Opel Corsa: První jízdní dojmy

Opel Corsa: První jízdní dojmy

 
 

Loni Corsa prodělala velký technický upgrade, letos přichází vizuální facelift. Model 2011 jsme vyzkoušeli se dvěma motory CDTI.

Přesně před rokem Opel uvedl v aktuální generaci městského hatchbacku Corsa hned několik technických inovací – nově naladěný podvozek, přenastavený posilovač řízení a modernizované motory. Více se dočtete v článku Opel Corsa 2010: První jízdní dojmy.

Opel chce pokračovat cestou neustálých inovací. S půlročním až ročním intervalem by proto měla být na trh postupně uváděna další vylepšení aktuální generace Corsy.

S 350 tisíci prodanými kusy v loňském roce se Corsa stala nejúspěšnějším modelem Opelu, v počtu registrací v Evropě je pak pátým nejžádanějším modelem. Celoevropsky přitom 60 % zákazníků volí pětidveřovou verzi.

Situace v ČR je poněkud odlišná. Loňský rok zaznamenal 740 registrací, což českému autu roku 2007 nestačí na víc než 15. místo v daném segmentu. Čtyři z pěti majitelů Corsy přitom dali přednost praktičtější pětidveřové karoserii.

JAKE.AUTO.CZ: Opel Corsa D (všechny testy a další články)

Letošní jaro přináší designový facelift. Hlavní změnou je nový nárazník s podstatně širším středovým otvorem a vertikálními rámečky kolem mlhovek. Tyto změny auto opticky rozšiřují a zároveň design přibližují vzhledu modelů Astra, Insignia a Meriva. To samé platí pro novou masku chladiče s více chromovanými elementy a novým logem.

Novinkou je také denní svícení, upraven byl design předních světel a od faceliftu jsou i pro Corsu dostupná adaptivní světla AFL.

Nabídka laků se rozšířila na 15 barev, z nich je nová světle zelená, azurová, oranžovo-hnědá Henna a světlá nažloutlá Guacamole (vizte galerii). Úspěch designové verze Color Line/Color Edition (18-20 % prodejů) s černou střechou, koly a světly vedl Opel k zařazení další podobné varianty. Jmenuje se Linea Pack a vyznačuje se rychlými pruhy, koly a zrcátky v jedné ze tří barev: bílá, černá nebo stříbrná.

Protože po motorické stránce na nás žádné zásadní novinky nečekaly, rozhodli jsme se novinářskou prezentaci, pořádanou v rakouském Burgenlandu, využít zejména k vyzkoušení motorizací, se kterými jsme zatím neměli tu čest v redakčním testu.

Opel Corsa pětidveřová - ceny na českém trhu
Motor1,3 DTC1,3 DTE ecoFlex1,3 DTR1,7 DTS
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1248124812481686
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400070/400070/400096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/1750-2250190/1750-3250210/1750-2500300/2000-2500
Max. rychlost [km/h]163177173200
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,912,312,39,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,23,54,44,5
Cena Selection [Kč]290.900,-299.900,---
Cena Enjoy [Kč]349.900,--371.900,--
Cena Sport [Kč]--356.900,-391.900,-
Cena Cosmo [Kč]--364.900,-404.900,-

Corsa 1,7 CDTI/96 kW

Jako první volíme nejsilnější z běžných motorů, který se do Corsy instaluje. Je jím turbodiesel 1,7 CDTI o výkonu 96 kW (typ A17DTS) – nejnovější evoluce konstrukčně přeci jen staršího litinového čtyřválce, původem od Isuzu.

Motor zásobuje přední kola nekompromisními 300 Nm. K tomu využívá šestistupňovou, relativně dlouze poskládanou, manuální převodovku, která je osazena tuhou spojkou. Zvýšený odpor pedálu ale spojka vynahrazuje alespoň krátkým chodem.

V těch úplně nejnižších otáčkách toho motor příliš nezmůže. Rozjezdy z klidu nebo velmi nízkých rychlostí je proto potřeba řešit vždy zařazením jedničky, na dvojku motor zhasíná. S rostoucími otáčkami se postupně sbírá – bez turboefektu, ale s postupným náběhem účinku přeplňování. Od 2000 min-1 pak motor jede naplno a Corse propůjčuje špičkovou dynamiku. Efektivní maximum otáček pro jízdu je v extrémních 4500 min-1. Omezovač je ještě o 500 min-1 dál, ale v tomto pásmu už akcelerace vadne.

Maximální rychlost 200 km/h se zdá být bez problémů dosažitelná, vzhledem k tomu, jak velká je výkonová rezerva.

TEST Hyundai i20 1,2 vs. Opel Corsa 1,2 – Dva z jednoho města

Podvozkově se Corsa 1,7 CDTI chová ukázkově. Těžký motor v přídi sice naznačuje sklon k nedotáčivosti, ve skutečnosti má ale zatížená přední náprava vynikající mechanickou přilnavost. Přední kola proto v zatáčkách poslušně stáčí auto podle přání řidiče. Reakce jsou přitom vždy přesné a pohotové, navíc okořeněné trochou zpětné vazby. Samozřejmostí je také solidní směrová stabilita.

