Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Superdiesel pro Opel Insignia (2012): 2,0 Biturbo CDTI (143 kW, 400 Nm)

David Bureš
Diskuze (121)
Insignia dostala nový vznětový čtyřválec s dvěma turbodmychadly.

Opel rozšiřuje nabídku motorů pro model Insignia o vznětový dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním. Motor bude k dispozici se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou, k dispozici je i systém pohonu všech kol.

Jednotka 2,0 Biturbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1. Dosud nejsilnějším nabízeným turbodieselem pro Insignii byl čtyřválec 2,0 CDTI se 118 kW a 350 Nm.

Konkurenční Citroën C5 a Peugeot 508 používají vznětový2,2 HDi se 150 kW a 450 Nm. Ford Mondeo s dieselovým 2,2litrem disponuje výkonem 147 kW a točivým momentem 420 Nm.

V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou je 2,0 Biturbo CDTI doplněn o start-stop systém. I díky němu Insignia vybavená tímto motorem pohánějícím přední kola v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,9 litrů nafty na 100 km. Taková Insignie zrychlí z 0-100 km/h za 8,7 sekund a jede až rychlostí 230 km/h.

Ceny Insignie sedan s novým dieselovým motorem u našich západních sousedů začínají na částce 33.405 euro. Nejlevnější Insignie Sports Tourer s motorem 2,0 Biturbo CDTI v Německu přijde na 34.645 euro.

O tom, že Opel začne prodávat Insignii s dvojitě přeplňovaným vznětovým dvoulitrem, se hovořilo již před dvěma roky. Německá automobilka ale nakonec prodej nezahájila, údajně nebyla spokojena s výkony, jakých agregát v této době dosahoval. Svoji roli zřejmě sehrála i světová ekonomická recese a obavy o to, jak by se Insignie s tímto turbodieselem prodávala. Motor tehdy disponoval výkonem 140 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm při 2000 min-1.

Jaká Insignia Sports Tourer s tímto motorem byla, se dočtete v článku Opel Insignia Sports Tourer: První jízdní dojmy.

Opel Insignia - Technická data nového motoru 2,0 Biturbo CDTI
Motor2,0 CDTI2,0 Biturbo CDTI2,0 CDTI2,0 Biturbo CDTI
Pohon4x24x24x44x4
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1956195619561956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]118/4000143/4000118/4000143/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1750-2500400/1750-2500350/1750-2500400/1750-2500
Max. rychlost [km/h]218 (215)230 (229)215 (213)228 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,5 (9,6)8,7 (8,8)10,2 (10,5)8,9 (9,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,1 (5,7)4,9 (5,9)5,6 (6,4)5,4 (6,4)

David Bureš
Diskuze (121)
6. 12. 2011 10:43
Re: Evoluce
No ja mam napr. z insignie pocit o pol triedy lepsieho auta, ako konurenti. Teda ked sa bavime iba o sedeni za volantom. Velkostou mi pride porovnatelne rovnaky (akurat viac oblklada posadku), ale dojmom (najma v svetlom prevedeni interieru) a dlhou kapotou je na tom lepsie.
Kazdopadne je to vec vkusu.
Podla mna je insignia podcenovana kvoli par faktom a par mytom. Fakt je, ze kufor naozaj napriek dlzke (kombi 4,9m) je relativne maly (na druhu stranu je tam full rezerva 18"). Myty su to, ze to ma maly interier. Interier je dostatocne velky aj nadpriemerne pohodlny (a to najma vzadu su na tom konkurenti horsie), akurat designovo posobi (na niekoo) stiesnene, na ineho "pevne".
Aj odkldacich priestorov je dost (do dveri sa zmesti aj 1,5l flasa :D).

Ale v com to auto vynika - je pohodlie a komfort. S tym autom je naozaj radost cestovat na dlhe trasy. Tiez ako bonus pridavam, celkom slusny raid. Na danu dlzku auta, sa otoci na malom priestore.

Jeho najvacsou slabinou je hmotnost. Najma pri rozbehoch je to citit.
5. 12. 2011 20:21
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Popravde jsem tvoje postoje tak nejak odhadoval, presto diky za (na tebe velice) primou odpoved. Osobne se ztotoznuju s laskou k Porsche, to jsou opravdu vsestraně fantasticke stroje. :yes:
4. 12. 2011 18:51
Re: typicky opel
Ano je pravda ze sem to s tim krasnym prehnal :-) ale vztahoval sem to prave na ty pneumatiky ktere moc siroky nejsou tak i presto se auto na silnici chova jiste :-)
Avatar - Uhlik
3. 12. 2011 23:33
Re: A zase ta hmotnost...
Kedze tie 20" mam na aute, tak o tom asi nieco viem.. takisto 18 mam na aute, takze tiez o tom mozem nieco vediet. Zimne gumy Nokian WRG2 za 120€ jednu, take boli ceny minuly rok, ak neverite, tak vam vyhrabem fakturu... A 18 za 150€ kupis Barum Polaris 3, co nie je uplne zla guma, alebo teda par € priplatis a mas BF Goodrich...

Dnes vies realne kupit napr. Hankooky alebo Fuldy na Insigniu (rychlostny index V). Na nete som ich nasiel od 170 €. To su normalne znacky pre mna, ziadna Cina, takze ziadnych 1000 sa ani nahodou nekona, to je somarina.

A ja teda malokedy nakupujem za cennikove ceny, urcite sa daju najst aj lacnejsie.

Ano, spickove pneu (Michelin, Continental, Goodyear atd) budu stat viac, nie je vsak ziadna nutnost ich na aute mat a napriklad s Fuldou nic neriskujes.

Este k tomu, co sa da za aku cenu zohnat original v Opli, v priplatkovej vybave su disky napr. 19 za 600€, 20" stoja 1330€ a to su prosim pekne predrazene ceny oficialnych dealerov, vazne si myslite, ze sa to neda zohnat lacnejsie ?
Avatar - demolition
3. 12. 2011 20:12
Re: A zase ta hmotnost...
Takže Dunlop winter 4D 225/50 R17 153€ a R18 230€... a že som prešiel tých eshopov, SK CZ PL.

Takže som to riešil 17 disky + R17 pneu, tam je skoro ten liter, pri prezúvaní na 18 by to vyšlo rovnako.

4x 20tky + pneu za 1000€ ? Akurát tak za jedno koleso....