Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 potvrzeno jako plug-in hybrid a může mít výkon kolem 700 koní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Porsche se připravuje na premiéru nové generace modelové řady 911. Ta zůstane věrná siluetě svých předchůdců, ale přinese řadu novinek v oblasti techniky. Mezi ty nejdůležitější má být uvedení sériového provedení s plug-in hybridním pohonným systémem.

Porsche již lehce poodhalilo podobu nejnovější generace modelu 911 a to prostřednictvím snímků kupé, jehož karoserie i přes maskování odhaluje, že známá silueta zůstane zachována.

Nejvýraznější změny v oblasti designu se očekávají na přídi a rovněž na zádi, v jejímž případě již došlo k odhalení za pomoci snímků nemaskovaného vozu, ale i v tomto případě jde o evoluci s jasným odkazem na minulost.

Tím je propojení koncových světel, které bylo u modelu 911 poprvé použito již v roce 1973 a dnes je do jisté míry jedním z jeho typických poznávacích znamení, která Porsche využívá i u jiných modelů.

Design vozu zůstane věrným tradicím, ale v případě techniky se již máme dočkat poměrně revolučních kroků. Zachovány sice zůstanou šestiválce uložené za zadní nápravou, ale u všech verzí mají být vybaveny přeplňováním, i když i zde lze v případě Porsche hovořit o jistém spojení s minulostí, vždyť bylo vedle značek BMW a Saab jednou z prvních evropských automobilek, které v sedmdesátých letech nabídly sériový model s motorem osazeným turbodmychadlem.

Revolucí pro model 911 se ovšem stane uvedení verze s plug-in hybridním pohonem. Ta má podle informací britského magazínu Autocar, získaných přímo od nejvyšších zástupců německé značky, dorazit v roce 2021 a má představovat nejvýkonnější provedení v celé historii sériových verzí řady 911 pro běžný silniční provoz.

Porsche 911 s plug-in hybridním pohonem má totiž kombinovat prozatím blíže nespecifikovaný přeplňovaný šestiválec s elektromotorem, u nějž máme očekávat výkon kolem 100 kW (136 k) a celkový výkon tohoto provedení se pak má pohybovat kolem 515 kW (700 k). Plug-in hybrid tak nabídne stejnou hodnotu nejvyššího výkonu jako aktuální Porsche 911 GT2 RS, ale je otázkou, jestli se mu vyrovná i svými dynamickými schopnostmi.

Při vývoji plug-in hybridního provedení modelu 911 vychází automobilka Porsche ze zkušeností získaných s modely 918 Spyder a Panamera Turbo S E-Hybrid, které s výkonem 500 kW (680 k) představuje nejvýkonnějšího zástupce modelové řady Panamera.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - CHerokee
13. 3. 2018 08:54
911
Je to jen smutné, když končí parádní atmosféry, ustupuje se od 6 válců (Cayman, Boxster), od manuálních převodovek a místo toho je nám nabízený nesmyslně složitý dvoumotorový vůz s baterkama... ale eco Němci na to slyší. Ačkoliv to ve skutečnosti moc eco není. Asi nerozumím většinovému zákazníkovi...
12. 3. 2018 14:58
Re: Je to ten zlom?
Tomu nerozumíš, to auto bude mnohem lepší, protože je těžší. Kdybys chtěl lepší auto, přilep si na podvozek půltunovou olověnou desku, a to pane uvidíš, jak ti nebudou na dálničních nájezdech stíhat oktávky ftédéíčku.
Nebo tak nějak to je..
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 14:45
Re: Je to ten zlom?
To je jasný = LaFerrari, 918, nejrychlejší verze současný Panamery = lebo emise :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 14:43
Re: Je to ten zlom?
Tak ešte ne = zatim ešte nedochází :-)
Avatar - kari.laz
12. 3. 2018 14:38
Re: Je to ten zlom?
Je to jen zlo, žádný zlom. Do sebe to má jen tahání baterek a elektromoru.
Nějaké krásné lehké 911 jen se spalovacím motorem je to pravé ořechové.