Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia poprvé naživo: Tenhle liftback je vážně krásný!

David Bureš
Diskuze (111)
Druhé generaci Insignie to vážně sekne. Jak je však na tom z hlediska prostornosti a velikosti zavazadelníku?

V souvislosti s Opelem se nyní řeší hlavně změna jeho majitele, až se trochu zapomnělo na to, že německá automobilka v Ženevě prezentuje druhou generaci modelu Insignia. A zapomenout na tenhle automobil by byla vážně škoda, protože z designového pohledu se nová Insignia povedla. Vypadá opravdu krásně!

Automobilka tvrdí, že nová Insignia se inspirovala konceptem Monza, který se světu poprvé představil na podzim 2013. Když však oba vozy porovnáte, zjistíte, že se změnilo hodně, náznak přídě bezmála čtyři roky starého konceptu však v nové Insignii přece jen najdete. Ať už se inspirace brala kdekoliv, tou nejdůležitější zprávou je ta, že to nové Insignii vážně sluší. Tohle auto přináší do střední třídy svěží vítr a bude nepochybně patřit mezi nejhezčí modely své kategorie.

Tam, kde předchůdce působil poněkud otyle, je novinka maskulinní a atletická. Už svými křivkami dává najevo, že se v případě liftbacku podařilo mezigeneračně ušetřit až 175 kilogramů a v případě kombi dokonce až 200 kg. Insignii to přitom sluší nejen při pohledu na výraznou příď, ale také zezadu. Zadní partie jsou přitom pojaty elegantněji než ty přední s přísně vyhlížejícími světlomety a velkou maskou chladiče.

Jestliže exteriér používá podobné designové prvky jako modernizovaná Zafira nebo Mokka X, interiér nezapře inspiraci s o segment menší Astrou. Především horní část palubní desky s vlnovkou kolem obrazovky multimediálního systému je prakticky shodná jako v Astře. Celkově je však Insignia pojata luxusněji, a to přestože je v interiéru použita záplava plastů. Ty každopádně vypadají kvalitně, úroveň zpracování je podobná jako v Astře.

Volant se příjemně drží a sedačky jsou pohodlné, což je u Opelu v poslední době zvykem. Mluvíme každopádně o příplatkových, elektricky nastavitelných sedadlech s nastavitelnou délkou sedáku a výrazným bočním vedením. Insignia pak následuje trend, a tak se před řidičem objevuje digitální obrazovka, digitální tachometr nicméně zůstává obklopen analogovými přístroji. To je možná trochu škoda, protože zvolené řešení působí trochu lacině. Nestálo by za to mít už digitální celý přístrojový štít?

Vzadu je dostatečný životní prostor, v liftbacku (tzv. Insignia Grand Sport) je nicméně znatelná svažující se střecha. I proto se tu sedí na nízko uložené lavici. Kombi (Insignia Sports Tourer) je díky většímu prosklení vzdušnější a vyšší střeše prostornější, nízká lavice je ale i zde.

A jak je na tom nová Insignia z hlediska zavazadelníku? Přístup do něj dokáže u liftbacku zmást, protože na první pohled tu není žádné tlačítko. Stačí ale zmáčknout logo Opelu na víku a páté dveře míří vzhůru. Kufr liftbacku je mezi podběhy 96 centimetrů široký, dlouhý 106 cm a pod plato vysoký 50 cm. Kombík je od pohledu podstatně větší, což dokazují i změřené údaje. Na délku má 112 centimetrů, na šířku 102 cm a na výšku 41 cm.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (111)
Avatar - Ozzman
8. 3. 2017 07:29
Re: V com je krajsi ako napr. Superb?
Máme na Kuze už 5 tisíc na novém motoru, ještě tak 15 a bude ámen >:-[] 8-s
8. 3. 2017 06:20
Re: No sláva!
tezko mohl opel v cine ukoncit aktivity, kdyz tam zadne ani nezacal - to byla ostatne politika GM, na kterou v nemecku nadavali, ze opel byl pouze evropskym vyrobcem a nemohl nakrocit na rozvijejici se trhy jako ostatni nemecka konkurence.
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2017 22:17
Re: No sláva!
Nevím, co tam prodával nebo neprodával Opel, ale měl jsem zato, že Buick je v Číně úspěšný. A ukončení čínských aktivit Opelu dávalo docela smysl, když Buick je to samé v bledě modrém a zřejmě s vyšší marží.
Avatar - O5kar
7. 3. 2017 20:38
Re: No sláva!
Kvalita vzroste a Opel získá opět trhy, třeba v Číně, kde se začne pravděpodobně vyrábět pod nákým derivátem. A nebude to Buick, který tam jako amerikanofil moc netáhl. Viz třeba: [odkaz]
7. 3. 2017 19:08
Re: V com je krajsi ako napr. Superb?
Jen upřesním, že ta kůže je pouze perforovaná. Odvětrávání by tam být nemělo. Perforace je lepší než nic, ale pořád si myslím, že by bylo lepší, kdyby měli nějakého nástupce výbavy GTA. Bodykit by ani být nemusel.