reklama


Autosalon Ženeva: Peugeot 3008 – První dojmy

Autosalon Ženeva: Peugeot 3008 – První dojmy

 
 

Třídní mix kategorií SUV a MPV bude na domácím trhu chtít oslabit na pozice Renaultu a Citroenu mezi MPV.

Nový model 3008 není zase tak překvapivou novinkou, jak by se podle názvu mohlo zdát. Setkali jsme se s ním totiž už loni na podzim v Paříži, tehdy ale ještě nesl experimentální nálepku PROLOGUE HYmotion4. Sériové provedení se tvarově liší pouze v drobných detailech, podobně jako tomu bylo u jiných nových Peugeotů poslední doby.

Po usednutí za volant zaujme výrazný středový tunel a hodně moderně působící palubní deska z měkkého plastu, ve které trochu jako pěst na oko působí již dlouhou dobu známé ovladače klimatizace. Zajímavosti je také vrchní řada ovladačů na středovém panelu, které svým charakterem připomínají kolébkové přepínače z Mini. Zde se jimi ovládají například sdružené nouzové blikače, uzamykáni vozu či informační systémy (například HUD – Head Up Display, který je volitelnou součásti výbavy). Ovládaní rádia stále řeší sice vystouplá, leč velmi malá tlačítka.

V jednom z vystavených modelů je přítomna prosklená střecha opravdu úctyhodných rozměrů, ze které se dosytnosti mohou těšit jak pasažéři vpředu tak vzadu – oblohu nad hlavou mají totiž všichni.

Pozice za volantem je velmi vzpřímená, řidič má spíše pocit sezeni na autě než v něm. S místem není problém v žádném směru, 180 cm vysoký cestující má vzadu ještě 4 centimetry nad hlavou. Horší je to s rozsahem nastaveni zadních hlavových opěrek, které vyšším cestujícím při nárazu zezadu hlavu rozhodně řádně nepodepřou. Zavazadlový prostor je přístupný dvoudílnými pátými dveřmi, jejichž spodní díl se otevírá klasicky dolu. Jeho objem i tvar je velice dobry, podlaha i nakládací práh se nachází sympaticky nízko nad vozovkou. Dvojité dno ukrývá další velkorysý odkládací prostor.

Na český trh novinka příjde v červnu 2009.

Peugeot 3008 - Přehled modelové řady
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 HDI2,0 HDI (A)
Zdvihový objem [cm3]1598159815601997
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/6000110/580080/4000110/3750 (120/3750)
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]160/4250240/1400240 (260)/1750340/2000
Max. rychlost [km/h]185201180 (180)195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,88,912,2 (12,2)9,7
Pohotovostní hmotnost [kg]132413841350 (1350)1454 (1464)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,810,66,5 (5,9)7,1

Dříve zveřejněné informace
Syntéza kategorií SUV a MPV se prostorově řadí někam mezi 308 a 308 SW. Vnější rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm jsou o něco větší než u hatchbacku 308, uvnitř ale bude zřejmě více místa, díky o 14 cm vyšší karoserii. Uvnitř se bude sedět pravděpodobně vzpřímeněji a výše než v obou konvenčních příbuzných řady 308.

Peugeot 308, 3008 a 308 SW - Srovnání vnějších rozměrů
Rozměr3083008308 SW
Délka [mm]427643654500
Šířka [mm]181518371815
Výška [mm]149816391555
Rozvor [mm]260826132708
Objem zav. prostoru [l]348/1201432/1241573/1736

To, že je 3008 jiný, je zřejmé na první pohled. Je to sice stále Peugeot, ale zdá se, že designéři dostali svolení opustit zaběhnutý vzorec pro modelování tvarů nových vozů. Nový model se chlubí mohutně působící karoserií, v níž příliš nevynikají u Peugeotu tradičně dlouhé převisy (0,92 m vpředu, 0,84 m vzadu), ale ani dnes již celkem běžná kola o průměru 16, 17 nebo 18 palců. Nejméně obvyklé řešení má záď, kde se potkávají netradičně tvarované koncové světlomety, dvojdílné výklopné víko a offroadově navržený nárazník.

Snad nikoho nepřekvapí složení nabídky motorů. K preferovaným budou patřit motory HDI, zde ve dvou kubaturách. Menší 1,6 HDI je nabízen ve známé konfiguraci s 80 kW a šestistupňovými převodovkami (ručně řazená/automatizovaná). Dvoulitrové HDI je dodáváno se šestistupňovou převodovkou ve výkonové verzi 110 kW a s automatickou šestistupňovou s výkonem 120 kW.

Zážehové portfolio čítá dvě známé jedna-šestky, vzešlé ze spolupráce s BMW.

Rodinný crossover je uvnitř vybaven variabilním systémem Multiflex, který nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou ložnou plochu. Přepravní kapacitu 432 l pod krytem je možné zvětšit na 1241 l VDA) za přední sedadla.

Mimořádnou roli nového modelu 3008 naznačuje Peugeot možností instalace systémů, které dosud vozy této značky nenabízely. Jedná se mj. o head-up-displej - zobrazení údajů palubních systémů do zorného pole řidiče, automatickou parkovací brzdu nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Úplnou novinkou je systém omezující náklony karoserie, instalovaný na zadní vlečené nápravě. Pasivní hydraulický člen s pracovním tlakem 20 MPa propojuje pravý a levý tlumič na zadní nápravě a funguje jako třetí tlumič. Při jízdě v zatáčce eliminuje náklon karoserie, ale současně neovlivňuje vlastnosti odpružení ve vertikálním směru (na rozdíl od klasických stabilizátorů).

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn hybridním hnacím ústrojím HYbrid4 představeným na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Novinka bude přínosem jak z pohledu spotřeby paliva (nižší řádově o 35 %), tak z pohledu terénního využití. Teprve s ní dostane Peugeot 3008 pohon všech kol – přední kola pak budou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu bude schopen vůz jezdit i v plně elektrickém režimu. Uvedení na trh by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2011.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) navrhne, aby…

Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro

Německá vláda je připravena podpořit vytvoření…

Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na Táborsku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Peugeot 3008 – První dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro? Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro?

Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná…

Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze? Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze?

Za 180koňový turbodiesel a top výbavu zaplatíte u…

 



 
Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Dnes 14:56

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu takovou zachytila kamera na silnici ve Skotsku - tady rozhodovaly centimetry!




Blesk.cz

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly Vignerová, Perkausová nebo Stryková

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly…

O víkendu se to v pražském Europarku hemžilo známými tvářemi, které se proháněly po ledovém ploše, která má…

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně. Význam odolných zařízení bude narůstat

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně.…

Agentura IDC vydala zajímavou studii, podle které se v evropských zemích poškodí vlivem kontaktu s vodou nebo…

 

iSport.cz

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka, říká kouč Kouřil

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka,…

Nachystal pro Ester Ledeckou jedny extra rychlé sjezdové lyže. Nejdříve na nich nechtěla jezdit, pak na nich…

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je výborné, říká Zápotočný

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je…

Byl to tajemný tweet předsedy slávistického představenstva. Psalo se v něm, že fotbalová Slavia odmítla nabídku…

 

Reflex.cz

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo, oznámila jedna z jeho zakladatelek

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo,…

Hnutí Femen, které proslulo skandálními akcemi polonahých aktivistek na Ukrajině, v Rusku i na západě Evropy, se…

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům bez licence hrozí pokuta až 50 milionů korun

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům…

Od 1. ledna letošního roku došlo ke zpřísnění podmínek pro provozování hazardu v České republice. Vybrané…

 
 
reklama