Nový Peugeot 308 SW uveze 610 litrů
Nová generace francouzského kombi bude mít kufr velký jako u Octavie a nové motory splňující normu Euro 6. Představí se v březnu na autosalonu v Ženevě.
Novinka naroste do délky, z rovných 4500 mm u předchozí 308 SW na 4,58 m. Zároveň se o 10 cm sníží výška karoserie, místo extrémních 157 cm bude měřit 147 cm. Stejně jako výchozí hatchback převezme i kombi od svého předchůdce jen název. Technika je zcela nová a staví na modulární platformě EMP2.
Kombi bude o 140 kg lehčí než předchozí model. Zároveň se zlepší jeho přepravní kapacita a variabilita. Zavazadlový prostor uveze podle normy VDA 610 litrů (dříve 573 l), stejnou hodnotou se může pochlubit Škoda Octavia Combi. Sklápění sedadel se bude ovládat přímo ze zavazadelníku a po této operaci vznikne zcela rovná podlaha.
Už při uvedení na trh dostane 308 SW benzinové a dieselové motory splňující emisní normu Euro 6. V případě vznětových agregátů to znamená nové 1.6 BlueHDi/88 kW a 2.0 BlueHDi/110 kW. Slabší z nich dosáhne emisí CO2 85 g/km, tomu odpovídá kombinovaná spotřeba 3,2 l/100 km. V daném segmentu se jedná o rekord, pro srovnání Škoda Octavia Combi GreenLine a VW Golf Variant BlueMotion (1.6 TDI/81 kW) dosahují 87 g/km, resp. 3,3 l/100 km, Ford Focus kombi ECOnetic (1.6 TDCi/77 kW) pak 88 g/km a 3,4 l/100 km.
Premiéra proběhne na začátku března na autosalonu v Ženevě, na jaře se rozeběhne prodej ve Francii a další země budou brzy následovat. 308 SW se vyrábí v hlavním závodě Peugeotu v Socheaux, pohonné jednotky v továrnách Trémery a Douvrin.