30.5. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 308 SW: Poprvé na českých silnicích

 

Čeští zákazníci si nový hatchback 308 zatím velice oblíbili. Po první jízdě s kombi je jasné, že se mohou těšit i na tuto karosářskou verzi.

Nový Peugeot 308 SW se na českém trhu začne prodávat 1. června. Při této příležitosti jsme měli pár dní před začátkem prodeje možnost vyzkoušet si toto kompaktní kombi i na českých silnicích. Usedli jsme za volant dvou kusů se vznětovým motorem – s 1.6 HDi a novým 2.0 BlueHDi se vstřikováním kapaliny AdBlue.

České zastoupení Peugeotu si od kombi mnohé slibuje – 308 je nejprodávanějším modelem značky na našem trhu, přičemž karoserie kombi tvoří asi polovinu prodejů tohoto vozu. Druhé generaci modelu 308 se na tuzemském trhu zatím daří – Peugeot počítal, že si letos v dubnu tento model objedná 59 zákazníků, nakonec ale automobilka registrovala 158 objednávek na tento hatchback. Kombi tak s čísly může ještě velice zahýbat.

O automobil je v současnosti zájem v celé Evropě. Výroba v závodu Sochaux aktuálně jede ve třísměnném provozu. V příštím roce má podle plánů značky vzniknout asi 230.000 exemplářů 308, z toho 70.000 kusů kombi.

Elegantní tvary

Při pohledu na novinku je jasně patrné, proč je 308 mezi českými zákazníky tak oblíbená. Ta tam je obrovská maska předchůdce a možná až neforemné tvary staršího kombíku. Nová 308 je elegán a platí to i pro kombi.

Ty tam jsou doby, kdy automobilky s výrobou kombi nepočítaly, a tak vznikala někdy neforemná auta s dodatečně nabaleným batohem (třeba Fiat Stilo Multiwagon). Pro novou 308 SW to neplatí, kombi bylo vyvíjeno spolu s hatchbackem, dodatečných 22 centimetrů zadního převisu proti hatchbacku je do tvarů elegantně zakomponováno. Oproti předchůdci je vůz nižší o výrazných 96 milimetrů, jeho výška činí 1.470 mm. Aktuální 308 SW je tak typickým kombi, zatímco předchůdce trochu pokukoval po kategorii MPV.

Zavazadelník kombi (Peugeot pro tuto karosářskou verzi používá anglický výraz break) nabízí objem 610 litrů – nad podlahou 556 litrů, pod ní 54 litrů. Po snadném sklopení sedadel pomocí páček na bocích kufru vznikne rovná podlaha, výsledkem je až objem 1.660 litrů. Kufr má pravidelný tvar, praktické jsou i kolejnice. Zavazadlový prostor je dlouhý 105 cm a široký 109 cm, jeho výška pod plato činí 50 centimetrů, nakládací hrana leží v 63 centimetrech.

Minimalistický interiér

Interiér i-Cockpit je známý už z hatchbacku, jeho hlavními prvky jsou volant s průměrem pouhých 35 centimetrů, vysoko umístěná kaplička s přístroji a dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 9,7 palce.

Přiznávám, že při prohlídce 308 na ženevském autosalonu jsem byl jedním z kritiků kapličky s přístroji, nicméně při jízdě se mně nakonec podařilo najít tu správnou pozici volantu tak, aby se mně příjemně držel a jeho věnec nezakrýval přístroje. Zajímavým detailem je otáčkoměr, jehož ručička se otáčí proti směru hodinových ručiček.

Nepřehlédněte: Peugeot 308 SW s 1.2 THP v Česku stojí 397.000 Kč

Zvyknout si však stále nemůžu na displej, pomocí nějž se ovládá i nastavení klimatizace. To je přitom ukryté, pokud je na obrazovce zobrazena mapa navigace nebo naladěná stanice rádia. Středová konzole s minimem tlačítek je sice šik, nicméně bych měl pro designéry radu: vyměňte otočný ovladač hlasitosti rádia za ovladač klimatizace.

Multimediální systém u vozu už mluví česky, 308 SW se jako první model značky dočkal této schopnosti hned od začátku prodeje. Čeština je postupně zaváděna i do ostatních modelů francouzského výrobce. Naši mateřštinu bude možné nahrát i do již prodaných automobilů, Peugeot nicméně zatím nerozhodl, kdy tuto možnost zákazníkům nabídne.

