Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot RCZ R: V Česku od 1.025.000 korun, ostatní verze podražily

Jan Mička
Diskuze (187)
Nejsilnější sériový Peugeot dorazil do Česka. Kupé RCZ R startuje s cenou vyšší než jeden milion korun.

V souvislosti s uvedením nejsilnější verze kupé RCZ české zastoupení automobilky aktualizovalo také ceny ostatních motorizací. Zatímco do konce loňského roku bylo možno všechny verze modelové řady RCZ koupit se značnou slevou, nyní již zaplatíte minimálně 735.000 korun. Cena se týká motorizace 1.6 THP o výkonu 115 kW, která spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Zájemci o automatickou skříň se stejným počtem rychlostí musí připlatit 50.000 korun, pro zbytek motorizací je vyhrazena pouze přímo řazená převodovka. Peugeot RCZ se čtyřválcovým turbodieselem (120 kW) je k mání od rovných 800.000 korun.

Ale zpátky k nejsilnější variantě. Ta má pod kapotou čtyřválcový turbomotor o objemu 1,6 litru a maximálním výkonu 199 kW (270 koní), který s předstihem splňuje emisní normu Euro 6. Maximální točivý moment 330 N.m putuje na přední kola, kde se o jeho rozdělení stará samosvorný diferenciál Torsen. Kupé vystřelí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Přestože vůz dosahuje skutečně sportovních výkonů, neklade velké nároky na přísun paliva. V kombinovaném cyklu spotřebuje 6,3 l na 100 km/h, což odpovídá 145 gramům emisí CO2 na ujetý kilometr.

Peugeot RCZ R na českém trhu startuje s cenou 1.025.000 korun. Není tedy pouze nejvýkonnější, ale také nejdražší verzí celé modelový řady. Jeho výbava je však velmi bohatá - v základu dostanete stabilizační a protiprokluzový systém, čtveřici airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací asistent, 19“ disky, samonatáčecí xenonové světlomety, sportovní sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigační systém či rádio s Bluetooth a šesti reproduktory.

Vedle toho můžete výbavu rozšířit o řadu příplatkových prvků. Za karbonovou střechu zaplatíte 30.000 korun, paket Premium Nappa (kožené čalounění, přední vyhřívaná sedadla, elektrické nastavení sedadel vpředu, koberečky vpředu, indexace vnějších zpětných zrcátek při zařazení zpětného chodu) za 60.000 korun či jeden z trojice slušivých polepů karoserie za 9.000 korun. Cena 13.495 korun za metalízu je shodná i pro ostatní motorizace, perleťový lak však v nabídce pro RCZ R chybí.

Peugeot RCZ - technická data a české ceny
Motor1.6 THP 1561.6 THP 2002.0 HDi FAP1.6 THP 270
Převodovka6M (6A)6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159819971589
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]115/6000147/5500-6800120/3750199/6000
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]240/1400-4500275/1700-4500340/2000-3000330/1900
Max. rychlost [km/h]215 (212)240225250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8 (8,4)7,58,25,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,4 (7,3)6,75,36,3
Cena Allure [Kč]735.000*795.000800.000-
Cena R [Kč]---1.025.000
*Příplatek za automatickou převodovku činí 50.000 korun

Jan Mička
Diskuze (187)
Avatar - matii
17. 1. 2014 21:13
RCZ R
Dle mého názoru je to navýšení ceny OK. Nejde jen o motor, ale i o další vylepšení oproti klasickému RCZ o kterých je v testu řeč. Nezapomeňte, že velké procento příplatkové výbavy klasického RCZ (odhaduji při letmém pohledu tak za 100k) je v základu RCZ R.

Co se týká potencionálních kupců, odhaduji, že většina bude z GB, F, CH a Beneluxu.

Nezapomínejte, že RCZ R bude krom nadupaného auta i "Imidžovka". Jo můžete si za ty prachy (cca 1,2 - 1,3mega) koupit RCZ R v "plné palbě" s náhradními disky a značnou rezervou na benzín, nebo RS3 či Mercedes A AMG (oboje v základu), ale v momentě, kdy se auto trochu "zaprasí" pro 80% řidičů budete mít jen obyčejné auto, které si laik klidně splete s obyčejnou A3 nebo A, kdežto i zaprasené RCZ R bude vypadat pořád unikátně.

Počítám, že po počátečním boomu půjde navíc cena dolů, možná i pod 1 mega. Zkrátka RCZ R bude pro individualisty, lidi, kteří se chtějí odlišit, neberou v potaz už trapné klišé o francouzských autech a spíš než pohon 4x4 a silnější motor upřednostní vzhled a eleganci se slušným výkonem. Věřím, že se jich najde dost.
Avatar - white label
17. 1. 2014 15:43
Re: A zase cena
>:-[] :yes:
Avatar - King
17. 1. 2014 14:53
Re: A zase cena
OMG. Nemáš trvalé násedky? >:D >:D
Avatar - King
17. 1. 2014 14:50
Re: Co mas pod kapotou??? 1.6!!!!!...len??? co to * je????
Tak já myslel, že řešíme obodobné kubatury. ;-) Ale TSI je etalonem elektromotorového projevu napříč kubaturami. :-)

Měls prostě slabší chvilku, no. >:D >:-[]
17. 1. 2014 14:42
Re: A zase cena
Si piš, vždyť píšu: Abyses nedivil ;-)