Test Auto.cz

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD – Vrcholný nerovná se nejlepší

11.10. 2017
Verdikt
 

Novou Insignii jsme vyzkoušeli na jaře v rámci mezinárodní prezentace ve Frankfurtu nad Mohanem. Nyní jsme dostali příležitost na českých silnicích a rovnou v nejvýkonnější konfiguraci a stále populárním provedení kombi.

Kombíky. I přes módní vlnu SUV jde v České republice o stále velmi oblíbenou karosářskou variantu. Tuzemské zákazníky vábí rodinný potenciál, zejména velký kufr. Není divu, že kombi u nás dnes tvoří většinu prodejů.

K praktickému provedení se hrdě hlásí i automobilka Opel, jež se dokonce označuje za zakladatele segmentu kombi. Toto tvrzení však může být poněkud ošemetné. Zůstaňme raději u toho, že značka s bleskem ve znaku nabídla na automobilových trzích kombíky jako jedna z prvních. Napříč historií vzpomeňme modely Olympia Rekord Caravan z roku 1953 či Ascona Voyage ze začátku sedmdesátek.

Novodobým želízkem v ohni je právě Insignia, která je coby kombík (u Opelu označený jako Sports Tourer) v nabídce od roku 2009. Za tu dobu se jich prodalo zhruba čtyři sta tisíc a očekává se, že s novou a vymazlenou generací tohle číslo ještě poroste. A zasáhnout má i český trh, byť vytyčené cíle automobilky jsou poněkud skromné. Úspěch? To bude 650 prodaných aut v roce 2018.

TEST 2009: Opel Insignia Sports Tourer 1,6 Turbo – První signální


Opel s novou vlajkovou lodí zatím sází jen a pouze na tradiční spalovací motory. Špičku palety tvoří zážehový dvoulitr s výkonem 191 kW, jenž se páruje výhradně s pohonem všech čtyř kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Na papíře takové spojení působí opravdu slibně, jaká byla realita v praxi?

Home office na kolech

Musím říct, že po designové stránce jsem byl z nové Insignie od první chvíle nadšený. Provedení a linie kombíku jsou charakteristické, osloví a v člověku zanechají dojem. Shodou okolností (nebo to nebyla náhoda?) jsem během týdenního soužití hned dvakrát zaslechl vzhledové porovnávání s Mazdou. A jelikož auta tohohle japonského výrobce považuji za jedny z designově nejemotivnějších, v mém tvrzení o atraktivitě Insignie mě to jen utvrdilo.

Model v mezigeneračním období dospěl. Zatímco příď prvního provedení z roku 2009 se ještě tvářila jako nevinný roztomilý klučina, novinka už je dospělým a vyzrálým mužem. A nebavíme se jen o vzhledu, ale i proporcích. Považte, že auto je o 73 mm delší a s celkovou délkou 4986 milimetrů je nejdelším kombíkem střední třídy na trhu! Rozměrový nárůst se však negativně nepodepsal na hmotnosti. Naopak. Insignia Sports Tourer je oproti předchůdci o 200 kilogramů lehčí. Nemalou měrou se na tom podílí použití vysokopevnostní ocele, jež snižuje váhu o nemalých 75 kg.

obrázek [600 x 359]  

A své proporce Opel nikterak nemaskuje, při pohledu z boku je to skutečný koráb. Kromě úhledné přední masky s „hokejkami“ zaujmou přimhouřené světlomety, které již v základu disponují LED denním svícením. Ve vyšších výbavových provedeních jsou pak svítilny za příplatek 35.000 Kč tvořeny dvaatřiceti LED segmenty. Dálkové světlomety mají dosah až 400 metrů, navíc při jejich zapnutí „nebliknou“ hned, ale postupnou aktivací doslova rozevřou tmu před vámi. Není divu, že za tento prvek si u Insignií připlácí 70 % zákazníků.

Záď navazující na svažující se střechu už je o něco decentnější. Vypíchnout můžeme otevírání zavazadelníku pomocí kopnutí pod nárazníkem. Novinka vám navíc na zem promítne malou siluetu, abyste věděli, kde přesně pohyb nohou vykonat. Těžko říct, jestli to bylo jen mou nešikovností, ale s otevíráním kufru tímto způsobem jsem měl problémy. Zatímco na parkovišti u supermarketu (tedy na rovném asfaltu) jsem pod nárazníkem kopl a auto to okamžitě zaznamenalo, na travnaté zahradě se mi kufr tímto způsobem otevřít nepodařilo.

Exteriérové nadšení pak umocňuje obutí. Zatímco základem nabídky jsou šestnáctipalcové ocelové ráfky, přes sedmnáctky a osmnáctky se můžeme dostat až na námi testovaný vrchol nabídky – 20“ dvoubarevná kola z lehkých slitin. Pro základní výbavu Selection k dispozici nejsou, se stupněm Edition si připlatíte 30.000 Kč, v provedeních Dynamic a námi testovaném Innovation je to pak o pět tisíc méně.