Rozvor kombi narostl proti hatchbacku o 11 centimetrů, výsledkem je délka 2.730 mm. Pasažéři na zadních sedadlech z toho ale příliš netěží. Tak jako u hatchbacku tu není přebytek prostoru, při svých 182 centimetrech jsem měl u auta vybaveného panoramatickou střechou jen asi dva centimetry nad hlavou. Nástup a výstup alespoň ulehčuje širší otevírání dveří.

Jízda s turbodiesely

Během seznamovacích jízd jsme nevyzkoušeli moderní zážehové tříválce, ale dva vznětové čtyřválce – 1.6 HDI (85 kW a 270 N.m) kombinovaný se šestistupňovým manuálem a vrcholné 2.0 BlueHDI (110 kW a 370 N.m) spolupracující s automatem. S ohledem na parametry nemají motory potíže francouzské kombi rozpohybovat, obě jednotky si jistě poradí i s plně naloženým kufrem. Pro běžné použití menší agregát plně postačuje.

Šestistupňový automat Aisin nabízí i možnost ručního řazení, na povely ale při manuálním řazení reaguje pomalu. Proto je lepší přepnout zpět do automatického režimu. U manuálu zase musíme zmínit vcelku dlouhé dráhy řadicí páky, při přeřazení se však ozývá příjemné cvaknutí. S ohledem na pohodlné ladění auta dlouhé dráhy tolik nevadí, naopak kritičtější jsme k měkké spojce. Na tu je třeba si chvilku zvykat.

Nepřehlédněte: Peugeot 308 SW – První jízdní dojmy

Podvozek je příjemně naladěný, Peugeot se nebál předvést vůz i na rozbitých okreskách. Kombi tlumí nerovnosti lépe než hatchback, podvozek by však tak jako u bratra mohl být tišší. Od kol se občas ozývá nepříjemný hluk, v nízkých otáčkách pak 1.6 HDI nepříjemně duněla, což ale může souviset s nízkým počtem najetých kilometrů daného auta. Obecně se ale dá říci, že na palubě panuje klid. Oba testované exempláře nazouvaly 16palcová kola, s českými silnicemi by si auto zřejmě dobře poradilo také s o palec většími.

Testované exempláře disponovaly příplatkovým balíčkem Driver Asstent Pack za 12 tisíc korun, jehož součástí je adaptivní tempomat, upozornění na riziko srážky nebo automatické nouzové brzdění. Brzdový systém navíc v případě nouze umí sám vyvinout plný brzdový tlak, což se v takové situaci může hodit třeba drobné řidičce, která by pedál sama tak silně nesešlápla. I díky tomu auto brzdí dobře, vylepšit by však chtělo dávkování účinku brzd.

Závěr

K podrobnějšímu prozkoumání nového Peugeotu 308 SW v rámci redakčního testu teprve dojde. Už po krátkém seznámení ale můžeme říct, že je nová 308 SW stejně jako hatchback povedeným autem. Kladně hodnotíme elegantní tvary i pohodlnou jízdu. Minusem je málo prostoru na zadních sedadlech a ovládání palubních systémů.

Druhá generace Peugeotu 308 SW vstupuje na český trh se zaváděcími cenami. Ty začínají na částce 397.000 korun za benzinový tříválec 1.2 THP s výkonem 81 kW, kombinovaným s pětistupňovým manuálem. Zaváděcí ceny zatím platí do konce července.

Peugeot 308 SW: Technická data a ceny na českém trhu
Motor1.2 THP1.2 e-THP1.6 THP1.6 HDi1.6 e-HDi2.0 BlueHDI
Převodovka5M6M (6A)*6M5M6M6M (6A)*
Zdvihový objem [cm3]119911991598156015601997
Válce/ventily3.43.44.44.24.24.4
Největší výkon [kW/min-1]81/550096/5500115/600068/400085/4000110/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]205/1500230/1750240/1400230/1750270/1750370/2000
Max. rychlost [km/h]188205 (204)213 182192217 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,610 (9,5)8,311,910,68,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,7 (4,9)5,63,93,83,8 (4,1)
Cena Access [Kč]397.000**422.000**
Cena Active [Kč]424.500441.500469.500449.500481.000527.000
Cena Allure [Kč]*487.500515.500495.500527.000573.000
*Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 37.000 Kč, v nabídce od července


Peugeot 308 SW
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 SW: Poprvé na českých silnicích







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty…

Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa) Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa)

Nestává se tak často, abychom si na vlastní kůži okusili…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý podzim. Pražany čeká ochlazení i déšť

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý…

Pražané, připravte se na ochlazení a konec babího léta. Dle meteoroložky Dagmar Honsové nás po většinu týdne…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…