Peugeot 207 1.6 HDI - intenzivnější zážitek za 5,6 litrů

Peugeot 207 1.6 HDI - intenzivnější zážitek za 5,6 litrů

 
 

Když budete chtít do 207 naftu, dostanete na výběr mezi dvěma jednotkami s objemem 1.4 a 1.6 litru. Naftová čtrnáctistovka poskytuje v malé 207 maximální výkon 50 kW a kroutící moment 160 Nm, což nejsou oslnivé parametry, ale stačí...

Když budete chtít do 207 naftu, dostanete na výběr mezi dvěma jednotkami s objemem 1.4 a 1.6 litru. Naftová čtrnáctistovka poskytuje v malé 207 maximální výkon 50 kW a kroutící moment 160 Nm, což nejsou oslnivé parametry, ale stačí na rozhýbání malého lvíčka na 166 km/h a odpovídají potřebám v městském provozu. Pokud se nemusíte nijak zvlášť ohlížet na finance a chcete od svého malého auta i trochu svižnosti, uděláte lépe, když zvolíte motor se zdvihovým objemem 1.6 litru.

obrázek [300 x 195] Již prověřenou šestnáctistovku 1.6 HDI Peugeot nabízí ve dvou výkonových variantách 66 a 80 kW. Slabší verze přijde s výbavou Trendy na 420.900 Kč, za silnější variantu vyzbrojenou i filtrem pevných částic si Peugeot účtuje s výbavou Premium nezanedbatelných 510.900 Kč. Pokud byste zvolili vrcholnou výbavu GT, vydáte za své nové auto částku 585.900 Kč, která přesahuje nejen hranice B segmentu, ale také C segmentu a zasahuje do střední třídy.

Částka 420.900 Kč za dobře vybavený hatchback s úsporným motorem se zdá na první pohled docela rozumná, zkusme tedy zjistit, zda racionální argumenty zůstanou na straně Peugeotu 207 i na konci testu.

Drahý motor, skromná spotřeba

Motory HDI patří v celé škále naftových motorů nabízených v jednotlivých vozech různých značek na českém trhu mezi nejkultivovanější. V testech automobilů koncernu PSA najdete na Auto.cz spoustu pochvalných slov adresovaných právě „hádeíčkům“ za jejich hladké starty, tichý (v rámci dané kategorie) chod a zdrženlivé vystupování, tedy co se týče zvukového projevu, v oblasti zásahu omezovače.

Pokud si správně vzpomínám i v 206 se podařilo Francouzům vznětový motor 1.4 litru vyvinutý ve spolupráci s koncernem Ford docela dobře utlumit. Jestliže však porovnám odhlučnění 1.4 HDI v modelu 206 a 1.6 HDI v nové 207, nemohu se ubránit dojmu, že naftová čtrnáctistovka v starší dvěstěšestce hučela, bručela no a snad i trochu křičela. Vývoj prostě nezastavíš.

Konstruktéři PSA odvedli skvělou práci a motor s maximálním výkonem 66 kW při 4000 otáčkách a točivým momentem 215 Nm při 1750 otáčkách utlumili tak dobře, jak to šlo. Nebudu se vám snažit namluvit, že na volnoběh nepoznáte, zda v žilách vašeho vozu koluje benzín nebo nafta, to se může stát v autech středních a vyšších tříd, ale ne v segmentu malých aut a ne v současné době.

Faktem ovšem je, že šestnáctistovka má poměrně příjemný zvuk, který se dobře snáší v celém spektru otáček. V nízkých otáčkách motor díky bohu neduní, snad mírný náznak zaznamenáte někde pod 1400 otáček, v středních zůstává většina decibelů v motorovém prostoru za hrází tlumících materiálů. Ve vysokých otáčkách motor sice křičí, ale ne tak abyste z toho šíleli. Jen popojíždění v kolonách není příjemné.

Je to skutečně dobře utlumený motor. Co se týče výkonu a kroutícího momentu, 215 Nm dostanete přiděleno v 1750 otáčkách, takže právě v těchto končinách můžete počítat se solidním zátahem, který střídá plynulý nárůst výkonu. Uvedený výkon a krouťák na poměrně dost těžký (1272 kg) automobil opravdu bohatě stačí.

obrázek [300 x 200] Jestliže vaše požadavky směřují na úsporné auto s dostatečnou silou na pohodové zvládnutí jízdy ve dvou – čtyřech lidech i na delší trasy, bude vám 1.6 HDI 60 kW dostačovat. V plném naložení však počítejte s delším časem na předjíždění. Jak se motory HDI řadí mezi nejméně hlučné, řadí se i mezi jednotky žíznivější. Bezkonkurenčně nejmenší apetit stále mají tédéíčka, ale to kvůli emisním normám zřejmě časem skončí.

