Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data
Když minulý rok dorazila na automobilový trh nová Insignia, jejím vrcholem byl zážehový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 191 kW a točivým momentem 400 N.m. Tato motorizace se však stala jednou z objetí zpřísňujících se emisních norem a z nabídky německé automobilky zcela zmizela. Věděli jsme, že přijde nástupce v podobě nejsilnějšího zážehového motoru o objemu 1,6 litru, na podrobná technická data a ceny jsme si ale museli počkat až do teď.
Motor má sice menší objem, ale zase dává zákazníkovi možnost volby. Dvoulitr se totiž pároval výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Jedna-šestku však koupíte coby předokolku s manuálem či automatem, v obou případech o šesti rychlostních stupních.
Technická data dále prozrazují výkon 147 kW při 5500 otáčkách a 280 N.m točivého momentu v pásmu od 1650 do 4500 otáček. S manuálem zrychlí auto na stovku za 7,7 sekundy, samočinná převodovka potřebuje osm sekund. Zrychlení kombíku je o dvě desetiny sekundy pomalejší. Pružnou akceleraci z osmdesátky na 120 km/h uvádí Opel v technických datech jen pro manuál – liftbacku stačí 8,4 sekundy, kombík potřebuje opět dvě desetiny sekundy navíc.
Tabulka níže prozrazuje i maximální rychlost. Jen vypíchněme, že všechny varianty umí jet přes 230 km/h při pohotovostní hmotnosti do 1447 kilogramů. Součástí dat je i tabulková spotřeba, jež je uvedena v cyklech NEFZ i WLTP. Nový způsob měření vykazuje apetit 6,8-7,0 litru pro liftback s manuálem a 7,2-7,7 litru při volbě automatu. Kombík není o moc žíznivější, žádá 6,9-7,1 litru (manuál), respektive 7,3-7,9 litru (automat).
A jak je na tom nový motor s cenami? Šestnáctistovka startuje až od druhého výbavového stupně Dynamic, za který dáte 780.900 Kč. Příplatek za automatickou převodovkou činí 66.000 Kč, za variantu kombi připlatíte navíc dalších 25.000 korun. Verze Dynamic má ve standardu dvouzónovou automatickou klimatizaci, sportovní pedály, ambientní osvětlení interiéru, ergonomická přední sedadla AGR, manuální prodloužení sedáků, dva USB konektory či elektrickou zásuvku 12V v zavazadelníku.
Jen pro srovnání: silný dvoulitr s výkonem 191 kW, se kterým jsme se již rozloučili, startoval také výbavou Dynamic, tehdy na částce 874.900 Kč. Ve srovnání se základní cenou šestnáctistovky je to sice velký rozdíl, ale připomeňme, že šlo o čtyřkolku s automatem.
Opel Insignia - technická data nového motoru 1.6 Turbo S/S | ||
Motor | Insignia Grand Sport | Insignia Sports Tourer |
Válce/ventily | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 6M/6A | 6M/6A |
Max. výkon [kW/min] | 147/5500 | 147/5500 |
Max. točivý moment [N.m/min] | 280/1650-4500 | 280/1650-4500 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,7/8,0 | 7,9/8,2 |
Pružné zrychlení 80-120 km/h [s] | 8,4/- | 8,6/- |
Max. rychlost [km/h] | 235/232 | 232/230 |
Kombinovaná spotřeba NEFZ [l/100 km] | 6,3-6,0/6,6-6,3 | 6,6-6,3/6,7-6,4 |
Emise CO2 NEFZ [g/km] | 145-138/153-145 | 151-145/154-147 |
Kombinovaná spotřeba WLTP [l/100 km] | 7,0-6,8/7,7-7,2 | 7,1-6,9/7,9-7,3 |
Emise CO2 WLTP [g/km] | 158-155/175-163 | 161-158/179-166 |
Pohotovostní/užitečná hmotnost [kg] | 1428/1447 | 1462/1477 |
Cena Dynamic [Kč] | 780.900/846.900 | 805.900/871.900 |
Cena Innovation [Kč] | 790.900/856.900 | 815.900/881.900 |