Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Platforma sedanu Giulia je prý klenot. Dostanou ji i další modely FCA...

Michal Fokt
Diskuze (13)
Koncern FCA je velmi spokojen s platformou Giorgio sedanu Giulia. Je prý "příliš dobrá na to, aby ji Alfa Romeo nesdílela".

Jeden z top manažerů Fiat Chrysler Automobiles Reid Bigland si na L.A. Auto Show povídal se zástupci webu autonews a nezapomněl se pochlubit platformou Giorgio, která nese model Giulia a Stelvio. Jedná se prý o skutečný technický "klenot", v oblasti jízdní dynamiky je nejlepší ve třídě a je "příliš dobrá" na to, aby si ji nechala milánská značka jen pro sebe.

Je tak téměř jisté, že se v upravené formě objeví i v dalších modelech koncernu, patrně se bude jednat o produkty dalších sportovně laděných značek FCA - Dodge a Maserati. Platforma se prý dá snadno modifikovat tak, aby nesla levnější, ale i dražší vozy, než je giulia a stelvio. Očekává se, že bude použita v poměrně široké škále modelů od kompaktního hatchbacku, jenž nahradí giuliettu až po sedan vyšší střední třídy.

Sdílení napříč FCA se pochopitelně dalo očekávat, italsko-americký koncern do ní investoval zhruba miliardu euro a zachování exkluzivity pro Alfu, potažmo Maserati by bylo nesmyslné. Navíc "veřejné tajemství", že americké vozy využívají techniku Alfy Romeo, jim určitě neublíží, což se ale nedá říci obráceně - vzpomínáte ještě, jakou vlnu nevole vyvolaly v minulosti informace, že Alfa a Maserati dostanou komponenty Chrysleru?

Michal Fokt
Diskuze (13)
24. 11. 2016 12:33
Re: klenot
150.000 ks ročně je reálný číslo, vždyť jen Giulietty která je dnes už zastaralá (řekněme) se stále prodává přes 40.000ks, až bude na trhu kromě Giulie i Stelvio, navíc Giulie bude i v kombi a bude představená nová Giulietta, myslím že těch 150.000ks nebude problém.
24. 11. 2016 11:28
Re: klenot
navazuji na poslední větu - 150.000 ks _nehrozí. To může zrušit hned a bude to levnější. Ale držím palce. Jinak pořád nezveřejnili prodeje za 10. měsíc !!!!! Za tím něco bude ...
24. 11. 2016 10:06
V FCA maji vic manageru?
Myslel jsem, ze tam vsechno dela Sergio, proto to jde tak pomalu.
24. 11. 2016 10:05
Re: klenot
Na stránke www.carscoops.com som nedávno zachytil informáciu, že za september bola Giulia hneď po nemeckej trojke najpredávanejším modelom strednej triedy na trhu. Neviem, z čoho čerpali, oficiálne zverejnené štatistiky predaja sú úplne iné a zatiaľ žiadny optimizmus nedávajú. Treba však povedať, že predaj Giulie ešte viac menej len začal, takže na smerodajné čísla si treba počkať. V každom prípade kartami zamieša verzia kombi, ktorá v tejto triede tvorí skoro polovicu predajov a ktorá mala byť už dávno pripravená, aby zachytila kúzlo novinky. Jedno veľké mínus tu ale predsa len vidím. Alfa chce (a podľa väčšiny EU testov evidentne na to má) konkurovať nemeckej trojke a to nie len technicky, ale aj cenovo a to ju podľa mňa zabije. Giulia má zmysel do cca 40 000 € a aj to už je na hrane. Dobre vybavený kus nemá problém poskočiť nad 50 000 € a to je už svet zákazníkov, ktorý kupujú výhradne Nemcov, bohužiaľ. Giulia je nepochybne výborne postavené auto, ale rovnako je aj nepochybne drahé, minimálne na značku, ktorá viac menej začína odznova a potrebuje ľudí presvedčiť, že stojí za to. Ako fanúšik a dlhoročný spokojný majiteľ AR jej držím palce, ale práve sebavedomá cenová politika môže spôsobiť, že výborné autá nakoniec skončia zabudnuté v showroomoch so zľavami 5-6 000 €. Samotný šéf Fiatu sa nechal počuť, že ak AR nebude v roku 2018 predávať ročne aspoň 150 000 áut, zruší ju.
Avatar - Dinar
24. 11. 2016 08:18
Re: Další modely
Nejen tempo uvádění, ale i tempo prodeje, chtělo by to stelvio rychle na trh, za rok malou julču a dostat se v mixu do řádu stovek tis. ročně prodejů, pak by mohla alfa přežít. Sdílení "klenotu" tomu může jen pomoct, myslím, že každému bude fuk, jestli na podvozku jeho alfy jezdí za vodou nějaký chrysler, hlavně, že v Evropě Alfa bude existovat. ;-)