Opel Omega 2,5 TD Sport

Opel Omega 2,5 TD Sport

 
 

Nezdá se to, ale Opel Omega se v současném provedení vyrábí již od roku 1993. Nová generace by měla přijít na trh až v roce 2001, takže Opel musí zákazníkům nabídnout něco, co je zaujme.

V současné době je to provedení s označením Sport , pod kterým se skrývá bohatší výbava za zvýhodněnou cenu. Verze Sport je k dispozici se dvěma šestiválci. S výkonným zážehovým 3,0 V6 (155 kW) a vznětovým 2,5 (96 kW), který je nakupován od BMW.

Vznětový řadový šestiválec je klasické koncepce s nepřímým vstřikováním paliva. To sebou nese samozřejmě klady i zápory. Výhodou je velmi kultivovaný chod i zvuk ihned po nastartování a pochopitelně po zbytek jízdy. U testovaného vozu však bylo dosti výrazně slyšet hvízdavý zvuk turbodmychadla. Nevýhodou je oproti moderním přímovstřikovým šestiválcům o něco vyšší spotřeba a nižší výkon i točivý moment. Výkon i točivý moment motoru byl přesto dostatečný, ale s výrazným náběhem je nutno počítat až od dvou tisíc otáček. Pod dvěma tisíci se nic neděje . Díky této charakteristice motoru se Omega 2,5TD hodí lépe pro svižnou jízdu mimo město. Spotřeba se pohybuje okolo 9 litrů na 100 km.

Po usednutí do vozu překvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc možnost prodloužení délky sedáku. Interiér Omegy je velmi prostorný. Zvláště šířka v prostoru loktů je vynikající. Ani v podélném směru se však není nutno uskromňovat. Pro osoby sedící vzadu je místa dostatek. Příjemné jsou výdechy klimatizace umístěné pod loketní opěrkou, které zásobují vzduchem cestující na zadních sedadlech.

Přístrojová deska působí velmi mohutně a robustně. Dobře jsou navrženy všechny kontrolky i rychloměr a otáčkoměr. Mají až neobvykle velké značení, nic nelze přehlédnout. O bezpečnost cestujících se starají 4 airbagy (2x přední, 2x boční). Vzadu jsou tři tříbodové pásy plus tři opěrky hlav. Dva boční pásy mají navíc seřiditelnou výšku uchycení, což rozhodně zatím není běžné.

Podvozek je naladěn komfortně, ale ne na úkor jízdních vlastností. I přes přítomnost těžkého vznětového motoru se Omega v zatáčkách chová neutrálně. I brzdy jsou velmi dobré. Při jízdě, je nutné si zvyknout na příliš velký účinek posilovače řízení.

Opel Omega má i přes starší konstrukci stále zájemcům co říci. Přispívá k tomu především velmi prostorný interiér, dobře naladěný podvozek a brzdy a v neposlední řadě také cena, která při slušné výbavě jen mírně překračuje milion korun.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 029 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 061 600 Kč

Základní výbava:4x airbag, protiprokluzový systém, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení s proměnným účinkem, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio s ovládáním na volantu, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, sportovní sedadla, tempomat, tónovaná skla, xenonová světla, 16 ráfky z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:diferenciál se zvýšenou svorností (+18.600,-), vyhřívaná přední sedadla (+13.100,-)

Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1625 / 495
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4787
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Opel se do vyšší třídy vrátí s crossoverem Opel se do vyšší třídy vrátí s crossoverem

Model Opel Omega, jehož výroba byla ukončena v roce 2003,…

Seriál: Evropské Automobily roku. Opel Omega A (1987): Prostorná a aerodynamická! Seriál: Evropské Automobily roku. Opel Omega A (1987): Prostorná a aerodynamická!

Před třemi dekádami uvedl Opel na trh první generaci…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…