Hlavní nevýhodou této verze tedy zůstává v absolutní rovině vysoká cena – se třemi dveřmi stojí 1,7 CDTI od 376.900,- Kč. Obecně pak stejně jako u ostatních verzí Corsy vadí především malá zpětná zrcátka a nepříjemně vysoký posaz na místě předního spolujezdce.

Opel Corsa pětidveřová - ceny na českém trhu
Motor1,0 XEP1,2 XER1,2 XER1,4 XER1,4 XER
Převodovka5M5M5MA5M4A
Zdvihový objem [cm3]9981229122913641364
Válce/ventily3/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]48/530063/560063/560074/600074/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]90/4000115/4000115/4000130/4000130/4000
Max. rychlost [km/h]155172172180172
Zrychlení 0-100 km/h [s]18,213,614,911,913,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,35,15,56,3
Cena Selection [Kč]214.900,-232.900,-257.900,-252.900,--
Cena Enjoy [Kč]-286.900,-311.900,-306.900,-331.900,-
Cena Color Edition [Kč]-299.600,-324.600,-319.600,--
Cena Sport [Kč]-271.900,-296.900,-291.900,-316.900,-
Cena Cosmo [Kč]-284.900,-309.900,-304.900,-329.900,-

Corsa 1,3 CDTI ecoFlex/70 kW

Úsporná Corsa ecoFlex je čtenářům Auto.cz dobře známá. Loni jsme nejprve vyzkoušeli třídveřové provedení (Opel Corsa 1,3 CDTI EcoFlex – Pozor, šetřím), poté jsme měli tu čest s pětidveřovou úspornou Corsou (Opel Corsa 1,3 CDTI EcoFlex – Usměvavý aktivista), u které jsme zkoušeli, zda ujede 1000 km bez dotankování.

Právě v roce 2010 Corsa ecoFlex posílila z 55 na 70 kW a snížila si kombinovanou spotřebu z 4,3 na 3,8 l/100 km. Pro rok 2011 připravil Opel další vylepšení (zejména funkci Auto Start/Stop) a výsledkem je snížení spotřeby na 3,5 l/100 km, přičemž emise CO2 mají hodnotu 94 g/km. Pětidveřová verze vykazuje údaje 3,6 l/100 km a 95 g/km.

Za čtyři modelové roky od uvedení původní Corsy ecoFlex v roce 2008 stoupl výkon o 27 % a současně se spotřeba snížila o 22 %.

Funkce Start/Stop je výsledkem vývoje přímo u Opelu. V činnosti je vždy, pokud je motor zahřátý, akumulátor dostatečně nabitý (jedná se o AGM baterii) a jeho teplota přesahuje 0°C a současně vnější teplota neleží pod -10°C. Motor sám zhasíná na neutrál už při 5 km/h.

Zajímavou specialitou je indikace vypnutí motoru v otáčkoměru. Ten má dvě pozice – off a autostop. Řidič tak snadno pozná, jestli motor zhasnul omylem nebo v důsledku používání Start/Stop, přístrojový štít se přitom obejde bez známého piktogramu startéru.

Do konce roku 2011 chce Opel rozšířit tuto verzi Start/Stop na všechny své hlavní modely.

Paříž 2010: Opel ecoFLEX

V praxi jsme se v kombinovaném provozu při snaze o úspornou jízdu dostali na průměr 3,9 l/100 km. Běžná jízda s občasným využíváním dynamického potenciálu motoru spotřebu zvýší na realističtějších 4,5 l/100 km. Na autě byly místo standardních úsporných pneumatik zimní Pirelli Sottozero.

Třináctistovka potěšila dynamickými schopnostmi v běžných rychlostech – rozdíl proti 1,7 CDTI není tak markantní, jak naznačuje odstup 26 kW a 110 Nm. Zásadním rozdílem je však pětistupňová převodovka s prodlouženými převody, která se vyznačuje velkými přeskoky a tudíž nedává řidiči velkou volnost při volbě převodu.

Standardní verze 70kilowattového 1,3 CDTI (A13DTR) tento nedostatek odstraňuje instalací šestistupňové převodovky. Nejen ona ale má za následek, že tato verze nedosahuje v normovaném cyklu tak nízkých hodnot spotřeby.

Podvozkově ecoFlex na plnotučnou dieselovou Corsu nestačí. Kombinace vysokoprofilových pneumatik s celkově měkčím naladěním dělá z úsporného provedení auto, které nemění směr zdaleka tak ochotně. Chybí sebejisté chování, přesto je ale Corsa ecoFlex nezáludná a dobře ovladatelná.

Dvojice dieselových motorů není tím jediným, co jsme v Rakousku vyzkoušeli – využili jsme také možnosti projet se s aktuální Corsou OPC. Jízdní dojmy přineseme v samostatném článku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Corsa: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Opel Corsa 2015: Nové motory, převodovky i šasi Opel Corsa 2015: Nové motory, převodovky i šasi

Opel v předstihu před pařížskou světovou premiérou…

Chevrolet Agile: Jihoamerický bratranec Corsy po modernizaci Chevrolet Agile: Jihoamerický bratranec Corsy po modernizaci

Na brazilském trhu se začíná prodávat modernizovaný…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…