Test Auto.cz

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD – Vrcholný nerovná se nejlepší

11.10. 2017
Verdikt
 

Novou Insignii jsme vyzkoušeli na jaře v rámci mezinárodní prezentace ve Frankfurtu nad Mohanem. Nyní jsme dostali příležitost na českých silnicích a rovnou v nejvýkonnější konfiguraci a stále populárním provedení kombi.

Kombíky. I přes módní vlnu SUV jde v České republice o stále velmi oblíbenou karosářskou variantu. Tuzemské zákazníky vábí rodinný potenciál, zejména velký kufr. Není divu, že kombi u nás dnes tvoří většinu prodejů.

K praktickému provedení se hrdě hlásí i automobilka Opel, jež se dokonce označuje za zakladatele segmentu kombi. Toto tvrzení však může být poněkud ošemetné. Zůstaňme raději u toho, že značka s bleskem ve znaku nabídla na automobilových trzích kombíky jako jedna z prvních. Napříč historií vzpomeňme modely Olympia Rekord Caravan z roku 1953 či Ascona Voyage ze začátku sedmdesátek.

Novodobým želízkem v ohni je právě Insignia, která je coby kombík (u Opelu označený jako Sports Tourer) v nabídce od roku 2009. Za tu dobu se jich prodalo zhruba čtyři sta tisíc a očekává se, že s novou a vymazlenou generací tohle číslo ještě poroste. A zasáhnout má i český trh, byť vytyčené cíle automobilky jsou poněkud skromné. Úspěch? To bude 650 prodaných aut v roce 2018.

TEST 2009: Opel Insignia Sports Tourer 1,6 Turbo – První signální


Opel s novou vlajkovou lodí zatím sází jen a pouze na tradiční spalovací motory. Špičku palety tvoří zážehový dvoulitr s výkonem 191 kW, jenž se páruje výhradně s pohonem všech čtyř kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Na papíře takové spojení působí opravdu slibně, jaká byla realita v praxi?

Home office na kolech

Musím říct, že po designové stránce jsem byl z nové Insignie od první chvíle nadšený. Provedení a linie kombíku jsou charakteristické, osloví a v člověku zanechají dojem. Shodou okolností (nebo to nebyla náhoda?) jsem během týdenního soužití hned dvakrát zaslechl vzhledové porovnávání s Mazdou. A jelikož auta tohohle japonského výrobce považuji za jedny z designově nejemotivnějších, v mém tvrzení o atraktivitě Insignie mě to jen utvrdilo.

Model v mezigeneračním období dospěl. Zatímco příď prvního provedení z roku 2009 se ještě tvářila jako nevinný roztomilý klučina, novinka už je dospělým a vyzrálým mužem. A nebavíme se jen o vzhledu, ale i proporcích. Považte, že auto je o 73 mm delší a s celkovou délkou 4986 milimetrů je nejdelším kombíkem střední třídy na trhu! Rozměrový nárůst se však negativně nepodepsal na hmotnosti. Naopak. Insignia Sports Tourer je oproti předchůdci o 200 kilogramů lehčí. Nemalou měrou se na tom podílí použití vysokopevnostní ocele, jež snižuje váhu o nemalých 75 kg.

obrázek [600 x 359]  

A své proporce Opel nikterak nemaskuje, při pohledu z boku je to skutečný koráb. Kromě úhledné přední masky s „hokejkami“ zaujmou přimhouřené světlomety, které již v základu disponují LED denním svícením. Ve vyšších výbavových provedeních jsou pak svítilny za příplatek 35.000 Kč tvořeny dvaatřiceti LED segmenty. Dálkové světlomety mají dosah až 400 metrů, navíc při jejich zapnutí „nebliknou“ hned, ale postupnou aktivací doslova rozevřou tmu před vámi. Není divu, že za tento prvek si u Insignií připlácí 70 % zákazníků.

Záď navazující na svažující se střechu už je o něco decentnější. Vypíchnout můžeme otevírání zavazadelníku pomocí kopnutí pod nárazníkem. Novinka vám navíc na zem promítne malou siluetu, abyste věděli, kde přesně pohyb nohou vykonat. Těžko říct, jestli to bylo jen mou nešikovností, ale s otevíráním kufru tímto způsobem jsem měl problémy. Zatímco na parkovišti u supermarketu (tedy na rovném asfaltu) jsem pod nárazníkem kopl a auto to okamžitě zaznamenalo, na travnaté zahradě se mi kufr tímto způsobem otevřít nepodařilo.

Exteriérové nadšení pak umocňuje obutí. Zatímco základem nabídky jsou šestnáctipalcové ocelové ráfky, přes sedmnáctky a osmnáctky se můžeme dostat až na námi testovaný vrchol nabídky – 20“ dvoubarevná kola z lehkých slitin. Pro základní výbavu Selection k dispozici nejsou, se stupněm Edition si připlatíte 30.000 Kč, v provedeních Dynamic a námi testovaném Innovation je to pak o pět tisíc méně.

TEST 2012: Opel Insignia ST BiTurbo – Bez Haldexu jede líp


Nadšení přetrvává i při prozkoumávání interiéru. Začněme zavazadelníkem, jenž je při volbě kombíku často klíčovým argumentem. V základu pojme 560 litrů, po sklopení zadních sedaček (v poměru 40:20:40) dostáváme 1665 litrů objemu. Krycí roletu lze srolovat stisknutím na jejím konci, nechybí ližiny ani ochranná síťka v případě, že zavazadelník naplníte až po strop. S minimální nákladovou hranou a takřka rovnou plochou po sklopení vyhoví Insignia nejednomu profesionálnímu lyžaři.

