Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra OPC: První statické dojmy

Diskuze (25)
U příležitosti prezentace nové Astry GTC se v předpremiéře předvedl také ostrý sourozenec se znaky OPC.

Oficiální výstavní premiéra nové Astry OPC se chystá na březnový autosalon v Ženevě. Zástupci médií, která se zúčastnila jízdní prezentace Astry GTC, ale měli možnost seznámit se s novým OPC v předstihu už teď, na konci listopadu.

První testy jsou naplánovány na přelom jara a léta 2012.

Design chystaného hot-hatche vychází z běžné Astry GTC. Změny na karoserii se zaměřily především na funkční vylepšení – to proto se zvětšil hlavní otvor v nárazníku. Po jeho stranách našly místo mlhovek uplatnění mnohem důležitější nasávače vzduchu pro chlazení předních brzd.

Ty jsou zřetelně vidět skrz odlehčená dvacetipalcová kola obouvající pneumatiky Pirelli P Zero. Jedná se o soustavu od renomovaného výrobce Brembo.

Úpravy na zádi také sledují především funkční vylepšení. Zvětšilo se křídlo na dveřích zavazadlového prostoru a výrazné úpravy podstoupil zadní nárazník. Z něj u OPC ustí dvě koncovky výfuku a mezi nimi se nachází difuzor.

Vystavený vůz měl navíc viditelně pozměněnou geometrii zadní nápravy. To je ale zrovna věc, která se může do sériové výroby ještě (na rozdíl od designu) změnit.

Uvnitř se toho už tolik nezměnilo. Volant dostal zploštělý věnec, kontrastní prošívání a hliníkový dekor. Případné pochyby rozežene stříbrno-modrý nápis OPC. Stejné logo se zabydlelo také v otáčkoměru nebo na řadicí páce. Ta je ale jinak skoro stejná jako ve standardní Astře GTC, trochu škoda…

Na středovém panelu se objevila nová tlačítka pro nastavení podvozku a motoru. Režim Tour nahrazuje Sport a místo běžného Sportu je zde prý opravdu ostrý. OPC.

Středobodem interiéru jsou ale skořepinové přední sedačky. Přiměřeně vysoké bočnice sedáku znamenají snadné nastupování, výrazné okraje opěradla naopak slibují slušné boční vedení. Rozsah manuálního nastavení sedadla řidiče nezaostává za verzí GTC.

Exklusivní volbu materiálů naznačuje perforované čalounění sedadel, kontrastní prošívání dveřních výplní nebo černý strop. Jak by ne – Astra OPC míří do nejvyšších pater, jejím soupeřem nemá být nikdo slabší než Volkswageny Golf R a Scirocco R, případně Renault Mégane RS 265.

Tím se otevírá prostor pro méně výkonnou a méně exklusivní verzi, která by se zařadila mezi motory 1,6 Turbo (132 kW) a 2,0 CDTI (121 kW) na jedné straně a OPC 2,0 Turbo (206 kW) na straně druhé.

Opel Astra OPC - srovnání s konkurencí
ZnačkaOpelAlfa RomeoRenaultMazdaVolkswagen
ModelAstra OPCGiulietta QVMégane RS3 MPSGolf R
Převodovka6M6M6M6M6M 4x4
Zdvihový objem [cm3]19981742199822611984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]206/-173/5500184/5500191/5500199/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/-300/1900340/3000380/3000350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250242245250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-6,86,16,15,7
Komb. spotřeba [l/100 km]-7,68,49,68,5

Lidé z Opelu na tuto námitku připouští, že úvaha je to správná. Do boje s wolfsburskými Golfy GTI a GTD by se mohl pustit benzinový i dieselový hot-hatch od Opelu. Nic ale zatím není definitivně rozhodnuto, Opel chce nejprve uspokojit ty nejnáročnější zákazníky. Jestli bude dost těch, pro které bude OPC příliš ale z nabídky Astry GTC si taky vybrat nedokáží, přijdou na řadu i další motory.



Diskuze (25)
30. 12. 2011 11:26
Re: OPEL
On ten interier taky, jinak souhlas, mně se líbí i onen údajně tak boubelatý hatch a kombík, jsem zvědav, jetsli to dokompletujou CCčkem. Ten design je vyvážený a dotažený snad jako nikde, a ti, co tady mleli o přemíře tlačítek by se měli pořádně podívat do nového Focuse ( o jeho alter ego Hyundai ani nemluvě). Fordu je mi líto, s Opela mám radost. :yes:
30. 12. 2011 11:23
Re: ako pise kolega vyssie
:yes: :yes:
30. 12. 2011 11:23
Re: ako pise kolega vyssie
:yes:
Avatar - Rubb
30. 11. 2011 06:15
Re: Opel Astra OPC...
Ono už ani to BMW není žádná sláva... 3 válec v turbu, M5 bez vysokootáčkové atmosféry, design nové jedničky, atd. - to fakt neee :no:
Avatar - B-KILL
30. 11. 2011 04:34
Opel Astra OPC...
Podla mojho nazoru je pekne auto, ale tie kolesa sa fakt brutal >:D podla mna to auto bude jazdit v celku dost dobre... ved podvozky napriec celou radou oplov ladi alebo aspom dopomaha ladit lotus, takze to nebude urcite zle... ;-) teda co ja viem min poslednu generaciu, preto sa aj novinary prestali stazovat na ich jazne vlastnosti... ja osobne som mal moznost odviest sa za posledne obdobie roznymi novymi oplami, vdaka kamosovi co u nich pracuje, a musim povedat ze pohoda podla mojno nazoru, ako bmw to nieje ale relativne sportove a prijemne to je ;-)