Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia (2012): Nový 1,4 Turbo (103 kW) a silnější 2,0 Turbo (185 kW)

11. 8. 2011 • 12:40
6
15
Zobrazit náhledy (6)
opel novemodely frankfurt2011 strednitrida
Opel zveřejnil podrobnosti k dílčí modernizaci modelu Insignia. Chystají se nové motory i nové prvky výbavy.

Vlajková loď Opelu od svého uvedení na konci roku 2008 dosáhla přes 400 tisíc prodaných kusů. O další udržení zájmu zákazníků se postarají inovace, které jsou připraveny pro Insignii modelového roku 2012.

Už dříve jsme informovali o nové verzi 1,4 Turbo ecoFlex. Motor, který již používají menší modely Astra a Meriva. se v Insignii stane nejmenší nabízenou jednotkou, v nabídce nahradí atmosférický benzinový 1,8 Ecotec.

Přívlastek ecoFlex znamená aerodynamické úpravy, Start/Stop, elektrický posilovač řízení a pneumatiky 225/50 R17 s nízkým valivým odporem.

Touto cestou klesne spotřeba v kombinovaném cyklu na 5,7 l/100 km, emise CO2 se společně s tím sníží o 25 % na 134 g/km. Přitom motor vykazuje shodný výkon a o 25 % vyšší točivý moment.

Opel Insignia 1,4T ecoFlex - srovnání s konkurencí
ModelOpel InsigniaŠkoda SuperbVolkswagen Passat
Motor1,4T ecoFlex1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]136413901390
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4900-600092/500090/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1850-4900200/1500-4000200/1500-4000
Max. rychlost [km/h]205201203
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,510,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,86,3
Pohotovostní hmotnost [kg]-14771440

Přeplňovaná čtrnáctistovka se ve střední třídě pomalu stává obvyklou záležitostí – podobný agregát nabízí Škoda Superb a VW Passat. Proti nim má Opel k dobru 11, resp. 13 kW. Maximum točivého momentu 200 Nm je shodné, u Insignie je však dostupné v širším pásmu.

Navzdory lepším parametrům motoru vykazuje Insignia 1,4 Turbo horší dynamické vlastnosti než oba konkurenti. Kombinovaná spotřeba je však výrazně nižší, což by mohlo ukazovat na delší zpřevodování u Opelu.

Opel Insignia 1,4T ecoFlex - srovnání s předchůdcem
Motor1,4T ecoFlex1,8 Ecotec
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]13641796
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4900-6000103/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1850-4900175/3800
Max. rychlost [km/h]205207
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,911,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,77,6

Druhou novinkou je 2,0 Turbo 4x4 o výkonu 185 kW. Silnější varianta nahrazuje dosavadní Turbo 4x4 o výkonu 162 kW (tento motor se bude nadále dodávat už jen s pohonem předních kol). Vyšší výkon s sebou nese i vyšší točivý moment – vzrostl o 50 Nm na rovných 400 Nm.

Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy je o jednu desetinu lepší. Díky Start/Stopu se kombinovaná spotřeba snížila o půl litru na 8,4 l/100 km.

Start/Stop dostane i 2,0 Turbo/162 kW. Efekt je stejný, o půl litru nižší kombinovaná spotřeba má hodnotu 7,6 l/100 km.

Dalšími novinkami jsou nové navigační systémy. Navi 600 vyměňuje mapové podklady na DVD za SD kartu, lepší Navi 900 Europa pak přidává i hlasové ovládání a paměť na itineráře.

Kamera snímající dění před vozem nyní dokáže měřit i vzdálenost od okolních vozidel. Insignia díky tomu řidiči indikuje odstup v sekundách o vpředu jedoucího vozidla.

Témata
24. 12. 2011 06:17
kvalita OPEL
Auto je to hezké, ale kvalita velmi špatná. Vlastním Insignii 2,5 roku (najeto 61000 km) a mám s ní samé problémy. Auto při rychlosti nad 100 km/h značně vibruje. Vibrace jdou do volantu a pedálů - "radost z jízdy" OPEL INSIGNIA. To není vše, po roce odešly brzdy, které mi v rámci záruky vyměnili. Celá sada pneumatik byla zničena (pravděpodobně vibracemi), tlumiče jsou již pouze na 70%! Vrže přístrojová deska (to už asi všichni ví), v zimě vrže pedál plynu. Ostravský servis si s tím neví rady, zástupce importéra nechce moc komunikovat a pomoci. Všechny zájemce o (stále hezkou) Insignii varuji, INSIGNII NE!.
11. 8. 2011 16:15
Re: Zrychleni ?
Ten automat je Asin a je to ten samý co je v P 508 GT.Kamarád má Insignii a že občas si to řadí jak chce.Já řídil P 508 SW GT a tam to řadilo,tak dobře,že jsi nevěděl,co má zařazeno.
Avatar - palokalo
11. 8. 2011 15:46
Re: Zrychleni ?
ok ;-) musim si zachovat trosku hrdosti.. :yes: nic v zlom. Mimochodom ten automat a motor kritizovali aj v saabe 9-3 ked este aero verzia bola 2.8 (250 koni) a aj neskor v black edition s 280 a aj momentalne v 9-5 s 300 konmi. Ale chyba bude asi skor v automatickej prevodovke ako v motore.
Avatar - Dinar
11. 8. 2011 15:27
Re: Zrychleni ?
Palo, je mi deset, klidně mi tykej. A už se přestaň durdit, uznávám, že jsem to v té první reakci přehnal. ;-)
Avatar - palokalo
11. 8. 2011 15:12
Re: Zrychleni ?
Tie zrychlenia su realne dosiahnutelne a norma na to urcite je. Ale kolko vodicov je aj schopnych realne take hodnoty dosiahnut? Mozno som to napisal trosku moc "humorne" ale navazat sa koli tomu do mna urazkami moc o Vasom normovanom slusnom spravani nehovori. Mimochodom skolu uz mam velmi davno za sebou a narodil som sa este v minulorezimovej "normovanej dobe" ked som bol este aj Vas krajan. Ak ste vtedy podla nejakej normy bol na svete. Ale dost k tejto teme.. Tym co som pisal som nemal namysli falsovanie udajov zrychlenia ale ich realnu dosiahnutelnost v realnom svete. Insignia je tazke auto s tym s Vami suhlasim a to zrychlenie pokial je tam automat (ktore GM moc sportove nema) je uplne v poriadku. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku