Superdiesel pro Opel Insignia (2012): 2,0 Biturbo CDTI (143 kW, 400 Nm)
Opel rozšiřuje nabídku motorů pro model Insignia o vznětový dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním. Motor bude k dispozici se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou, k dispozici je i systém pohonu všech kol.
Jednotka 2,0 Biturbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1. Dosud nejsilnějším nabízeným turbodieselem pro Insignii byl čtyřválec 2,0 CDTI se 118 kW a 350 Nm.
Konkurenční Citroën C5 a Peugeot 508 používají vznětový2,2 HDi se 150 kW a 450 Nm. Ford Mondeo s dieselovým 2,2litrem disponuje výkonem 147 kW a točivým momentem 420 Nm.
V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou je 2,0 Biturbo CDTI doplněn o start-stop systém. I díky němu Insignia vybavená tímto motorem pohánějícím přední kola v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,9 litrů nafty na 100 km. Taková Insignie zrychlí z 0-100 km/h za 8,7 sekund a jede až rychlostí 230 km/h.
Ceny Insignie sedan s novým dieselovým motorem u našich západních sousedů začínají na částce 33.405 euro. Nejlevnější Insignie Sports Tourer s motorem 2,0 Biturbo CDTI v Německu přijde na 34.645 euro.
O tom, že Opel začne prodávat Insignii s dvojitě přeplňovaným vznětovým dvoulitrem, se hovořilo již před dvěma roky. Německá automobilka ale nakonec prodej nezahájila, údajně nebyla spokojena s výkony, jakých agregát v této době dosahoval. Svoji roli zřejmě sehrála i světová ekonomická recese a obavy o to, jak by se Insignie s tímto turbodieselem prodávala. Motor tehdy disponoval výkonem 140 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm při 2000 min-1.
Jaká Insignia Sports Tourer s tímto motorem byla, se dočtete v článku Opel Insignia Sports Tourer: První jízdní dojmy.
Opel Insignia - Technická data nového motoru 2,0 Biturbo CDTI | ||||
Motor | 2,0 CDTI | 2,0 Biturbo CDTI | 2,0 CDTI | 2,0 Biturbo CDTI |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 118/4000 | 143/4000 | 118/4000 | 143/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 350/1750-2500 | 400/1750-2500 | 350/1750-2500 | 400/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 218 (215) | 230 (229) | 215 (213) | 228 (225) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 (9,6) | 8,7 (8,8) | 10,2 (10,5) | 8,9 (9,0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 (5,7) | 4,9 (5,9) | 5,6 (6,4) | 5,4 (6,4) |