Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot a další sportovní modely? Vypadá to bledě!

Michal Fokt
Diskuze (13)
Peugeot zatím dává sportovní modely k ledu. Ale až se k nim vrátí, chce s nimi zajet rekord na Nürburgringu!

Současné portfolio sportovních modelů Peugeotu se smrsklo na dva modely z kategorie hot-hatch a oba patří spíše k těm méně extrémním, i přes své kvality vyznávají spíše "gétéčkové" hodnoty, což může být pro někoho dobře, pro jiného nikoli, prostým faktem však je, že příliš sportovní opravdu nejsou, opravdu ostré auto z nabídky vypadlo skončením výroby modelu RCZ R. A kdy se dočkáme nástupce, třeba v podobě 308 R Hybrid?

Hned tak to nebude. Peugeot má teď podle svého šéfa Jean-Philippa Imparato jiné starosti. Autocaru řekl, že se značka nyní plánuje stát globálním hráčem, rozšířit své aktivity do dalších zemí a dosáhnout ročních prodejů kolem dvou milionů kusů, přičemž více než polovinu z tohoto počtu umístit mimo Evropu. Francouzi by se totiž chtěli vrátit třeba i do Afriky i Severní Ameriky, jakkoli konečné rozhodnutí ještě nepadlo.

Hlavním zájmem Peugeotu tedy nyní budou auta, která lze prodávat po statisících a ta okrajová, kam patří i sportovní modely, se dostaly na vedlejší kolej. Jedním z důležitých modelů se tak stane patrně pick-up, jenž by se mohl prosadit právě na nově uvažovaných trzích, ať už vyvinutý v rámci PSA nebo ve spolupráci s jinou spřízněnou značkou (Toyota?). Dalším klíčovým modelem se má stát nový sedan 508, jenž se mezigeneračně zvětší na velikost, v USA označovanou jako "midsize".

A pak, jednou, dojde i na sportovní model. Nástupce RCZ ale prý nebude "průměrné sportovní auto", ale vůz, jenž by mohl pokořit rekord na Severní smyčce Nürburgringu. Imparato si myslí, že s lidmi z divize Peugeot Sport je to možné. "Bude to drahé, ale co na tom záleží? Můžeme to dokázat!", hýří CEO Peugeotu optimizmem.

Michal Fokt
Diskuze (13)
9. 6. 2017 16:56
Re: Růst, růst, růst...
Kolik lidí by si to koupilo a kolik by to přitáhlo koupit si standardní model? Nevim, ale panička při výběru SUV do města nebo chlap hledající kombi pro rodinu asi nemají jako bernou minci nějaké GTi.
Avatar - matii
9. 6. 2017 09:02
prodeje PSA
PSA nepodchytilo jako VW investice do Asie a teď na tom tratí a snaží se to dohnat v Jižní Americe a vůbec kde se dá. Nevím jak to vnímají na západě, ale pětilené zdražení nižší střední třídy o 150 000 - 200 000 Kč napříč všemi značkami taky hraje své. Krize je sice pryč, ale platy stále stagnují.

Zatímco na jaře 2013 se 200k GTi dalo sehnat za 411 tisíc, dneska Gtčko se stejným motorem na ceně okolo 600 tisíc. "Slušně vybavená" 308 na 88kW benzín stála ještě před pár lety okolo 350k, teď se člověk dostane s tříhrnkem 1,2 a stejnou výbavou k půl mega.

BTW u 308 se pouze doprodávají staré vozy a od září vyjede facelift včetně dieselu 1.5, tak uvidíme jak se hoši od PSA pochlapí s cenama. :-) :-) :-)
Avatar - Blue Sun
9. 6. 2017 08:50
Re: Růst, růst, růst...
Motorový vývoj bude záležet i na EU a emisních normách. Vývoj technologicky náročných turbosekaček opravdu není z hlavy manažerů automobilek.
9. 6. 2017 07:29
Re: Růst, růst, růst...
Ono hlavně se nechá předpokládat, že se jejich sportovni verze budou odvíjet od jejich hybridní platformy, která byla prezentovaná na 308R. Tahle platforma by se měla objevit až v roce 2019 u 3008 a 5008 (i když pochybuju, že se to objeví ve spojení s 270k motorem :-) ).
V té době už bude známý nástupce nynější 208, ale tam nepředpokládám, že by dali nějakého většího zabijáka, než evoluci stávající 200 koňové 1.6. Na druhou stranu by tam ale mohli jít po stopách Fordu a narvat do toho vytuněný vysavač.
Rko by teoreticky mohlo být u další řady nynější 308, protože nelze předpokládat, že by PSA šla do sebe a udělali extra sportovní model. Taktéž se nedá očekávat nějaká evoluce v motorech, kde by třeba představili větší objem a víc válců. To by bylo maximálně možné, kdyby se jim dařilo na US trhu, kde se ale nedá na 100% počítat s tím, že by motor byl i pro EU.
Avatar - Blue Sun
8. 6. 2017 21:34
Re: Růst, růst, růst...
Což jen celkově podtrhuje smutnou situaci PSA. Mají dost jiné práce, než vymýšlet sportovní auta.
A u DS se dal očekávat lepší výsledek, kdyby byla více DS a méně marketingová.