Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot v Ženevě: 207 také jako „cross“ kombi z budoucího 207SW

Dan Vořechovský
Diskuze (17)
Peugeot představí na autosalonu v Ženevě zejména přírůstky do rodiny 207 a také nové SUV 4007 na bázi Mitsubishi Outlander.

Peugeot tento týden odhalil, že do Ženevy přiveze další varianty populárního modelu 207 a také SUV s názvem 4007. Model 207 je na trhu již téměř rok a do konce loňského roku se ho vyrobilo už 334 tisíc kusů. V Ženevě představí Peugeot ve světové premiéře jeho další varianty s označením 207 CC a 207 RC.

Model 207 CC navazuje na úspěšný model 206 CC, kterého se prodalo na 360 tisíc kusů. Jde samozřejmě rovněž o kupé-kabriolet v konfiguraci 2+2, jenž dostal do vínku elektricky sklopnou střechu. Při natažené střeše činí objem zavazadlového prostoru 449 litrů, při sklopené střeše se smrskne na 187 litrů. Rozměrově je vůz téměř totožný s hatchbackem. Na délku má 4 037 mm a na šířku 1 750 mm. Výrazně nižší je výška vozu, která činí 1 397 mm. Rozvor zůstal stejný jako v případě hatchbacku, tedy 2 540 mm. Peugeot nabízí pro tuto verzi tři motorizace a všechny o objemu 1,6 l. Oba zážehové motory pocházejí ze spolupráce s BMW. Slabší verze nabízí maximální výkon 88 kW (120 k) při 6 000 ot./min. a maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot./min. Krouticí moment je dostupný už od nízkých otáček, při 2 000 ot./min. dosahuje 140 Nm. Silnější verze nabídne maximální výkon 110 kW při 5 800 ot./min. a maximální točivý moment 240 Nm už při 1 400 ot./min. Dieselová šestnáctistovka nabízející maximální výkon 80 kW při 4 000 ot./min. a maximální točivý moment 240 Nm při 1 750 ot./min. nabídku motorů uzavírá.

Na tradici modelu 205 GTi navazuje třídveřový model 207 RC, o jehož pohon se stará benzinová šestnáctistovka THP s přímým vstřikováním paliva. Tento motor nabízí maximální výkon 128 kW (175 k) a maximální točivý moment 240 Nm při 1 600 ot./min. Agregát je výsledkem spolupráce s automobilkou BMW a již jsme vám ho v listopadu loňského roku představili. Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Sportovní 207 dosahuje maximální rychlosti 220 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 s. Peugeot uvádí kombinovanou spotřebu ve výši 7,2 l /100 km a emisní limity CO2 v hodnotě 171 g/km. Kromě motorizace se sportovní verze od standardního hatchbacku liší širším rozchodem kol vpředu i vzadu a také širšími podběhy kol. Vůz dostal nová 17palcová devítipaprsková kola „Pitlane“ obutá do pneumatik Bridgestone Potenza o rozměrech 205/45 R17. Ve výbavě nechybí ani zadní spoiler a dvojice lichoběžníkových chromovaných koncovek výfuku. Sportovní 207 bude nabízena v několika barvách, ale jedna je vyhrazena pouze jí. Jde o barvu „Shark Grey“s perleťovým nádechem.

Peugeot 207 RC nabízí také jednu novinku, systém SSP (Steering Stability Program), který při brzdění na povrchu s různou přilnavostí analyzuje přilnavost pravých a levých kol a větší brzdou sílu aplikuje na kola s větší přilnavostí. V interiéru najdeme sportovní sedadla, upravenou přístrojovou desku, více měkčených materiálu, výplně dveří ozdobené alcantrou, hliníkové pedály a další drobné úpravy. Bezpečnostní výbava je identická se standardním hatchbackem.

