reklama


Opel Omega 2,5 TD Sport

Opel Omega 2,5 TD Sport

 
 

Nezdá se to, ale Opel Omega se v současném provedení vyrábí již od roku 1993. Nová generace by měla přijít na trh až v roce 2001, takže Opel musí zákazníkům nabídnout něco, co je zaujme.

V současné době je to provedení s označením Sport , pod kterým se skrývá bohatší výbava za zvýhodněnou cenu. Verze Sport je k dispozici se dvěma šestiválci. S výkonným zážehovým 3,0 V6 (155 kW) a vznětovým 2,5 (96 kW), který je nakupován od BMW.

Vznětový řadový šestiválec je klasické koncepce s nepřímým vstřikováním paliva. To sebou nese samozřejmě klady i zápory. Výhodou je velmi kultivovaný chod i zvuk ihned po nastartování a pochopitelně po zbytek jízdy. U testovaného vozu však bylo dosti výrazně slyšet hvízdavý zvuk turbodmychadla. Nevýhodou je oproti moderním přímovstřikovým šestiválcům o něco vyšší spotřeba a nižší výkon i točivý moment. Výkon i točivý moment motoru byl přesto dostatečný, ale s výrazným náběhem je nutno počítat až od dvou tisíc otáček. Pod dvěma tisíci se nic neděje . Díky této charakteristice motoru se Omega 2,5TD hodí lépe pro svižnou jízdu mimo město. Spotřeba se pohybuje okolo 9 litrů na 100 km.

Po usednutí do vozu překvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc možnost prodloužení délky sedáku. Interiér Omegy je velmi prostorný. Zvláště šířka v prostoru loktů je vynikající. Ani v podélném směru se však není nutno uskromňovat. Pro osoby sedící vzadu je místa dostatek. Příjemné jsou výdechy klimatizace umístěné pod loketní opěrkou, které zásobují vzduchem cestující na zadních sedadlech.

Přístrojová deska působí velmi mohutně a robustně. Dobře jsou navrženy všechny kontrolky i rychloměr a otáčkoměr. Mají až neobvykle velké značení, nic nelze přehlédnout. O bezpečnost cestujících se starají 4 airbagy (2x přední, 2x boční). Vzadu jsou tři tříbodové pásy plus tři opěrky hlav. Dva boční pásy mají navíc seřiditelnou výšku uchycení, což rozhodně zatím není běžné.

Podvozek je naladěn komfortně, ale ne na úkor jízdních vlastností. I přes přítomnost těžkého vznětového motoru se Omega v zatáčkách chová neutrálně. I brzdy jsou velmi dobré. Při jízdě, je nutné si zvyknout na příliš velký účinek posilovače řízení.

Opel Omega má i přes starší konstrukci stále zájemcům co říci. Přispívá k tomu především velmi prostorný interiér, dobře naladěný podvozek a brzdy a v neposlední řadě také cena, která při slušné výbavě jen mírně překračuje milion korun.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 029 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 061 600 Kč

Základní výbava:4x airbag, protiprokluzový systém, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení s proměnným účinkem, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio s ovládáním na volantu, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, sportovní sedadla, tempomat, tónovaná skla, xenonová světla, 16 ráfky z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:diferenciál se zvýšenou svorností (+18.600,-), vyhřívaná přední sedadla (+13.100,-)

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy

V historickém centru Prahy dnes začne platit zákaz vjezdu…

Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1625 / 495
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4787
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Opel se do vyšší třídy vrátí s crossoverem Opel se do vyšší třídy vrátí s crossoverem

Model Opel Omega, jehož výroba byla ukončena v roce 2003,…

Seriál: Evropské Automobily roku. Opel Omega A (1987): Prostorná a aerodynamická! Seriál: Evropské Automobily roku. Opel Omega A (1987): Prostorná a aerodynamická!

Před třemi dekádami uvedl Opel na trh první generaci…

 



 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou dva tisíce Syřanů

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou…

Až 2000 dalších syrských uprchlíků chce přijmout Švýcarsko v příštích dvou letech. Má jít zejména o zvlášť…

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské domácnosti: Poslední prázdniny v KLDR diktátora Kima

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské…

Nádherné bílé pláže, které však od okolního světa odděluje elektrický plot, útulný obývák, v němž ale chybí…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

 
 
reklama