TEST 2012: Opel Insignia ST BiTurbo – Bez Haldexu jede líp


Nadšení přetrvává i při prozkoumávání interiéru. Začněme zavazadelníkem, jenž je při volbě kombíku často klíčovým argumentem. V základu pojme 560 litrů, po sklopení zadních sedaček (v poměru 40:20:40) dostáváme 1665 litrů objemu. Krycí roletu lze srolovat stisknutím na jejím konci, nechybí ližiny ani ochranná síťka v případě, že zavazadelník naplníte až po strop. S minimální nákladovou hranou a takřka rovnou plochou po sklopení vyhoví Insignia nejednomu profesionálnímu lyžaři.

Ten se navíc posadí do skutečně působivého interiéru. V našem případě šlo o kombinaci černé a hnědé barvy, přičemž většina prvků je z měkčeného materiálu a doplněna elegantním prošíváním. Luxusní prostornost a vzdušnost uvnitř není vzhledem k délce vozu až takovým překvapením, vpředu i vzadu mám se 176 centimetry luxusní rezervu nad hlavou i u kolen, za volantem se navíc můžu příjemně „rozvalit“. Pohodlí umocňují certifikovaná ARG sedadla, která kromě vyhřívání disponují i odvětráváním. Vhodnou polohu nastaví řidič elektricky a Insignia si ji zvládne zapamatovat. Třešničkami na dortu jsou pak masážní funkce pro sedačku řidiče, prodloužení sedáků a pneumatické bederní opěrky.

Za příplatek 25.000 Kč je řidiči ve dvou nejvyšších výbavových stupních k dispozici head-up displej, jenž důležitá data o jízdě promítá přímo na čelní sklo. S doplňujícím sklíčkem na mě tento prvek vždy působí trochu rušivě, ale na řešení ve stylu Opelu jsem si celkem snadno zvykl. Intenzitu svícení můžete ztlumit ovladačem pod volantem až do úplného zhasnutí. Důležitějším prvkem pro mě byl osmipalcový displej infotainmentu - je rychlý a intuitivní. Automobilka zůstává věrná nastavování teploty prostřednictvím mechanických ovladačů a tlačítek, což považuji za plus.

obrázek [600 x 423]  

A jelikož Opel námi testovaný exemplář vybavil SIM kartou, měl jsem na palubě k dispozici Wi-Fi hotspot se 4G internetem. Pravdou je, že zejména po startu s ním byl občas problém. Smartphone si síť pamatoval a připojil se, avšak internet nefungoval. Bylo třeba restartu Wi-Fi v mobilu či obnovení hotspotu, aby spojení s online světem zase fungovalo. Jinak však šlo o příjemný doplněk, který po pár dnech začne být pro vás, ale zejména okolní posádku, doslova návykový.

V novém modelu automobilky Opel samozřejmě nechyběl ani systém OnStar. Ten je v neustálém spojení s centrálou a umí toho opravdu hodně. Zvládne kupříkladu najít odcizené auto a znehybnit jej, případně na dálku provést diagnostickou kontrolu. Můžete se také spojit s operátorkou, poradit se o nejlepším objetí dopravní zácpy či nově poprosit o nalezení parkoviště nebo rezervaci hotelu. K novým vozům nabízí značka tuto službu na první rok zdarma, následně se za ni platí 250 korun měsíčně. Pro každodenního řidiče to rozhodně nejsou vyhozené peníze.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD

Cena v základní výbavě: 884 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 179 900 Kč

Základní výbava:16“ ocelové ráfky, sada na opravu pneumatik, deaktivace airbagu spolujezdce, bezklíčové otevírání a startování, varování před čelní kolizí, varování před vybočením z jízdního pruhu, protikolizní brzdění, detekce chodců a aktivní kapota, asistent rozjezdu do kopce, LED denní svícení a zadní světla, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická parkovací brzda, manuální klimatizace, 7“ dotykový audiosystém se sedmi reproduktory, USB konektor, tempomat s omezovačem rychlosti, volant potažený kůží a další...

Výbava testovaného vozu:20" x 8,5J dvoubarevné ráfky z lehkých slitin (+25.000 Kč), perleťová metalíza (+21.000 Kč) hnědé kožené perforované čalounění Brownstone s ergonomickými předními sedadly AGR, ventilace předních sedadel, vyhřívání předních i zadních sedadel, sedadlo řidiče s pamětí a masážní funkcí, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka (+90.000 Kč), sada Snadné řízení 2 (adaptivní LED Matrix světlomety s technologií AFL, automatický tempomat , automatický parkovací asistent, radar pro hlídání slepého úhlu a proti kolizi při parkování, 360° parkovací kamera s pohledem z ptačí perspektivy, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek) (+80.000 Kč), Sada Inovace (bezdotykové otevírání pátých dveří, alarm s rozšířenými funkcemi, bezdrátová indukční nabíječka, head up displej, digitální 8" LCD přístrojová deska, zadní parkovací kamera, odhlučňovací sada) (+45.000 Kč), OPC exteriérová sada (+27.000 Kč), vyhřívání čelního skla (+7.000 Kč)

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 3000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 7.1 / 8.7
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 1665
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1608 / 612
Rozměr pneu:245/35 ZR20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4986
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1010
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…