Překvapivou novinkou je studie s názvem 207 SW Outdoor, což je kombi verze tradičního hatchbacku obohacená o spíše designové terénní prvky. Zatímco přední část vozu žádných změn nedoznala, zadní část byla přepracována a připomíná model 407 SW. Rozměrné zadní světlomety tuto podobu rovněž dokumentují. Praktická je možnost vyklápění zadního okna. Peugeot vůz nalakoval do lesklé namodralé barvy. „Terénními“ úpravami jsou chrániče namontované na přední a zadní nárazník a také vyšší světlá výška vozu. Vůz dostal velkou panoramatickou střechu, kterou lemuje dvojice světle oranžových střešních nosičů. Namodralá barva dominuje i interiéru, který je díky panoramatické střeše velmi světlý. Přední sedadla dostala na své zadní straně rozměrné kapsy pro odkládání nejrůznějších předmětů (svítilny, lahve, mapy, kompas, atp.). Užitnou stránku interiéru představuje variabilita zadních sedadel, která je možné sklopit jedním pohybem do naprosté roviny. „Outdoorová“ 207 dostala pod kapotu vznětový agregát 1,6 HDi s pevným filtrem částic. Motor podává maximální výkon 80 kW (110 k) při 4 000 ot./min. a maximální točivý moment 240 Nm při 1 750 ot./min. Vzhledem k posledním událostem není bez zajímavosti, že se motor pyšní velmi nízkými emisemi CO2. Co se rozměrů týká, měří vůz na délku 4 156 mm, na šířku 1 748 mm a na výšku 1 555 mm. Rozvor zůstal oproti hatchbacku nezměněn (2 540 mm).

V Ženevě se představí i první SUV od Peugeotu s označením 4007. Peugeot 4007 jsme vám krátce představili již na konci října loňského roku a tak nyní doplníme informace, které dříve Peugeot nezveřejnil. Vůz měří na délku 4,64 m, na šířku 1,80 m a na výšku 1,67 m. Světlá výška vozu činí 174 mm. Peugeot 4007 bude dostupný jako pětimístný nebo sedmimístný automobil s kapacitou zavazadlového prostoru 463 litrů (až 510 litrů při maximálním posunutí druhé řady sedadel vpřed). Vůz bude dostupný s 16palcovými a 18palcovými koly z lehkých slitin. O brzdění se postarají dvoupístkové třmeny a ventilované brzdové kotouče vpředu a plné brzdové kotouče vzadu. Elektronicky řízený pohon všech kol, který bude za příplatek, pochází od japonské automobilky Mitsubishi. O bezpečnost se starají moderní aktivní prvky (ABS, ESP, kontrola trakce) spolu s tradičními pasivními bezpečnostními prvky v čele s šesti airbagy. Nové SUV dále nabízí širokou škálu multimediálních přístrojů, které začínají u rádia s MP3 přehrávačem a končí u DVD přehrávače se zasunovatelnou devítipalcovou obrazovkou. Filmy, hudbu nebo mapy pro navigaci bude možné uložit na pevný disk o kapacitě 30 GB. Vedle standardní 4007 bude v Ženevě vystavena i luxusní verze s označením „Holland&Holland“, která se pochlubí například 20palcovými koly nebo četným využitím kůže.

Peugeot dále představí dvě studie, které byly vystaveny už na autosalonu v Paříži v loňském roce. Jde o model 908 RC a 207 Epure.

Dan Vořechovský
Diskuze (17)
13. 2. 2007 06:24
Re: Mě se to líbí
Nerozumiem iba jednej veci, preco to sw trochu viac nenatiahnu, ved od hb je to dlhsie len minimalne, straca sa potom zmysel takejto karoserie. No mozno chcu aby to bolo stylove, ale povysit styl nad uzitkovu hodnotu v tejto triede, no je neviem...
13. 2. 2007 06:22
Re: Kam kráčí?
Je to vec vkusu, niekomu sa paci prave to. A ak si spokojny s Peugeotom, nemyslim si, ze iba vzhlad by mal byt popudom aby si pri vymene auta uz Peugeot neuvazoval...
13. 2. 2007 06:20
Re: 4007
S tymto suhlasim. Sestersky Mitsu vyzera ovela vyvazenejsie. Ani Citroen na tom nie je velmi dobre, obaja Francuzi vyzeraju akoby na karoseriu terenneho Japonca len narychlo prilepili svoje predky...okrem toho tato trieda vozov mi k Francuzom este nejak nesedi, musim si zvyknut...
10. 2. 2007 12:23
4007
Tak 4007,co k ní napsat?Její design se mi nelíbí.Ano,design je subjektivní,co se líbí jednomu,to druhý zavrhuje.Ale,ta přední maska,velká tlama...Působí na mne,že je to naroubováno velmi násilně,nevyváženě,tak nějak korejsky.Asi u Peugeotu spěchali s uvedením na trh :-O