V 207 si podle oficiálních údajů 1.6 HDI řekne v kombinovaném cyklu o pouhé 4.5 litry paliva, ale byť jsem se snažil, na tuto hodnotu se mi nepodařilo dostat. Na konci testu hlásil palubní počítač (a výpočet tento údaj potvrzoval) průměrnou spotřebu 5,6 litru, která v sobě zahrnuje asi 60 procentní podíl jízdy v městském provozu (což vyšší spotřebu částečně vysvětluje), zbylých 40 procent testu se odehrálo v provozu mimo městském.

Komfort a jistota

Platí, co jsem napsal v prvním testu. Peugeot 207 i s podvozkem s klasickou konstrukcí (přední náprava typu McPherson s upravenými spodními rameny a zadní náprava s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou) použitým i v starší 206 se chová zcela odlišně než předchůdce. Na nerovnostech nehopsá, v interiéru prakticky neuslyšíte rázy a o většině drobných nerovností se uvnitř ani nedozvíte.

Kostková dlažba, retardéry, železniční přejezdy, nic z toho nečiní nové 207 problém. Posádka se dočká komfortní jízdy s minimem rušivých vlivů, řidič může počítat s dobrým držením stopy v zatáčkách, avšak za doprovodu mírných náklonů, optimálním nástupem brzd a brzdovým účinkem. Posilovač tradičně trochu „přebral“ v nízkých rychlostech, ale ve vyšších rychlostech jeho účinnost naštěstí slábne.

obrázek [300 x 206] Nebýt děsného řazení, vyjde 207 z testu s vysvědčením třídního šprta, ale čtverka v předposlední kolonce dojem kazí. Toužebně očekávám den, kdy si v koncernu PSA někdo uvědomí, že tato pětistupňová převodovka stojí za starou belu. Páka se těžce pohybuje v nepřesně vymezených drahách, řazení působí gumovým dojmem a zařadit místo jedničky trojku není problém.

V lepší společnosti

Interiér proti prvně testovanému modelu s motorem 1,4 16V postoupil na vyšší úroveň. Vysoký stupeň výbavy prozrazovala palubní deska s jemnou strukturou a měkčením tvořeným oku lahodícím pogumovaným potahem, příslušnost k vyšším vrstvám značila i kompletní elektrická výbava no a konečně panoramatická střecha. Panoramatickou střechu miluji, ale pouze tehdy, pokud venku neřádí tropy.

Kdy vám sluníčko rozehřívá prostor nad hlavou na padesát stupňů, raději byste nad hlavou měli plech. Naštěstí můžete prostor zaclonit elektricky zatahovatelnou roletou. Již podruhé (a určitě ne naposled) musím 207 pochválit za velké množství odkládacích ploch, bohatě dimenzovaná pohodlná sedadla a velké ovladače rozeseté rovnoměrně po celé palubní desce.

obrázek [300 x 310] Ani v pětidveřovém modelu se nezlepšila situace nad hlavou na zadních sedadlech. Kvůli panoramatickému zážitku střecha ve své druhé polovině vozu prudce klesá a omezuje vyšší cestující na zadních sedadlech. Lepší výsledek jsem očekával i u kolen, ale nebude-li se řidič příliš roztahovat, přežijete vzadu bez újmy na zdraví i delší cestu.

Konkurenti, třeste se

Model 206 byl v Česku bestsellerem a pokud zákazníci překousnou trochu vyšší cenu, nevidím jediný důvod, proč by neměla 207 svého předchůdce následovat. Obstála se základním benzínovým a nyní i druhým nejsilnějším naftovým motorem. Nebýt nepřesného řazení, dal bych 207 devět bodů z deseti.

Plusy

  • kvalitní materiály a zpracování
  • komfortní sedadla
  • spousta odkládacích ploch
  • výborná ergonomie
  • komfortně naladěný podvozek
  • dobré jízdní vlastnosti
  • kultivovaný naftový motor

Minusy

  • panoramatické okno výrazně omezuje místo nad hlavami vzadu
  • nepřesné řazení
  • dlouhý převod řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 1.6 HDI

Cena v základní výbavě: 470 900 Kč Cena v testované výbavě: 518 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné s pyrotechnickými předpínači a omezovači tahu, tříbodové bezpečnostní vzadu, ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EVA plus samočinná aktivace výstražných světel, posilovač řízení, automatická aktivace zadního stěrače při zařazení zpátečky, tónovaná skla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karoserie, ukazatel času, palubní počítač, automatická dvouzónová klimatizace, osvěžovač vzduchu, loketní opěrky vpředu, autorádio s CD přehrávačem,

Výbava testovaného vozu:ESP a ASR (+24.000,-), metalický lak (+10.000,-), panoramatická střecha (+14.000,-).

Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207 1.6 HDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 3.8 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1272 / 408
Rozměr pneu:185/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4030
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1473
d) rozvor (mm): 2540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 915 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 785
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 207 1.6 HDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,07
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 



Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto! Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za…

Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…