Peugeot 408: Číňan i do Evropy
Peugeot 408 vychází konstrukčně z řady 308, sdílí platformu s rozvorem 2,71 s kombi SW. Čtyřka na začátku značí, že je v portfoliu značky se lvem ve znaku umístěn právě mezi 308 a větší 508. Klasický sedan s délkou 4,68 se vyrábí v čínském Wuhanu u Dong Feng Motor a v argentinském Palomaru v místní továrně koncernu PSA. Peugeot se s ním ovšem nezapomněl pochlubit ani Evropanům, a to už před dvěma lety v Ženevě.
Číňané si mohou vybrat motory 1,6/78 kW a 2,0/108 kW, Argentinci a Brazilci pak o tři kilowatty silnější dvoulitr. Na starém kontinentu se na něj mohou těšit klienti v Rusku a na Ukrajině. Objemy zůstanou shodné. Šestnáctistovka VTi ovšem nabídne 88 kW (120 k) a větší dvoulitr se čtyřmi ventily na válec pak 105 kW (143 k). Na přední kola budou točivý moment přenášet přímo řazená i samočinná ústrojí. V Asii i v Americe byly dosud k mání pětistupňové manuály a automaty se čtveřicí rychlostí. Na dnešní dobu je to ale už poněkud málo.
Francouzská automobilka vozy testovala v drsných podmínkách za polárním kruhem a na Uralu, ale další konstrukční změny (například zesílení karoserie, větší světlost) tají, pokud tedy vůbec nějaké provedla. Vizuálně se nová verze alespoň podle od svých starších sourozenců nijak neliší, jiné jsou jen barvy karoserie a kola.
Produkce pro ruský a ukrajinský trh bude probíhat v závodě PSMA Rus, společném podniku s Mitsubishi. Továrna sídlí v „ruském Detroitu“: městě Kaluga asi 180 km jihozápadně od Moskvy. Zda Peugeot nabídne 408 i zákazníkům v jiných evropských zemích, zatím nikdo ze zástupců automobilky nesdělil. Sedany nižší střední třídy jsou zde přece jen na okraji zájmu, výjimkou byla donedávna Dacia Logan a možná i Renault Fluence.