Opel Omega 2,5 TD Sport

Opel Omega 2,5 TD Sport

 
 
7.5. 1999

Nezdá se to, ale Opel Omega se v současném provedení vyrábí již od roku 1993. Nová generace by měla přijít na trh až v roce 2001, takže Opel musí zákazníkům nabídnout něco, co je zaujme.

V současné době je to provedení s označením Sport , pod kterým se skrývá bohatší výbava za zvýhodněnou cenu. Verze Sport je k dispozici se dvěma šestiválci. S výkonným zážehovým 3,0 V6 (155 kW) a vznětovým 2,5 (96 kW), který je nakupován od BMW.

Vznětový řadový šestiválec je klasické koncepce s nepřímým vstřikováním paliva. To sebou nese samozřejmě klady i zápory. Výhodou je velmi kultivovaný chod i zvuk ihned po nastartování a pochopitelně po zbytek jízdy. U testovaného vozu však bylo dosti výrazně slyšet hvízdavý zvuk turbodmychadla. Nevýhodou je oproti moderním přímovstřikovým šestiválcům o něco vyšší spotřeba a nižší výkon i točivý moment. Výkon i točivý moment motoru byl přesto dostatečný, ale s výrazným náběhem je nutno počítat až od dvou tisíc otáček. Pod dvěma tisíci se nic neděje . Díky této charakteristice motoru se Omega 2,5TD hodí lépe pro svižnou jízdu mimo město. Spotřeba se pohybuje okolo 9 litrů na 100 km.

Po usednutí do vozu překvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc možnost prodloužení délky sedáku. Interiér Omegy je velmi prostorný. Zvláště šířka v prostoru loktů je vynikající. Ani v podélném směru se však není nutno uskromňovat. Pro osoby sedící vzadu je místa dostatek. Příjemné jsou výdechy klimatizace umístěné pod loketní opěrkou, které zásobují vzduchem cestující na zadních sedadlech.

Přístrojová deska působí velmi mohutně a robustně. Dobře jsou navrženy všechny kontrolky i rychloměr a otáčkoměr. Mají až neobvykle velké značení, nic nelze přehlédnout. O bezpečnost cestujících se starají 4 airbagy (2x přední, 2x boční). Vzadu jsou tři tříbodové pásy plus tři opěrky hlav. Dva boční pásy mají navíc seřiditelnou výšku uchycení, což rozhodně zatím není běžné.

Podvozek je naladěn komfortně, ale ne na úkor jízdních vlastností. I přes přítomnost těžkého vznětového motoru se Omega v zatáčkách chová neutrálně. I brzdy jsou velmi dobré. Při jízdě, je nutné si zvyknout na příliš velký účinek posilovače řízení.

Opel Omega má i přes starší konstrukci stále zájemcům co říci. Přispívá k tomu především velmi prostorný interiér, dobře naladěný podvozek a brzdy a v neposlední řadě také cena, která při slušné výbavě jen mírně překračuje milion korun.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 029 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 061 600 Kč

Základní výbava:4x airbag, protiprokluzový systém, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení s proměnným účinkem, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio s ovládáním na volantu, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, sportovní sedadla, tempomat, tónovaná skla, xenonová světla, 16 ráfky z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:diferenciál se zvýšenou svorností (+18.600,-), vyhřívaná přední sedadla (+13.100,-)

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1625 / 495
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4787
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Opel se do vyšší třídy vrátí s crossoverem Opel se do vyšší třídy vrátí s crossoverem

Model Opel Omega, jehož výroba byla ukončena v roce 2003,…

Seriál: Evropské Automobily roku. Opel Omega A (1987): Prostorná a aerodynamická! Seriál: Evropské Automobily roku. Opel Omega A (1987): Prostorná a aerodynamická!

Před třemi dekádami uvedl Opel na trh první generaci…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…