Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot Partner vstupuje na trh. Také užitkový bratr Rifteru nabízí dvě délky

David Bureš
Diskuze (8)
Jestliže osobní verze kompaktní dodávky Peugeotu se v nové generaci přejmenovala na Rifter, užitkové provedení si zachovalo název Partner.

Skupina PSA letos mezigeneračně obměňuje svoji paletu kompaktních dodávek. Nejprve se světu představily osobní verze nového Citroënu Berlingo, Peugeotu Rifter a Opelu Combo, nyní postupně následují užitková provedení. To od Peugeotu si na rozdíl od osobní verze zachovává populární označení Partner, přičemž novinka už odhalila české ceny.

Základem je turbodiesel 1.6 BlueHDi (55 kW) kombinovaný s pětistupňovým manuálem, který podle oficiálního ceníku pořídíte už od 390.000 korun bez DPH. Ale pozor, Peugeot na něj aktuálně nabízí akční cenu, která cenovku sníží na 289.900 korun bez DPH.

Obě cenovky každopádně platí pro základní provedení L1, dlouhé 4.403 mm, s objemem nákladového prostoru s hodnotou 3,3 m3. Za schopnější provedení se zvýšenou nosností z 650 na 1000 kg se připlácí 20.000 korun bez DPH.

Prodloužená verze, dlouhá 4.753 mm a schopná pojmout 3,9 m3 nákladu, stojí minimálně 455.000 korun bez DPH. Dostupná je totiž až se silnějším provedením naftové šestnáctistovky, o výkonu 73 kW. Vedle toho je k dispozici ještě moderní čtyřválec 1.5 BlueHDi (96 kW), který na rozdíl od objemově většího turbodieselu spolupracuje se šestistupňovým manuálem. Na rozdíl od Rifteru jsou tak pro Partnera dostupné výhradně vznětové agregáty.

Peugeot Partner – technická data a české ceny na českém trhu
Nosnost65065065010001000100010001000
DélkaL1L1L1L1L1L1L2L2
Motor1.6 BlueHDi1.6 BlueHDi1.5 BlueHDi1.6 BlueHDi1.6 BlueHDi1.5 BlueHDi1.6 BlueHDi1.5 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]15601560149915601560149915601499
Největší výkon [kW/min]55/350073/375096/375055/350073/375096/375073/375096/3750
Točivý moment [N.m/min]230/1750254/1750300/1750230/1750254/1750300/1750254/1750300/1750
Převodovka5M5M6M5M5M6M5M6M
Max. rychlost [km/h]151165185151165185165185
Zrychlení 0-100 km/h [s]17,912,39,817,912,39,812,39,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,34,54,44,34,54,64,5
Cena Access [Kč bez DPH]390.000*415.000-410.000435.000-455.000-
Cena Active [Kč bez DPH]435.000460.000495.000455.000480.000515.000492.000527.000
Cena Polocombi [Kč bez DPH]------485.000-
*Akční cena: 289.900 Kč bez DPH

Základní výbava Access zahrnuje airbag řidiče, podélně nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek, 15palcová ocelová kola s plnohodnotnou rezervou nebo přípravu na rádio.

Nákladový prostor je standardně přístupný dvoukřídlými dveřmi otevíranými v poměru 60:40 až do úhlu 180°, které jsou zaplechované. Pro upevnění nákladu je v sériové výbavě k dispozici šest úchytných kroužků, za 1.500 Kč můžete dokoupit zásuvku na 12 V, čtyři úchyty v horní části a posílené osvětlení prostřednictvím šesti LED žárovek. Prosklené dveře se stíračem přijdou na 2.500 korun, prosklené výklopné dveře stojí 14.500 korun.

Peugeot Partner – srovnání rozměrů jednotlivých verzí
VerzeL1L2Polocombi
Počet míst2-32-35
Délka (mm)440347534753
Šířka (mm)184818481848
Rozvor (mm)278529752975
Objem nákladového prostoru (m3)3,33,91,9

Druhý stupeň Active přidává tempomat, elektricky ovládanou parkovací brzdu, mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, podélně nastavitelné sedadlo spolujezdce, manuální klimatizaci nebo rádio se čtyřmi reproduktory a ovládáním pod volantem. Využití zlepšuje pak úložný prostor nad čelním oknem, kvalitnější akustická ochrana interiéru nebo vložky podlahy kabiny z umělé hmoty.