Ten se navíc posadí do skutečně působivého interiéru. V našem případě šlo o kombinaci černé a hnědé barvy, přičemž většina prvků je z měkčeného materiálu a doplněna elegantním prošíváním. Luxusní prostornost a vzdušnost uvnitř není vzhledem k délce vozu až takovým překvapením, vpředu i vzadu mám se 176 centimetry luxusní rezervu nad hlavou i u kolen, za volantem se navíc můžu příjemně „rozvalit“. Pohodlí umocňují certifikovaná ARG sedadla, která kromě vyhřívání disponují i odvětráváním. Vhodnou polohu nastaví řidič elektricky a Insignia si ji zvládne zapamatovat. Třešničkami na dortu jsou pak masážní funkce pro sedačku řidiče, prodloužení sedáků a pneumatické bederní opěrky.

Za příplatek 25.000 Kč je řidiči ve dvou nejvyšších výbavových stupních k dispozici head-up displej, jenž důležitá data o jízdě promítá přímo na čelní sklo. S doplňujícím sklíčkem na mě tento prvek vždy působí trochu rušivě, ale na řešení ve stylu Opelu jsem si celkem snadno zvykl. Intenzitu svícení můžete ztlumit ovladačem pod volantem až do úplného zhasnutí. Důležitějším prvkem pro mě byl osmipalcový displej infotainmentu - je rychlý a intuitivní. Automobilka zůstává věrná nastavování teploty prostřednictvím mechanických ovladačů a tlačítek, což považuji za plus.

obrázek [600 x 423]  

A jelikož Opel námi testovaný exemplář vybavil SIM kartou, měl jsem na palubě k dispozici Wi-Fi hotspot se 4G internetem. Pravdou je, že zejména po startu s ním byl občas problém. Smartphone si síť pamatoval a připojil se, avšak internet nefungoval. Bylo třeba restartu Wi-Fi v mobilu či obnovení hotspotu, aby spojení s online světem zase fungovalo. Jinak však šlo o příjemný doplněk, který po pár dnech začne být pro vás, ale zejména okolní posádku, doslova návykový.

V novém modelu automobilky Opel samozřejmě nechyběl ani systém OnStar. Ten je v neustálém spojení s centrálou a umí toho opravdu hodně. Zvládne kupříkladu najít odcizené auto a znehybnit jej, případně na dálku provést diagnostickou kontrolu. Můžete se také spojit s operátorkou, poradit se o nejlepším objetí dopravní zácpy či nově poprosit o nalezení parkoviště nebo rezervaci hotelu. K novým vozům nabízí značka tuto službu na první rok zdarma, následně se za ni platí 250 korun měsíčně. Pro každodenního řidiče to rozhodně nejsou vyhozené peníze.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD

Cena v základní výbavě: 884 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 179 900 Kč

Základní výbava:16“ ocelové ráfky, sada na opravu pneumatik, deaktivace airbagu spolujezdce, bezklíčové otevírání a startování, varování před čelní kolizí, varování před vybočením z jízdního pruhu, protikolizní brzdění, detekce chodců a aktivní kapota, asistent rozjezdu do kopce, LED denní svícení a zadní světla, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická parkovací brzda, manuální klimatizace, 7“ dotykový audiosystém se sedmi reproduktory, USB konektor, tempomat s omezovačem rychlosti, volant potažený kůží a další...

Výbava testovaného vozu:20" x 8,5J dvoubarevné ráfky z lehkých slitin (+25.000 Kč), perleťová metalíza (+21.000 Kč) hnědé kožené perforované čalounění Brownstone s ergonomickými předními sedadly AGR, ventilace předních sedadel, vyhřívání předních i zadních sedadel, sedadlo řidiče s pamětí a masážní funkcí, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka (+90.000 Kč), sada Snadné řízení 2 (adaptivní LED Matrix světlomety s technologií AFL, automatický tempomat , automatický parkovací asistent, radar pro hlídání slepého úhlu a proti kolizi při parkování, 360° parkovací kamera s pohledem z ptačí perspektivy, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek) (+80.000 Kč), Sada Inovace (bezdotykové otevírání pátých dveří, alarm s rozšířenými funkcemi, bezdrátová indukční nabíječka, head up displej, digitální 8" LCD přístrojová deska, zadní parkovací kamera, odhlučňovací sada) (+45.000 Kč), OPC exteriérová sada (+27.000 Kč), vyhřívání čelního skla (+7.000 Kč)

Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu

Lodě na vnitrozemských plavbách mají být povinně vybaveny…

Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží

Českých firmám se daří vyvážet do USA a díky výrobkům s…

Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky

Firma OIG Power ze skupiny bývalého ministra průmyslu a…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 3000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 7.1 / 8.7
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 1665
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1608 / 612
Rozměr pneu:245/35 ZR20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4986
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1010
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Včera

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Marie Doležalová (31) sice s partnerem Markem Zelinkou (31) čeká miminko, svatbu ale zatím rozhodně nechystá.…

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku selhala zbraň!

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku…

Rozešla se s ním a našla si jiného! Argentinec Anibal Fernandez nedokázal ukočírovat žárlivost a rozhodl se…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

 

Reflex.cz

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a poslanec za ANO by zrušil silvestry s Menšíkem

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé skalních obydlí ve vesnici Meymand

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé…

Vesnička Meymand leží na jihu Íránu, daleko od všech známých turistických atrakcí. Její svérázní obyvatelé…