Opel eviduje přes 20.000 objednávek na vůz Adam
Motorističtí novináři jsou ohledně prodejních šancí nového modelu Adam poměrně skeptičtí. Opel nechce konkurovat levným značkám, ale spíše Mini, případně a Fiatu 500. A upřímně, image jednoho z nejstarších dosud existujících výrobců automobilů není nejlepší. S jednotlivými výrobci se obecně pojí dlouhá léta, ať už v negativním, nebo pozitivním smyslu slova. O její zvýšení se má právě tohle stylové autíčko postarat.
Jak je dobře známo, evropskou divizi General Motors (včetně sesterské značky Vauxhall) sužují vleklé finanční problémy. Adam pro ni určitě není záchranou, ale mohl by jí významnou měrou pomoci. Poptávka po minivozech, které nenabízejí jenom přemisťování z bodu A do bodu B, ale trochu více, zkrátka roste. Opel oficiálně prohlásil, že eviduje již přes 20.000 závazných objednávek. Pro úplnost dodejme, že se novinka zatím nabízí se zážehovými motory 1,2 l/51 kW a 1,4 l/64, respektive 74 kW.
Na to, zda bude mít Adam s širokou možností individualizace (až 61.000 kombinací barev exteriéru a 82.000 uvnitř) obchodní úspěch, si budeme muset počkat. Evropský prodej začal v polovině ledna, objednávat jej šlo již loni v listopadu. V Německu stojí základní verze 11,5 tisíce eur (zhruba 294.600 Kč), český dovozce ceny zatím nezveřejnil. U nás Opel v nejmenší automobilové kategorii dlouhou nepůsobil. Druhá generace Agily, dvojče Suzuki Splash, byla z nabídky importéra pro nezájem zákazníků stažena již v květnu 2010.