Autosalon Ženeva: Peugeot 3008 – První dojmy

Autosalon Ženeva: Peugeot 3008 – První dojmy

 
 

Třídní mix kategorií SUV a MPV bude na domácím trhu chtít oslabit na pozice Renaultu a Citroenu mezi MPV.

Nový model 3008 není zase tak překvapivou novinkou, jak by se podle názvu mohlo zdát. Setkali jsme se s ním totiž už loni na podzim v Paříži, tehdy ale ještě nesl experimentální nálepku PROLOGUE HYmotion4. Sériové provedení se tvarově liší pouze v drobných detailech, podobně jako tomu bylo u jiných nových Peugeotů poslední doby.

Po usednutí za volant zaujme výrazný středový tunel a hodně moderně působící palubní deska z měkkého plastu, ve které trochu jako pěst na oko působí již dlouhou dobu známé ovladače klimatizace. Zajímavosti je také vrchní řada ovladačů na středovém panelu, které svým charakterem připomínají kolébkové přepínače z Mini. Zde se jimi ovládají například sdružené nouzové blikače, uzamykáni vozu či informační systémy (například HUD – Head Up Display, který je volitelnou součásti výbavy). Ovládaní rádia stále řeší sice vystouplá, leč velmi malá tlačítka.

V jednom z vystavených modelů je přítomna prosklená střecha opravdu úctyhodných rozměrů, ze které se dosytnosti mohou těšit jak pasažéři vpředu tak vzadu – oblohu nad hlavou mají totiž všichni.

Pozice za volantem je velmi vzpřímená, řidič má spíše pocit sezeni na autě než v něm. S místem není problém v žádném směru, 180 cm vysoký cestující má vzadu ještě 4 centimetry nad hlavou. Horší je to s rozsahem nastaveni zadních hlavových opěrek, které vyšším cestujícím při nárazu zezadu hlavu rozhodně řádně nepodepřou. Zavazadlový prostor je přístupný dvoudílnými pátými dveřmi, jejichž spodní díl se otevírá klasicky dolu. Jeho objem i tvar je velice dobry, podlaha i nakládací práh se nachází sympaticky nízko nad vozovkou. Dvojité dno ukrývá další velkorysý odkládací prostor.

Na český trh novinka příjde v červnu 2009.

Peugeot 3008 - Přehled modelové řady
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 HDI2,0 HDI (A)
Zdvihový objem [cm3]1598159815601997
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/6000110/580080/4000110/3750 (120/3750)
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]160/4250240/1400240 (260)/1750340/2000
Max. rychlost [km/h]185201180 (180)195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,88,912,2 (12,2)9,7
Pohotovostní hmotnost [kg]132413841350 (1350)1454 (1464)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,810,66,5 (5,9)7,1

Dříve zveřejněné informace
Syntéza kategorií SUV a MPV se prostorově řadí někam mezi 308 a 308 SW. Vnější rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm jsou o něco větší než u hatchbacku 308, uvnitř ale bude zřejmě více místa, díky o 14 cm vyšší karoserii. Uvnitř se bude sedět pravděpodobně vzpřímeněji a výše než v obou konvenčních příbuzných řady 308.

Peugeot 308, 3008 a 308 SW - Srovnání vnějších rozměrů
Rozměr3083008308 SW
Délka [mm]427643654500
Šířka [mm]181518371815
Výška [mm]149816391555
Rozvor [mm]260826132708
Objem zav. prostoru [l]348/1201432/1241573/1736

To, že je 3008 jiný, je zřejmé na první pohled. Je to sice stále Peugeot, ale zdá se, že designéři dostali svolení opustit zaběhnutý vzorec pro modelování tvarů nových vozů. Nový model se chlubí mohutně působící karoserií, v níž příliš nevynikají u Peugeotu tradičně dlouhé převisy (0,92 m vpředu, 0,84 m vzadu), ale ani dnes již celkem běžná kola o průměru 16, 17 nebo 18 palců. Nejméně obvyklé řešení má záď, kde se potkávají netradičně tvarované koncové světlomety, dvojdílné výklopné víko a offroadově navržený nárazník.

Snad nikoho nepřekvapí složení nabídky motorů. K preferovaným budou patřit motory HDI, zde ve dvou kubaturách. Menší 1,6 HDI je nabízen ve známé konfiguraci s 80 kW a šestistupňovými převodovkami (ručně řazená/automatizovaná). Dvoulitrové HDI je dodáváno se šestistupňovou převodovkou ve výkonové verzi 110 kW a s automatickou šestistupňovou s výkonem 120 kW.

Zážehové portfolio čítá dvě známé jedna-šestky, vzešlé ze spolupráce s BMW.

Rodinný crossover je uvnitř vybaven variabilním systémem Multiflex, který nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou ložnou plochu. Přepravní kapacitu 432 l pod krytem je možné zvětšit na 1241 l VDA) za přední sedadla.

Mimořádnou roli nového modelu 3008 naznačuje Peugeot možností instalace systémů, které dosud vozy této značky nenabízely. Jedná se mj. o head-up-displej - zobrazení údajů palubních systémů do zorného pole řidiče, automatickou parkovací brzdu nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Úplnou novinkou je systém omezující náklony karoserie, instalovaný na zadní vlečené nápravě. Pasivní hydraulický člen s pracovním tlakem 20 MPa propojuje pravý a levý tlumič na zadní nápravě a funguje jako třetí tlumič. Při jízdě v zatáčce eliminuje náklon karoserie, ale současně neovlivňuje vlastnosti odpružení ve vertikálním směru (na rozdíl od klasických stabilizátorů).

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn hybridním hnacím ústrojím HYbrid4 představeným na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Novinka bude přínosem jak z pohledu spotřeby paliva (nižší řádově o 35 %), tak z pohledu terénního využití. Teprve s ní dostane Peugeot 3008 pohon všech kol – přední kola pak budou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu bude schopen vůz jezdit i v plně elektrickém režimu. Uvedení na trh by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2011.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
 

Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Peugeot 3008 – První dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory) Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory)

V rámci slavnostního vyhlášení evropského Auta roku jsme…

 



 
Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Dnes 16:51

Čerpací stanice by do budoucna mohly rozšířit sortiment o vodík. Za volantem Hondy Clarity Fuel Cell jsme si vyzkoušeli, jak probíhá jeho tankování.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…