Peugeot a další sportovní modely? Vypadá to bledě!
Současné portfolio sportovních modelů Peugeotu se smrsklo na dva modely z kategorie hot-hatch a oba patří spíše k těm méně extrémním, i přes své kvality vyznávají spíše "gétéčkové" hodnoty, což může být pro někoho dobře, pro jiného nikoli, prostým faktem však je, že příliš sportovní opravdu nejsou, opravdu ostré auto z nabídky vypadlo skončením výroby modelu RCZ R. A kdy se dočkáme nástupce, třeba v podobě 308 R Hybrid?
Hned tak to nebude. Peugeot má teď podle svého šéfa Jean-Philippa Imparato jiné starosti. Autocaru řekl, že se značka nyní plánuje stát globálním hráčem, rozšířit své aktivity do dalších zemí a dosáhnout ročních prodejů kolem dvou milionů kusů, přičemž více než polovinu z tohoto počtu umístit mimo Evropu. Francouzi by se totiž chtěli vrátit třeba i do Afriky i Severní Ameriky, jakkoli konečné rozhodnutí ještě nepadlo.
Hlavním zájmem Peugeotu tedy nyní budou auta, která lze prodávat po statisících a ta okrajová, kam patří i sportovní modely, se dostaly na vedlejší kolej. Jedním z důležitých modelů se tak stane patrně pick-up, jenž by se mohl prosadit právě na nově uvažovaných trzích, ať už vyvinutý v rámci PSA nebo ve spolupráci s jinou spřízněnou značkou (Toyota?). Dalším klíčovým modelem se má stát nový sedan 508, jenž se mezigeneračně zvětší na velikost, v USA označovanou jako "midsize".
A pak, jednou, dojde i na sportovní model. Nástupce RCZ ale prý nebude "průměrné sportovní auto", ale vůz, jenž by mohl pokořit rekord na Severní smyčce Nürburgringu. Imparato si myslí, že s lidmi z divize Peugeot Sport je to možné. "Bude to drahé, ale co na tom záleží? Můžeme to dokázat!", hýří CEO Peugeotu optimizmem.