychutnávat si zrychlení. Pokud potřebujete předjíždět, lhostejno zda v kopci nebo na rovině, stačí podřadit o stupeň, maximálně dva a jet... S vědomím takové výkonové rezervy se cestuje opravdu příjemně. Tím dobré vlastnosti motoru nekončí, jedna důležitá ještě zbývá.

Ke cti jednotky nutno připočíst inteligentní projevy turbodmychadla s minimalizovaným turboefektem, což způsobuje, že místo kopance zažijete na 2000 otáčkách citelné, ale veskrze příjemné zatlačení do sedaček. Způsob přenosu rostoucího výkonu a špičky točivého momentu na vozovku naznačuje, že kdyby Opel nechal turbo udeřit s větší razancí, měla by Astra GTC velké problémy s trakcí (i tak je 200 koní na přední nápravu dost).

Ty se takto projeví v minimálním měřítku a pouze ve chvíli, kdy se snažíte nějaké přivodit. Co se týče zvukové kulisy, zůstává snad poklidná do 4000 otáček. Slovíčko snad má na svědomí burácející výfuk, který zvukové projevy jednotky spolehlivě přehlušuje od nízkých otáček. Kdo není na hluboké dunění sportovního výfuku zvyklý, bude možná zpočátku potřebovat studený obklad.

On totiž výfuk pod 2000 otáčkami duní do interiéru vozu hodně nepříjemně. V ryku výfuku se samotný motor prosadí až nad 5000 otáčkami, kde promluví krásným sytým hlasem, jak se na sportovní motor sluší a patří. Střih. Kombinovaná spotřeba 9.3 litru. Takto optimisticky vidí spotřebu dvoulitrového, turbodmychadlem přeplňovaného motoru samotný výrobce. Naše zkušenost takto růžová nebyla.

Spotřebu Astry GTC s motorem 2.0 Turbo 147 kW lze rozdělit do několika fází. První, sportovní fáze, kdy dáváte „gétécéčku“ do těla, promění auto ve vyprahlou poušť, která nasaje každých 100 kilometrů klidně 20 a dokonce i 22 litrů benzínu. Ručička palivoměru v tomto případě klesá neskutečnou rychlostí a dojezd na nádrž se rapidně zmenšuje. Druhá fáze, kdy využijete sportovních dovedností Astry GTC napůl, znamená spotřebu okolo 15 litrů. To už není taková hrůza, ale ani žádná sláva.

Také můžete úplně zapomenout, že GTC umí uštědřit potupnou porážku větším rybám a jezdit maximálně úsporně. Pokud odoláte pokušení a ani jednou zbytečně nepřišlápnete plyn ani brzdu a nebudete předjíždět, nebude-li to nezbytně nutné, dočkáte se spotřeby kolem devíti litrů, větší podíl jízdy v městském provozu spotřebu zvyšuje na 12 – 14 litrů. Je škoda, že v první fázi neumí být motor trochu úspornější.

Převody
2
3
4
5
6
Pružnost
50 -> 90 km/h   4,3 s 6,3 s    
90 -> 130 km/h     5,8 s 7,2 s  
130 -> 160 km/h       6,0 s  
Otáčky motoru při rychlosti
50 km/h   2400 1600    
70 km/h     2200 1950 1550
90 km/h     2900 2500 2200
110 km/h     3500 3000 2600
130 km/h     4200 3600 3000
160 km/h       4500 3700
180 km/h       5000 4200
Max. rychlosti 90 km/h 140 km/h      

Dvě auta v jednom

Na rozdíl od páté generace golfu a dokonce od prvního i druhého focusu vystavěných na moderním podvozku s víceprvkovým zavěšením zadních kol, stanula nová astra na podvozku klasické koncepce se vzpěrami McPherson vpředu a zádní nápravou s příčným zkrutným U-nosníkem a vlečenými rameny. Ve Volkswagenu i Fordu se možná zaradovali, dokud Opel informace neupřesnil.

Na klasickém podvozku totiž pracují nejmodernější elektronické systémy, a to nejen ABS či elektronický stabilizační systém ESP, ale především systém řízení podvozku IDS Plus (Interactive Driving System) úzce spolupracující s elektronicky řízenými tlumiči CDC (Continuous damping Control). Podobné systémy se dosud objevovaly pouze ve vyšších třídách, ale Opel se rozhodl snést špičkovou elektroniku o několik pater níže.

Díky elektronicky řízeným tlumičům se odpružení přizpůsobuje nerovnostem vozovky a aktivně zabraňuje velkým odskokům brzdících kol. Pokud vjedete do zatáčky příliš rychle, systém CDC přitvrdí odpružení na všech kolech. Je dobré připomenout, že systém IDS Plus umožňující taktéž okamžitou a znatelnou změnu charakteristiky podvozku tlačítkem Sport nedostanete v základní výbavě, za systém si musíte připlatit.

Ale vězte, stojí to za to. I když fanoušek tradičních sportovních vozů zpočátku nevěřícně zakroutí hlavou nad všemi elektronickými systémy, kterými automobilky „pouze maskují neschopnost vyrobit dobrý sportovní hatchback“, nakonec Astře GTC propadne a uzná, že ta elektronika do sebe něco má. Vyzkoušeno! I já jsem zpočátku měl určité pochybnosti, ale první série zatáček nedůvěru vymazala.

Kouzelné tlačítko sport se ukázalo jako dokonale funkční a prospěšné. Pokud vyrazíte na projížďku s deaktivovaným sportovním módem, bude podvozek naladěn komfortně a i se 17palcovými koly ladně překoná běžné nerovnosti českých vozovek. Na zvlněné cestě, další české raritě, se ale ve vyšších rychlostech GTC občas podivně rozhoupe a v zatáčkách nepůsobí nejistějším dojmem.

