Opel Astra OPC: První statické dojmy
Oficiální výstavní premiéra nové Astry OPC se chystá na březnový autosalon v Ženevě. Zástupci médií, která se zúčastnila jízdní prezentace Astry GTC, ale měli možnost seznámit se s novým OPC v předstihu už teď, na konci listopadu.
První testy jsou naplánovány na přelom jara a léta 2012.
Design chystaného hot-hatche vychází z běžné Astry GTC. Změny na karoserii se zaměřily především na funkční vylepšení – to proto se zvětšil hlavní otvor v nárazníku. Po jeho stranách našly místo mlhovek uplatnění mnohem důležitější nasávače vzduchu pro chlazení předních brzd.
Ty jsou zřetelně vidět skrz odlehčená dvacetipalcová kola obouvající pneumatiky Pirelli P Zero. Jedná se o soustavu od renomovaného výrobce Brembo.
Úpravy na zádi také sledují především funkční vylepšení. Zvětšilo se křídlo na dveřích zavazadlového prostoru a výrazné úpravy podstoupil zadní nárazník. Z něj u OPC ustí dvě koncovky výfuku a mezi nimi se nachází difuzor.
Vystavený vůz měl navíc viditelně pozměněnou geometrii zadní nápravy. To je ale zrovna věc, která se může do sériové výroby ještě (na rozdíl od designu) změnit.
Uvnitř se toho už tolik nezměnilo. Volant dostal zploštělý věnec, kontrastní prošívání a hliníkový dekor. Případné pochyby rozežene stříbrno-modrý nápis OPC. Stejné logo se zabydlelo také v otáčkoměru nebo na řadicí páce. Ta je ale jinak skoro stejná jako ve standardní Astře GTC, trochu škoda…
Na středovém panelu se objevila nová tlačítka pro nastavení podvozku a motoru. Režim Tour nahrazuje Sport a místo běžného Sportu je zde prý opravdu ostrý. OPC.
Středobodem interiéru jsou ale skořepinové přední sedačky. Přiměřeně vysoké bočnice sedáku znamenají snadné nastupování, výrazné okraje opěradla naopak slibují slušné boční vedení. Rozsah manuálního nastavení sedadla řidiče nezaostává za verzí GTC.
Exklusivní volbu materiálů naznačuje perforované čalounění sedadel, kontrastní prošívání dveřních výplní nebo černý strop. Jak by ne – Astra OPC míří do nejvyšších pater, jejím soupeřem nemá být nikdo slabší než Volkswageny Golf R a Scirocco R, případně Renault Mégane RS 265.
Tím se otevírá prostor pro méně výkonnou a méně exklusivní verzi, která by se zařadila mezi motory 1,6 Turbo (132 kW) a 2,0 CDTI (121 kW) na jedné straně a OPC 2,0 Turbo (206 kW) na straně druhé.
Opel Astra OPC - srovnání s konkurencí | |||||
Značka | Opel | Alfa Romeo | Renault | Mazda | Volkswagen |
Model | Astra OPC | Giulietta QV | Mégane RS | 3 MPS | Golf R |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1742 | 1998 | 2261 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 206/- | 173/5500 | 184/5500 | 191/5500 | 199/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/- | 300/1900 | 340/3000 | 380/3000 | 350/2500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 242 | 245 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 6,8 | 6,1 | 6,1 | 5,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 7,6 | 8,4 | 9,6 | 8,5 |
Lidé z Opelu na tuto námitku připouští, že úvaha je to správná. Do boje s wolfsburskými Golfy GTI a GTD by se mohl pustit benzinový i dieselový hot-hatch od Opelu. Nic ale zatím není definitivně rozhodnuto, Opel chce nejprve uspokojit ty nejnáročnější zákazníky. Jestli bude dost těch, pro které bude OPC příliš ale z nabídky Astry GTC si taky vybrat nedokáží, přijdou na řadu i další motory.