Nový Peugeot Partner bude chtít přitom lákat na několik lahůdek. Jedním z nich je interiér i-Cockpit s vyvýšeným přístrojovým štítem a maličkým volantem, který sice z osobních Peugeotů již dobře známe, v případě užitkového vozidla je ale použit vůbec poprvé. Zajímavostí je také ukazatel přetížení, Partner zvládne při nastartování automaticky zvážit vozidlo a upozornit, když je naloženo na 90 % povolené hmotnosti, nebo dokonce více. Praktický systém však nabídku obohatí až později, stát bude 5.000 korun bez DPH.

Vedle plechové dodávky pak užitkový Partner bude dostupný také jako tzv. Polocombi. Jeho základem je prodloužené provedení L2, nabízí pět míst k sezení, prosklené posuvné dveře vpravo pro druhou řadu sedadel a plechové boky jen v zadní části.

David Bureš
Diskuze (8)
3. 11. 2018 15:18
Re: Čím väčší, tým menší?
Nakoľko sa dá dizajn hodnotiť objektívne? Subjektívny neznamená bezvýznamný. S tou ochranou chodcov je to riadny nezmysel, na čo je dobré, že je motor utopený pol metra pod kapotou, keď si človek beztak rozmláti hlavu o čelné sklo?
3. 11. 2018 12:41
Re: Čím väčší, tým menší?
Měl jsem Berlingo II. generace, místa bylo dostatek. Naprosto. * výraz je subjektivní pocit a výška čumáku pravděpodobně vychází z přísnějších předpisů o ochraně chodců. To se bohužel neslučuje s aerodynamikou.
3. 11. 2018 11:11
Re: Docela raketa
JJ, otec mal forman som silnejším motorom a katalyzátorom, jeden z posledných čo zliezol z výrobnej linky. V čase prevahy stodvaciáškov to bola raketa :-) :-) . V 2007 sme ho "darovali" za odvoz. Zabudli sme na "bežné" motorizácie +- dekádu naspäť. Základné motory typu 1,4 55kW benzín, alebo hladký dízel s výkonom ešte menším. Dnešná doba je oveľa priaznivejšia, čo sa základných motorov týka. ˇPopri týchto faktoch tu plačeme nad 110-130koňovými R3 (je to slabé, pomalé, užrané, nič to nevydrži) >:-[] 8-s :-!
3. 11. 2018 10:16
Čím väčší, tým menší?
Tak v Peugeote som nesedel, mal som šťastie len na Citroen, ale mňa na tom aute nemilo prekvapila tesnosť kabíny, resp. miesta vodiča. Jak je to auto zvonka veľké a robustné, tak som čakal za volantom iný priestor. Ale pocit stiesnenosti bol neodbytný, moje staršie Kangoo je v tomto skutočne lepšie. Tiež polica nad čelným sklom je dosť minimalistická. Všetko je veľké a robustné, len životného priestoru ostalo akosi pomenej. Veď ja to užitkáč a v tej kabíne človek trávi celé dni, ako keby sa na to zabúdalo. Počítam, že všetci súrodenci budú na tom podobne, aj keď Peugeot minimalistickým volantom a ustúpeným prístrojovým štítom pôsobí trochu voľnejšie. Čo mu naopak neviem odpustiť je vysoký kolmý čumák s nasraným výrazom. Príjemný na pohľad naozaj nie je a kapitolu o aerodynamike asi "dizajnéri" preskočili...
3. 11. 2018 10:10
Re: Docela raketa
No to vieš, pre dnešné deti už výkon pod 100 kW nie je dobrý ani do trojkolky... Spomínam si keď som pri vodičáku presadol zo Škody 105 do Favorita, aká to bola raketa...