To ale hovořím o rychlostech výrazně přesahujících 100 km/h. V Komfortním módu ovšem můžete s GTC počítat jako s pohodlným dopravním prostředkem. Hodláte-li sportovat, doporučuji zmáčknout tlačítko Sport. Jako mávnutím kouzelného proutku se Astra GTC přitvrdí a místo komfortního zhoupnutí na nerovnostech mírně poskočí.

opel nizsistredni testy hothatch opel nizsistredni testy hothatch To je znak toho, že můžete podřadit a vyrazit na trať. Se zapnutým sportovním módem se astra vrhá do zatáček s takovou jistotou, že budete mít problém dostat „gétécéčko“ do úzkých. Vytyčený oblouk opíše s neuvěřitelnou jistotou a o přirozené nedotáčivosti nechce ani slyšet. Samozřejmě stabilitě pomáhají i 17palcová kola, ale to není až tak důležité, protože celkový výsledek je impozantní.

Přestože ESP sportovní zážitky neruší a zasahuje až ve chvíli, kdy je skutečně potřeba, chcete-li začít opravdovou zábavu, doporučuji se obrnit trpělivostí, chvíli mačkat tlačítko sport, ESP vypnout a na bezpečném místě vyzkoušet limity auta bez kontroly stabilizačního systému. Mohou vás ujistit, že při průjezdu zatáčkou s autem pod plným plynem si s chutí zakřičíte – to je paráda.

Astra GTC dokáže neuvěřitelné věci, ale znovu připomínám, nezapomeňte na kouzelné tlačítko. To je totiž dále spojeno s řízením a světe div se, také plynovým pedálem. Ve sportovním módu se plynový pedál stává citlivějším, takže se otáčky v určité poloze pedálu zmáčknutím tlačítka Sport zvýší. Změna charakteristiky posilovače není dramatická, ale účinek zlepšuje poskytovanou zpětnou vazbu.

Právě vynikající zpětná vazba od řízení a brzd, mimochodem dostatečně účinných a bez sklonu k vadnutí, korunuje GTC na sportovní hatchback s velkým S, byť se ve skutečnosti jedná o „obyčejnou“ třídveřovou variantu astry s příplatkovým systém IDS Plus a nejsilnějším bezínovým motorem. Pravý konkurent Golfu GTI se jmenuje Astra OPC. Úplně na závěr jsem si nechal řazení.

Proč? Je to jednoduché. O podvozku jsem mohl mít určité pochybnosti, ale tušil jsem, že nezklame. Řízení se Opelu podařilo již u pětidveřového modelu, takže jeho mě komunikativnost potěšila, ale nešokovala, že ovšem Opel spojí motor s šestistupňovou převodovkou, která se kvalitou vyrovná špičkovým převodovkám Fordu nebo Audi, jsem vážně nečekal. Chod řadící páky je hladký.

Páka zakončená ideálně tvarovanou hlavicí přesně poslouchá vaše povely a v krátkých drahách se pohybuje s přesností švýcarských hodinek. Mezi jednotlivými stupni nezaznamenáte sebemenší odpor, pouze v oblasti omezovače musíte rychlost dotlačit. Ale to patří k sportovního folklóru.

Opel umí

Jestliže Opel dosud přešlapoval na místě, je nová astra důkazem, že udělal rázný krok vpřed. Pětidveřové provedení i varianta kombi se, třebaže oděné do dynamického kabátu, orientují především na komfort a praktické využití, Astra GTC místo toho oslovuje sportovní založené řidiče. Přestože sportovně vyhlížející hatchback může pohánět i obyčejná 1.4 s výkonem 66 kW, bude GTC na hezkých kolech vždy vypadat jako žihadlo. Pokud se rozhodnete investovat více prostředků a darujete vozu turbem přeplňovaným zážehový dvoulitr a elektronicky řízený podvozek IDS Plus, zažijete za volantem takovou zábavu, že zapomenete na vysokou spotřebu a třeba občas vrzající sedadlo. Ano, Opel dokázal, že umí.

Plusy

  • atraktivní vzhled
  • výkonný motor s příjemným zvukem
  • kvalitní materiály v interiéru
  • prostorný interiér
  • dobrá ergonomie
  • vynikající jízdní vlastnosti s IDS Plus
  • přesné řazení a řízení

Minusy

  • výhled malým oknem vzad a šikmo vzad
  • vysoká spotřeba při využívání výkonu motoru
  • do interiéru příliš dunící výfuk pod 2000 otáček
  • složité vypínání ESP
Libor Zezulka
Opel Astra GTC
Cena základní sestavy 710 900 Kč
Výbava základní sestavy airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, protiprokluzový systém, stabilizační systém ESP, ABS, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla, tříramenný kůží potažený volant, sportovní podvozek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektricky ovládaná okna, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, autorádio s CD přehrávačem a 6 reproduktorů, 17palcová litá kola, držák na brýle, spodní kryt motoru, sportovní pedály z lehkých slitin Kč
Cena testované sestavy 825 900 Kč
Výbava testované sestavy automatická klimatizace s výdechy topení pro zadní sedadla a chlazené schránky spolujezdce (+12.000,-), bi-xenonové adaptivní světlomety s ostřikovači a mlhové světlomety (+38.000,-), podvozek IDS Plus s adaptivními tlumiči CDC (+33.000,-), radiotelefon CD50 Phone se sedmi reproduktory a ovládání na volantu (+32.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 262 / 4200 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.1 / 7.1 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1070
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1365 / 475
Rozměr pneu: 215/45 R17
Opel Astra GTC
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2614
e) rozchod vpředu (mm): 1488
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano