Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa 1,4 turbo: 88 kW a černobílý design

David Bureš
Diskuze (14)
Nová benzinová čtrnáctistovka bude pro běžnou Corsu dostupná od letošního léta.

Nabídku motorů pro Opel Corsa rozšíří přeplňovaný benzinový 1,4 turbo ecoFlex o výkonu 88 kW. Tato jednotka bude od léta dostupná pro třídveřovou i pětidveřovou Corsu. Už nyní je však k dispozici pro varianty All Black a All White.

Přeplňovaná čtrnáctistovka nabízí maximální točivý moment 175 Nm, který je dostupný od 1750 min-1. Motor je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou, v duchu dnešního trendu pak ve výbavě nechybí start-stop systém.

Corsa s tímto agregátem zrychlí z 0-100 km/h za 10,3 sekundy a jede maximální rychlostí 195 km/h. třídveřová i pětidveřová varianta v kombinovaném cyklu dle evropské normy spotřebuje 5,5 litru benzinu na 100 kilometrů. To odpovídá 129 gramům CO2 na jeden kilometr

Na podzim se v Corse objeví nová generace manuální převodovky. Ta přinese přesnější a hladší řazení. Konstruktérům se podařilo snížit tření a síly nutné k řazení. Základ převodovky byl přepracován – zařízení dostane nové převodové stupně a modifikované díly, jako jsou například tyče řazení a vidlicová hřídel.

Motor 1,4 turbo ecoFlex debutuje v nových variantách All Black a All White, které rozšiřují nabídku barevných verzí Color Edition. Ty jsou mezi zákazníky v oblibě, více než 18 % třídveřových Opelů Corsa prodaných v Evropě během prvních pěti měsíců letošního roku byly v těchto barevných verzích.

Názvy All Black a All White naznačují, jak tyto Corsy budou vypadat. Zatímco ta první má karoserii v tmavém odstínu Carbon Flash, ta druhá používá bílou Casablanca. S těmito barvami ladí i speciální 17palcová pětipaprsková kola v dvoubarevném provedení.

Skla jsou zatmavená, koncovka výfuku je chromovaná. Po vzoru ostatních variant Color Edition výbava zahrnuje snížený, sportovně naladěný podvozek.

Uvnitř obou variant jsou použity sedačky se stříbrnými švy, pedály z lehkých slitin a multifunkční volant s koženým věncem. Rádio s CD přehrávačem pak podporuje MP3, USB vstup je za příplatek.

David Bureš
Diskuze (14)
1. 9. 2012 21:43
Re: Pomalá
Trefil si hřebík na hlavičku. Současné Opely jsou příšerně těžká auta (např. Isignia má oproti nové Mazdě 6 nadváhu více než 3 metráky!!! A to jsou to stejně velká auta. Beru v úvahu základní šestku 2,0 (neznáme zatím výkony EU specifikace, předpokládám základ asi 100kW a lepší kolem 120kW jako má CX-5 a pak ten 2,5 cca140kW) a 1,6T 132kW. A taky jsou to auta s hodně dlouhými převody. Měl jsem kdysi Vectru B 1,8 a z ní jsem pak přesedl do Mazdy 6 2,0 benzín GG/GY a rozdíl v převodech byl obrovský. Myslím že odpověď na tvůj dotaz v závěru je kombinace vysoké hmotnosti a dlouhých převodů.
Avatar - Little Boy
29. 6. 2012 15:00
Re: Pomalá
No hlavne to ma na preplnovanou 1,4 strasne maly kroutak , mam pocit ze i koncernova 1,2 tsi ho ma vetsi.
21. 6. 2012 23:15
Re: Dotaz
Tento uz zrejme nie je od Fiatu, ale starsi 1.4 NEL mal byt T-Jet 88kW, resp. Oplom modifikovana verzia na zaklade Tjetu, nove 1.4 Turbo 140k uz nie je vobec Multiair, ma to klasicke vackove hriadele. Ak je toto novy 1.4Ecotec [odkaz] [odkaz] ,tak to nie je urcite Fiat 1.4 MA: [odkaz] [odkaz]

Toto v Corse bude zrejme len dalsia modifikacia starsieho T-Jetu, pohrobok spoluprace GM/Fiat, kedze to ma mat spotrebu 5.5, Tjet bol zravejsi a by mal normu asi 6.5.
1.4 Turbo je VVTi motor z roku 2011, to uz je davno po ich spolupraci.

Ropaky ma Opel od Fiatu 1.3 a v GM modifikovany JTD 2.0. 2.0 v Opli/GM je mierne iny, nez v modeloch Fiatu, aj ked maju rovnake vykony. Je to este pozostatok spoluprace Fiat/GM. 1.7 CDTi je od Isuzu u starsich aut (napr. Astra H), nove verzie uz neviem kto robi.

S tym zrychlenim to bude nejaka ftakovina, lebo napr. Punto so 120k ropakom robi 100ku za 9.6s, 100k atmobenzin to dokaze za 10.8s a 135k Turbo za 8.5sek.
21. 6. 2012 18:33
Re: Pomalá
Mohl bys to nějak přiblížit? To mě docela zajímá. :-)
21. 6. 2012 17:39
Re: Pomalá
iude, pozor co pises. Prepokladam, ze tato Corsa to na prvy prevodovy stupen neurobi. Ibaze, jednicku z neutralu nepocitas. Sam pises: "... stovku na dvojke (dlhšie/ťažšie prevody), alebo až trojke (kratšie/ľahšie prevody)."
P.S. Ten udaj o zrycleni je pre Opel fiasko. Predaju ti auto s imidzom dravca za kopu prachov a potom ta opecie Fabia. Brrrr zazitok!