Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508: Světová premiéra na podzim v Paříži, v prodeji od roku 2011

Diskuze (79)

Studie 5 by Peugeot je předobrazem nového sedanu 508, který bude mít světovou premiéru na podzimním autosalonu v Paříži. Prodávat se začne začátkem roku 2011 a variantu sedan později doplní kombi 508 SW a třetí karosářská verze.

S připravovanou 508 Peugeot zareaguje na aktuální trend, kdy jeden model pokrývá segment střední třídy i dnes prakticky neexistující „neprémiové“ vyšší střední třídy. Novinka se tak přidá k proudu reprezentovanému například Opelem Insignia nebo VW Passat CC.

Z tohoto důvodu se také opět vrací do hry číslovka 5, v Evropě naposled použita zkraje 90tých let. Nastane tak přesně opačná situace než před dvaceti lety, kdy model 505 nahradily i u nás velmi dobře známé typy 405 a 605. O tři generace později Peugeot nahradí řady 407 a 607 jediným modelem 508.

Na poli techniky automobilka nabídne to nejlepší, co má k dispozici. Na výběr tak bude například motor 1,6 THP ve svém nejsilnějším provedení o výkonu 147 kW (nyní se dodává jen do kupé RCZ) nebo turbodiesel 2,2 HDi o výkonu 162 kW. Pro malý zájem se zřejmě vůbec nedočkáme šestiválcových motorů, a to včetně nového 3,0 V6 HDi. Peugeot místo toho půjde cestou přeplňovaných čtyřválců.

Zákazníci se mohou těšit také na hybrid s pohonem všech kol, který bude využívat systém HYbrid4 (spalovací motor pohání přední kola, elektromotory zadní kola), použitý už u studie 5 by Peugeot. Kromě sedanu se chystá tradiční varianta kombi a nové sedmimístné provedení. Tento luxusněji pojatý crossover se zřejmě stane nepřímým nástupcem MPV 807.

Otázka uvedení menšího sedanu 408 do Evropy zůstává stále otevřená. Tento model využívá techniku kombi nižší střední třídy 308 SW a mohl by vyplnit mezeru, která vznikne mezi modely 308 a 508.

Doporučujeme
5 by Peugeot: Podoba nové 508 se odhalí v Ženevě
Peugeot Motion & Emotion: Nová identita k 200. narozeninám
Diskuze (79)
23. 3. 2010 16:45
Re: Popletenci
vidím že jsi zde relativně novic, nebo alespoň nečteš pravidelně příspěvky některých zdejších expertů. Jeden z nich, příznivec Forda, jednou všechny vyškolil, že motory HDI byly v podstatě vyvinuty Fordem a PSA dostal jenom finální produkt a slízl smetanu. No a pro pobavení to občas někdo vytáhne ;-)

Xsaru fakt mám, benzín 1.4, já naftu nerad. Je to ale druhý vůz v našem autoparku, takže s ní najezdím docela málo, ale kupoval jsem jí v rámci rodiny a je ve vynikajícím stavu :yes: Recenzi nemám, protože jsem línej, ale možná jednou se k tomu dokopu ;-)

Já mám taky rád pohodlíčko (hydru jsem teda ještě neměl to štestí okusit) ale stejně bych C5 s 5-er prostě nesrovnával. Ten rozdíl třídy i ligy tam určitě bude citelný - ok, možná C5 dokonale žehlí nerovnosti a je supertiché, ale v čem jinak může konkurovat 535d?

Klidně bych si ale přečet test C5 3.0HDI vs. Laguna 3.0dCI. To by mohlo být zajímavé.

No a když ti budou nabízet ty auťáky zdarma, pak dej určitě vědět, já si tu 535d vemu
>:-[]
23. 3. 2010 15:19
Re: Popletenci
to je pravda, nepochopím, ale hlavně neuvěřím ;-)

Protože i kdybych to bral čistě pragmaticky - vezmu 535d, obratem prodám, koupím C5 3.0HDI a ještě mi zůstane třeba na nějakou slušně nadupanou novou C3 s 1.6 :-)

No a kdyby sis to měl kupovat, to tomu taky nevěřím, protože jednak tam bude rozdíl min. půl mega co je dost a pochybuji že se někdo rozhoduje zda si zítra koupí auto za 1 nebo raději za 1.5 mega

Proto ti stále nahrávám tu 3-er. Tam o tom můžeme diskutovat, a sám bych tam byl na vážkách, ale 5-er je trošku mimo, fakt.

A mimochodem jsem spokojený vlastník Xsary takže zaujatý určitě nejsem, spíš realista ;-)
23. 3. 2010 11:53
Re: Popletenci
asi jsem se unáhlil, nedomyslel jsem že pracuji v 7.patře a bez výtahu to skutečně nejde >:-[]
23. 3. 2010 11:46
Re: Popletenci
tahle mládež koukám vůbec nemá nastudované klasiky a jejich základní teorie, to se pak nedá diskutovat na úrovni :-( ;-)
23. 3. 2010 11:42
Re: Popletenci
tvůj názor je hodně, hmm, řekněme vyprofilovaný. Nevím, jestli reálně lovíš v těchto cenových hladinách (i když od 3.0HDI k 535d min. půl mega ještě schází), já teda ne, ale takovéto kategorické tvrzení bych si teda nedovolil.

Ačkoliv má C5, zejména v kombíku, mé sympatie, s 535d bych jí nesrovnával vůbec. Je to rozdíl třídy, povahy i image. Dovolím si však tvrdit, že kdyby došlo na lámání chleba, vzal bys tu 535d ;-) Dokonce i 530d

;-)

Zajímavější by bylo srovnat třeba 3.0HDI s 320d, kde však myslím, že 90% (minimálně) zákazníků by opět vzalo bawo, protože je něco jiného mít Citroena za mega, nebo bawo za mega. A tohle vůbec nesouvisí s vizáží vozu. ;-)